4436
Sök

Kadett gsi som stannar ibland

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Som sagt, har en kadett gsi 16v som ibland dör, gör man inget alls (varken kopplar ur eller bromsar) när detta händer och man bara har tillräcklig fart (typ 70-80) så startar motorn igen innan bilen har stannat. det känns ungefär som om man vrider av nyckeln, bara stendöd. när detta händer så tänds inte motorlampan o varvräknaren fortsätter visa varv. Det känns ungefär som att gnistan försvinner men det blir ingen avgassmäll när den startar igen.

Om bilen hinnar stanna så den måste startas med startmotorn så tar det längre tid innan den startar (men bara nån minut) Den går helt riktigt både innan o efter. Detta händer helt utan regelbundenhet, kan gå ett par dagar eller ett par veckor mellan varje gång. Nån som har en aning om vad som kan vara fel?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Glidarn
408 Inlägg
17 september 2008
sitter det EGR ventil på den? kolla den isf det va den som spöka på min astra å jag hade ungefär samma prob.

(obrut)

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
17 september 2008
dedär problemet känne rjag ingen.. min dör inte men bara nästan.. blir svag som attan å man måste dra gasen i botten tills den vaknar igen..

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
det som är mest konstigt är ju att den dör (utan o bluddra eller nåt tecken alls) helt, inte bara orkeslös (trampar man ner kopplingen går motorn ner på noll direkt) Hur man gör med gasen kvittar, man kan hålla fullgas eller pumpa eller låta bli helt o gasa. Det tar lika lång tid innan den vaknar igen oavsett teknik med pedalen.

4 682 Inlägg
18 september 2008
min morbror hade ett liknande på problem på sin mercedes, han förde in den på verkstad å de visade sig vara nån slags spricka i databoxen. ju hårdare han körde desto mer vibrationer, alltså blev sprickan i databoxen värre(nån slags löskontakt ?).

Offroad Racing
3 122 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
hmm låter inte som det heller. felet kommer helt slumpmässigt o går inte att "tvinga" fram.

38 Inlägg
6 november 2008
tråkigt att där inte var några vettiga svar för har samma problem med min sad

I live my life a quater a mile at the time, during those ten seconds or less, I'm free...

Sök