3523
Sök

är de svårt att bygga 3tum efter katten på 855?

351 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
hej ja undra ifall de är svårt att bygga eller få till de,ja tänkte skaffe rören på biltema nästa vecka.Om de finns någon här som har gjort så här på en SE model så vill ja höra ljudet=)
Tacksam för alla svar=)

Dansken

56 Inlägg
22 september 2008
Jensen80 skrev:
hej ja undra ifall de är svårt att bygga eller få till de,ja tänkte skaffe rören på biltema nästa vecka.Om de finns någon här som har gjort så här på en SE model så vill ja höra ljudet=)
Tacksam för alla svar=)

Nee de inge svårt. ja har 2½" efter katten på min låter lite mer än orginal köpte 2½ för de va billigare än orginal.. Ska prova å ta bort sista burken för å testa om de låter göttigare hehe=) mvh Vv

351 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
ja ska kolla på biltema om va de kostar me 3 tum,men kan amn ta bort burken o ha raka rör då?men får man ta bort burken för besiktingen tro?

Dansken

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 september 2008
Det är alltid lite knepigt att få plats när man går upp mycket i dimension. Plocka ner systemet och lägg det på backen, sedan ritar du en detaljerad skiss så du vet vilka delar du ska köpa på Biltema. Köp gärna några extra böjar som du kan lämna tillbaka om du inte behöver dem.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
26 341 Inlägg
22 september 2008
Ursäkta om jag frågar, men är inte tre tums lite väl överdimensionerat om det bara är en SE?
Om det hade varit turbo så okej..ju mindre mottryck ju bättre. Men med en sugmotor så
är det bara bra med lite mottryck i alla fall.
Jag hade kört på två och ett halvt tums hela vägen, och kanske en dämpare.
Men.
Det är jag det smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Japs :)
775 Inlägg
22 september 2008
det kan bli lite trångt vid fjädringen men då får du hamra lite så det inte ligger emot, en kmr nog inte besiktningen säga mkt om du tar bort den men polisen kmr INTE gillar det

Offroad Racing
3 122 Inlägg
22 september 2008
3" på en sugmotor är för grovt, du kommer få lägre effekt än original med det...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök