3955
Sök

trimma en golf 4 1.8 20v

1 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#1
Undrar om någon har tips om hur man kan få upp bilen till ungefär 200+ hk?
är en golf IV 1.8 20v 99-, orginal ca 125~ hk tror jag.


812 Inlägg
22 september 2008
#2
byt bil och köp en med turbo som du kan köpa ett chip till och då får den ca 200 hk
det blir bara dyrt om du vill trimma org motorn. men om du inte vill byta bil så är det nog bara 2 alternativ turbo eller kompressor konventera


Avstängd
386 Inlägg
22 september 2008
#3
Det blir billigast att sälja din och köpa en GTI turbo och chippa den.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
22 september 2008
#4
aakesson skrev:
byt bil och köp en med turbo som du kan köpa ett chip till och då får den ca 200 hk
det blir bara dyrt om du vill trimma org motorn. men om du inte vill byta bil så är det nog bara 2 alternativ turbo eller kompressor konventera

Precis köp en Golf GTI. Även om du turbokonverterar så blir det inte godkänt i bilprovningen. Hör med SFRO om du får stoppa i en GTI motor.

galen dagdrömmare
21 Inlägg
3 november 2008
#5
varför inte skaffa en ny vassare kam, öka bränsletrycket, plana toppen osv..
fins mycket du kan göra, låvar att det räcker för att den ska bli skapligt roligare.
ps .det är inte dyrt heller, jämfört med att försäkra en GTI. ds

totalt urflippad, utan någon som helst sympati för orginalåkande miljöpartister. visioner utan någon som helst verklighetsförankring.
Turbo de´e´ manligt de´ hehe

1 418 Inlägg
3 november 2008
#6
extraktorgrenrör, porta och plana topp, vassare kammare, högre bränsletryck, e85, pipercross filter, annat avgassystem, chippa/mappa?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

3 121 Inlägg
3 november 2008
#7
Lindberg88 skrev:
extraktorgrenrör, porta och plana topp, vassare kammare, högre bränsletryck, e85, pipercross filter, annat avgassystem, chippa/mappa?

Tror inte det blir 200hk+ om man inte sätter dit högkompskolvar, annat sprut och låter den yla till 10.000 rpm och då är ju hållbarheten lite si och så samt att man får en sjuhelsikes dåligt bottendrag (under 4-5000rpm).
Billigt? Nja är man inte lite händig och har gott om begagnade delar kostar motorrenoveringen/trimningen lika mycket som en Gti. Att nästan dubbla effekten och plocka ut 120hk/liter är lite pyssel...
Senast redigerat av viccoA (3 november 2008)



Sök