Letar jobb och lullar runt bara. håller på att renovera gammla moppen och försöka få iväg den så att man får lite xtra pengar. men det är juh rätt så jävla värdelösta att va arbetslös:/
Ligger och sover till 12-1 på dagen och sitter vaken framför datorn till 4 på morgonen och tiden mellan spenderas oftast hos någon polare, på gymmet eller på stan.
Fast nu har jag äntligen kommit in på en utbildning som jag sökt så nu är det slut på degandet
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Söker jobb och grejar med bilen.. Och sitter vid datorn... Hatar att inte ha nått å göra...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Eftersom man är arbetslös så pluggar ja till licens-svetsare. Så de är väl typ som ett jobb. Bara de att betalningen är något kassare. Så man håller sig väl sysselsatt.
Söker såklart jobb 8 timmar om dagen för annars blir R-ted sur
Nej men jag går faktiskt upp vid 7 för att ta en morgonpromenad med tjejen till hennes busshållsplats och sedan en extra promenad på 30-40 minuter, drar hem och plöjer igenom lite hemsidor sen blir det lite plockande hemma och en tur till garaget för att greja lite hoj eller bil. Sedan åker jag hem lagom till att laga mat tills tjejen kommer hem från jobbet Hemmaman ftw.
Jobb söker man genom kontakter, dom företagen som är intressanta vet bättre än att lägga ut annons på arbetsförmedling och få tusentals menlösa sökanden som bara vill fylla sin jobbsökarkvot, självklart kollar man arbetsförmedlingen också men jag hoppas ju på att hitta något jag trivs med istället för att ta första bästa som skulle ge mindre pengar än jag har nu.
Ärligt talat är jag lite besviken, trodde att det skulle ställas hårdare krav på dom arbetslösa men det enda jag fått höra var "mmjafan ring in var tredje månad och säg vilka jobb du har sökt så är det lugnt". Så för tillfället letar man efter något intressant. Lagom svårt nu när det är några tusen inom Trollhättan/Vänersborg som precis blivit av med jobben, kanske ska kika på flytt neråt landet om det kniper sig ekonomiskt.
Har nu varit arbetslös i lite över en månad, spenderar mesta tiden med att hjälpa till med olika saker hemma på gården, spela gitarr, kolla efter jobb, sitta vid datorn.
har varit arbets lös nu i snart 2 år.söker allt verkligen varje dag och åker runt till företag och frågar om jobb allt från posten till lidl osv.annars e det ju liknande som millen och bmx skrev man försöker födriva tiden på bästa sätt och greja lite ibland m.m fruktansvärt trögt att vara i denna sits.nån som har arbete till mej?jag skickar cv såklart.
Har varit arbetslös sen i Maj, är grymt trött på detta att bara sitta och dega och kolla på repriser från family guy, vänner och simpsons. Någon som vet hur det är med arbetsmarknads åtgärder? Man ska ju tydligen få det efter att man har blivit långtids arbetslös (6 månader)
har varit arbets lös nu i snart 2 år.söker allt verkligen varje dag och åker runt till företag och frågar om jobb allt från posten till lidl osv.annars e det ju liknande som millen och bmx skrev man försöker födriva tiden på bästa sätt och greja lite ibland m.m fruktansvärt trögt att vara i denna sits.nån som har arbete till mej?jag skickar cv såklart.
2ÅR!
Den tiden har du ju kunnat läsa många kurser och utbilda dig till något som ger goda jobbmöjligheter.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg