3504
Sök

Vad gör du som är arbetslös om dagarna?

44 Inlägg
26 september 2008
Skiftnyckel skrev:
Eftersom man är arbetslös så pluggar ja till licens-svetsare. Så de är väl typ som ett jobb. Bara de att betalningen är något kassare. hmm Så man håller sig väl sysselsatt.

Detta var det smartaste som skrivits i denna tråd, sitt inte o vänta på att någon skall ge er jobb.
Använd tiden till att lära er något som kan ge er jobb i stället för att surfa, spela, påta i landet etc. etc.

It's better to be dead and cool than alive and uncool!

TVT Member
377 Inlägg
26 september 2008
Har varit arbetslös nu i knappt 1 månad... Det är nog seegaste månaden i mitt liv tror jag! Åkte på en semester första arbetslösa dagen och var borta 1 veckan! Väl hemma var det dags att ta tag i jobbsökandet, har sökt på nätet,  snackat med lite rekryterings/ resurs firmor & var på arbetsförmedlingen igår och snacka lite med en lirare där.

Annars fördriver man väl tiden med att försöka motionera lite t.ex. går en promenad, kanske svänga förbi gymmet en sväng. Hjälpa morsan här hemma med lite diverse sysslor... Dammsög lägenheten nyss, creds till mig! big_smile haha Umgås med flickvän/ vänner och pysslar med bilen och surfa runt på Gorg... Försöker få tiden att gå helt enkelt tills nån nappar på krokarna man lagger ut smile Just nu fördriver jag tiden med att skriva det här inlägget big_smile

OT: Men någon som vet vad som behövs för att arbeta som rekondare, finns det utbildningar för det eller är det bara försöka hitta nån firma som är villig nog att låta en amatör börja där som lärling eller nått till att börja med? Funderat lite på det senaste tiden... smile

// mvh

Körv
3 535 Inlägg
26 september 2008
Får väl också krypa till korset big_smile

Varit arbetslös sen slutet av augusti. Det är verkligen lika pisstråkigt som alla säger.
Men har redan varit iväg på en intervju och ska iväg på en till snart, så det ordnar sig nog. Tråkiga är att precis när jag varit iväg på ena stället så kom dom på att just det. Vi har lågkonjuktur, så då fick några andra gå hem istället och jag har inte hört något.

Nåja, tar man sig verkligen tid så finns det ALLTID något.

Truckdriving Man

123 Inlägg
26 september 2008
gamlingen skrev:
Är man lågutbildad så ställer AF gärna upp å bekostar utbildning.. så va det för mej.. men så dök ett jobb upp,,

Men om man har en gymnasie utbildning inom ett område där det inte finns ett skit t.ex.
Går det att försöka få sig en CE utbildning betald? Eller är det helt omöjligt? jag tror på det sistnämnda big_smile

5 198 Inlägg
26 september 2008
schtunken skrev:
gamlingen skrev:
Är man lågutbildad så ställer AF gärna upp å bekostar utbildning.. så va det för mej.. men så dök ett jobb upp,,

Men om man har en gymnasie utbildning inom ett område där det inte finns ett skit t.ex.
Går det att försöka få sig en CE utbildning betald? Eller är det helt omöjligt? jag tror på det sistnämnda big_smile

Jag tror inte det är helt omöjligt.. men du kan ju alltid kosta på dej ett samtal till af

7 100 Inlägg
26 september 2008
jag var på ett möte nyss!och dom gav mej chansen att greja truckkort smile
dom stod för hela kalaset smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Körv
3 535 Inlägg
26 september 2008
schtunken skrev:
gamlingen skrev:

Till mig sa dom att efter 6 månader så ska dom utreda om du är lämplig för exempelvis utbildning för C-kort.

Dom ger ju inte bara ett c-kort till någon som är måttligt intresserad. Men skriker du verkligen efter ett så kan du beviljas det efter som sagt, 6 månader big_smile

Truckdriving Man

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
26 september 2008
Well, blev arbestlös med vilje för jag hatade mitt jobb. Fick två månaders full betalning för de hatade mig. Så iallafall, springer var o varannan dag, är på gymmet ofta, Har beställt resa till australien där jag skall jobba o resa med min bror tills maj nästa år.

Spelar supreme commander forged alliance över nätet, söker en jävla massa simpla extrajobb, hjälper till svart på flyttfirma, försöker spara så mkt pengar som möjligt till australien, åker nämligen den 22 november.

Försöker lära mig redigera på digitalvideokamera, eftersom vi skall spela in en videodagbok från australien.

Ja men håller med förgående talare om tristessen som breder ut sig när man är arbetslös, det är faktiskt jävligt tråkigt

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

bitter besserwisser
644 Inlägg
26 september 2008
Ksj skrev:
Syst3m skrev:
Ksj skrev:

Hahaha! Jag har faktiskt aldrig spelat wow och har inga planer på att börja heller.
Nej det blir mest jobb av den mörkare varianten, allt från att plöjja åkrar till att byta vindrutor.

Idiot. Det värsta är att du är stolt över det.

Tänk dig lite för innan du skriver om du nu påstår dig vara så smart.
Du är säkert borgare också va?

Hellre borgare än sosse

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

DFFL
9 020 Inlägg
26 september 2008
decib3L skrev:
schtunken skrev:
gamlingen skrev:

Till mig sa dom att efter 6 månader så ska dom utreda om du är lämplig för exempelvis utbildning för C-kort.

Dom ger ju inte bara ett c-kort till någon som är måttligt intresserad. Men skriker du verkligen efter ett så kan du beviljas det efter som sagt, 6 månader big_smile

CE hade jag velat ta om jag hade orkat bry mig. tongue
Inte för att jag vill köra lastbil längre, men kan ju vara bra att ha.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

646 Inlägg
26 september 2008
Tja är inte arbetslös men sjukskriven pga skadad rygg. börjar jobba lite smått igen på måndag efter en tids otroligt tråkig sjukskrivning! Vill inget annat än börja jobba igen!

Tidsfördrivning när man har kunnat är å surfa lite på gorg smile

German Engineering
9 083 Inlägg
26 september 2008
Det är ett helvete att vara arbetslös. Men nu fick man tag på ett deltidsjobb, är timanställd av en bemanningsfirma eftersom jag går på komvux och studerar på heltid smile Måste ha nåt att göra och vill såklart ha en egen bil till nästa säsong så det är bara att samla ihop pengar smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

83 Inlägg
26 september 2008
Jag blir arbetslös den första oktober, har bara två skift kvar att jobba på pappersbruket.
Känns piss att inte ens så stora industrier vågar anställa.

Och var har alla dom hederliga knegarjobben tagit vägen?

Har varit arbetslös förut i två månader, mitt livs sämsta två månader. Jag kommer iaf börja ränna runt i kommun och söka nytt jobb nästa vecka. Finns det inget så flyttar jag gärna till en annan stad, bara det finns jobb.

Bättre att stjärnan sitter bakom ratten än på huven.

junsele
248 Inlägg
26 september 2008
Det finns alltid vård inom äldreomsorgen i värsta fall. klart bättre än att sitta hemma och dra i skinnspiken.. (-du kan få dra i andras istället! HAHAHA!!!) hrmm... den va dålig big_smile Jag blev själv kvar där efter att jag i desperation gjorde ett försök för 8 år sedan. har man tur så jobbar det påsättningsbara brudar där med wink (som jobbar naturligtvis big_smile ) Lite synd på att lönerna är så dåliga, men dom har gått upp en del de senaste åren faktiskt. Det är bara att ringa och säga att ni vill ha en inskolning och att ni är intresserade så löser det sig nog. lycka till, det värsta som kan hända är att det går åt helvete.

246 Inlägg
28 september 2008
Som tur är är jag inte arbetslös nu men har varit det en period på 4 månader.. Det var skönt dom två första veckorna men sen sög det. Tillslut har man sett "allt" på internet, bilen är i bra skick, bara repriser på tv.. Otroligt tråkigt sad

1 963 Inlägg
28 september 2008
Har varit sjukskriven i nästan ett år.. o ja kollar på massa tv serier smile köpte seinfeld och that 70s show idag på dvd big_smile

Men are not born - Men are made

Avstängd
10 Inlägg
28 september 2008
Det här sysselsätter jag mig med när jag har tråkigt hemma smile http://kassikistan.myminicity.com

Avstängd
10 Inlägg
1 oktober 2008
http://kassikistan.myminicity.com/tra är en kul sida för den som har tråkigt!

Professional dreamer
398 Inlägg
1 oktober 2008
Jag är arbetslös, men jobbar ca 3 dagar i veckan.
Under tiden jag är ledig så tränar jag mestadels med hunden.

Så tack vare all min fritid så hinner vi spåra i olika skogar och platser varje dag!=P

Jag går på föreläsningar, kurser dagtid som underlättar min och W´s träning:)
det är vad vi sysslar med!
Senast redigerat av hedeknasan (1 oktober 2008)

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

277 Inlägg
1 oktober 2008
Går i skolan wink

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

Sök