3526
Sök

Vad gör du som är arbetslös om dagarna?

Avstängd
10 Inlägg
7 oktober 2008
Jag håller fortfarande på med detta http://kassikistan.myminicity.com/tra smile

12 086 Inlägg
7 oktober 2008
Hade jag varit arbetslös hade jag ägnat hela dagarna åt att söka jobb.

3 714 Inlägg
7 oktober 2008
kasse69 skrev:

vart vill du komma med att nästan alla inlägg av dig inehåller denna länk?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

9 108 Inlägg
8 oktober 2008
bollen1986 skrev:
kasse69 skrev:

vart vill du komma med att nästan alla inlägg av dig inehåller denna länk?

Bort från garaget roll "Avstängd".

Knegare
718 Inlägg
8 oktober 2008
Är inte arbetslös, lyckligtvis..
Men när jag var det sökte jag jobb och hjälpte till hemma..

Finns egentligen inte så mycket att göra, och jag vet/visste inte vad jag ville bli så jag ville inte kosta på mig en utbildning själv, och arbetsförm. ville inte heller eftersom jag inte är 25.. :S

William 2009-02-20

106 Inlägg
9 oktober 2008
Tack å lov att arbetsförmedlingen pröjsar för min svetslicens. Är ju inte direkt billigt.. Hade nog betalat den själv, men me tanke på pengabrist så hade de nog dröjt ett tag. wink Så just nu pluggar ja alltså svetsteknik.
Senast redigerat av Skiftnyckel (9 oktober 2008)

Just me.

42 Inlägg
9 oktober 2008
Jag vaknar gör mig en härlig frukost. Sen så glor jag på tvn en liten stund, sen går jag ut och fixar lite med små prylar för att dra ut på tiden, Är med polare. Sitter vid datan, Musik är en viktig del. big_smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 oktober 2008
va många verkar va lata här yikes
jag letar jobb som en jävla dåre jag :S
men svårt för gamla bonnjävlar å hitta jobb lol

998 Inlägg
9 oktober 2008
Letar jobb hela dagen, svårt att hitta jobb i Göteborg spec när det är runt 1000 personer på varje jobb som inte kräver erfarenhet.

Spelar för mycket CS, läser om böcker, ser på film/tv.
Ville gå en utbildning på arbetsförmedlingen men eftersom jag inte är långtids arbetslös eller har invandrat till sverige dom senaste 3 åren så fick jag vänta till jag blir långtids arbetslös. Det var vad dom sa till mig.

Får ingen hjälp av dom överhuvud taget.
Trots man har utbildning Lackerare, så är det skit svårt att få jobb.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

583 Inlägg
9 oktober 2008
söker jobb... säker säkert 15-20 jobb i veckan... dock är de inte så många som vill ha en 18åring som inte gått gymnasiet... hmm

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Försöker iaf
1 998 Inlägg
10 oktober 2008
Skyline_dennis skrev:
söker jobb... säker säkert 15-20 jobb i veckan... dock är de inte så många som vill ha en 18åring som inte gått gymnasiet... hmm

Nädu å bor man i en liten kommun så finns de ju knappt jobb heller. å åka 10 mil enkel känns inte så kul

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
10 oktober 2008
Var arbetslös från Maj till nu i Oktober när jag halka på ett bananskal och fick en timanställning med möjlighet till fast i December.

Mina allra tråkigaste månader i livet, sökte jobb från alla möjliga håll, testade att hoppa på lite olika jobb med men var bara skit med tomma löften (säljjobb).

Arbetsförmedlingen ger jag inte så mycket för, en jäkla massa bortkastad tid på möten med skitsnack om att läget inte har förändrats - som om man suttit där och pillat sig i naveln om det hade.
Och diskuterade man utbildningar var det något dem skulle titta på om det fanns möjlighet - vilket det inte verkade finnas, för något besked fick man inte.

Stilpoäng dock till min handledare som man på ett skojfriskt sätt har kunnat bolla ideer med och som många gånger sagt "du kommer inte vara arbetslös länge, inte med din vilja och mod att prova på".

Mitt tips till alla där ute är att dammsuga vänner och bekanta på om deras företag behöver nytt folk.
Och vadå lågkonjuktur - något som medier har blåst upp - och tackvare att man fegar så blir det så.
Logiskt för er som läst ekonomi - pengar är till för att användas - desto mer, desto bättre för samhället.

Diktator
968 Inlägg
10 oktober 2008
Skiftnyckel skrev:
Tack å lov att arbetsförmedlingen pröjsar för min svetslicens. Är ju inte direkt billigt.. Hade nog betalat den själv, men me tanke på pengabrist så hade de nog dröjt ett tag. wink Så just nu pluggar ja alltså svetsteknik.

började utbilda mig till svetsare i måndag wink 40 veckor i skolan, sen ut och tjäna pengar

Sök