Det blev ett likadant par som jag har på sommaren fast 16", lite snyggare än gamla plåtisarna som följde med. Sitter Gislaved nordfrost 3 i bra skick på så det är bara att tuta och köra
Ta det lugnt i vinter, E36;an är inte känd för att vara vänliga i vinterväglag.. Glider mest hur man än kör.. (även om man inte piskar för att köra brett) Delad bakaxel och låg vikt i röven..
synd att köra i vinter men kul är det har kört min en vinter, men inte mer.. finns fulare (billigare) bilar att köra vinter tid men annars ser den fin ut
Ja jag har funderat på att lägga i lite extra vikt i skuffen.
Det blir nog inte att köpa en vinterbil iaf för denna var tänkt att ha som brukis tills man sparat ihop lite cash till en ny japs. Får se hur jävlig den är att köra på vintern i värsta fall får jag väll sälja den och köpa en annan brukis.
Denna gången kopplade jag klart steget till baslådan ochd et spelar väll sådär iaf, ena basen funkar inte. Ska felsöka det lite sen när jag har tid och ork.
Samt en mer diskret dekal till bakrutorna, dem är antrazitgrå och mörkare än på bilden
Skar även till dekaler av ett ark "fusk-fiber" för att fortsätta på det mörka temat på bilen. Tänker inte lägga ut pengar på nya riktiga kolfiberemblem på brukisen. Hann bara med ratten och det på huven men jag är ganska nöjd.
Då har det ramlat in ännu ett paket, denna gången var det angeleyesen som kom. Packade upp dem och jag blev väldigt imponerad av kvalitén, kunde lika gärna kommit från bmw själva. Passformen var även den bra och det gick sanbbt och smärtfritt att byta dem.
Det enda jag inte lyckades med var att flytta över nivåregleringen men det kanske någon här vet hur man skall göra?
Sedan har jag ringt posten i dag och efterlyst min lilla vinge och som jag misstänkte låg den fortfarande kvar i tullen på Arlanda. Fick prata med en trevlig kvinna som fixade iväg den så jag slipper både mons och tullavgifter pga dröjsmålet och det var ju väldigt snällt.
hmm vad kan detta vara?
Original vs Angeleyes ( jo jag glömde blixten )
Såhär blev det, grymt nöjd! Tog en provtur med och dom lyser bättre på både hel och halvljus jämtemot de gamla.
Behövs nog inte, ser ut som xenon nästan på hel/halvljus redan. Satt några nya lampor i lyktorna redan när jag fick dem om de lyser mkt vitare/blåare än de förra.
Däremot måste jag skaffa lite vitare dimljus nu annars ser det för tokigt ut
Darkie skrev:
Sa ju att dem var bra! Vill också byta ut mina till dessa..
Denna gången kopplade jag klart steget till baslådan ochd et spelar väll sådär iaf, ena basen funkar inte. Ska felsöka det lite sen när jag har tid och ork.
Skar även till dekaler av ett ark "fusk-fiber" för att fortsätta på det mörka temat på bilen. Tänker inte lägga ut pengar på nya riktiga kolfiberemblem på brukisen. Hann bara med ratten och det på huven men jag är ganska nöjd.
Snyggt, E36an skulle nästan haft angeleyes orginal. Den modellen saknade en del av bmw-arvet eftersom den har rektangulära lyktor istället för runda...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
westerbrand: Nja priset för ett par emblem var alldeles för dyrt för att köpa till brukisen. Hade jag haft en lite dyrare bmw eller om det var ett mer omfattande projekt hade det kanske varit aktuellt. Dem emblemen jag har nu kostade ungefär ~20;- för alla och mer än så är det inte värt på denna bil att få bort de blå.
Esmoked: Tackar, jo det är lite mer saker påväg hemöver, det har bla kommit en liten m5 "vinge" som sitter på bakluckan men har inte fixat kort på det än. Sedan kommer det en hög paneler till inredningen.