2960
Sök

Underredsmassa - Spruta

537 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Tjooo!

Har precis kört hjulhusen bak med underredsmassa. Var rätt så jobbigt att få dit det, men gick till slut.
Dock ska jag behandla underredet också.
Där orkar jag dock inte sitta och pensla, så tänkte om man ska prova biltemas som säljs på "flaska" som kan sprutas med en sprutpistol som kopplas till en kompressor.

Men någon som vet konsistensen? Kan det användas som underredsmassa? Hur stor yta räcker en så till?

http://www.biltema.se/Archive%5CProduct_images%5C15%5CLarge%5C15-457_l.jpg

http://www.biltema.se/Archive%5CProduct_images%5C36%5CLarge%5C36-377_l.jpg

505 Inlägg
25 september 2008
Konsistensen är som varm olja, hur mycket den räcker till tror jag står på burken? Men det beror ju på hur mycket man vill spruta:)

Lycka till:)

Calibra Turbo 4x4

537 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Okej. Verkar ju rätt bra då. Men den stelnar sen vart efter antar jag?
Hur funkar sprutmunstycket? Kan man vara i garaget eller borde man göra det utomhus på gruset?

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 september 2008
markuse90 skrev:
Okej. Verkar ju rätt bra då. Men den stelnar sen vart efter antar jag?
Hur funkar sprutmunstycket? Kan man vara i garaget eller borde man göra det utomhus på gruset?

vad har du tvättat med före då...?.. å ett litet tips..köp en engångsoverall med huva på...annars blir du klistrig över hela kroppen...å mask..annars fastnar näsborrarna ihop... ;-)
å den pistolen på bilden e till att spruta inuti balkar å hålrum...
Senast redigerat av mrbuggy (25 september 2008)

dARKiE
5 031 Inlägg
25 september 2008
ska du vara i garaget så är mitt tips att lägga nåt skydd på golvet om du inte vill ha ett klistrigt skitigt golv efter : )

Har själv använt den burken på bilden, och den räckte till 2 lager under bilen.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 september 2008
Om du ska hålla på med de där..som du kallar underredsmassa så tycker jag du borde ta den här istället..
de blir ändå aldrig som RIKTIG underredsmassa.. ;-)

http://www.biltema.se/Archive/Product_images/36/Large/36-2410_l.jpg

537 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Tog bara nån att länka, men visst ska jag ha den du visade.

Vet att det inte är en "riktig" rostskyddsmassa, men ska bara ha den förebyggande lite. Känner på mig att rosten tar död på bilen om några år ändå.

Hur ser strålen från pistolen ut? Är det nån fin stråle e.d?

Sen så kan jag rulla ut den på gruset när det väl blir dags, blir väl ett av det sista jag gör.

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 september 2008
markuse90 skrev:
Tog bara nån att länka, men visst ska jag ha den du visade.

Vet att det inte är en "riktig" rostskyddsmassa, men ska bara ha den förebyggande lite. Känner på mig att rosten tar död på bilen om några år ändå.

Hur ser strålen från pistolen ut? Är det nån fin stråle e.d?

Sen så kan jag rulla ut den på gruset när det väl blir dags, blir väl ett av det sista jag gör.

den på fotot tror jag sprutar åt alla håll å kanter..går nog att göra om den lite så den ger en annan sprutbild..finns andra pistoler också...fast inte på biltema... ;-) de e lättare me riktig massa...där e massan i en stor behållare så man slipper luta burken för att få fart på den..men me lite uppfinneri så går de nog att använda den du har..eller varför inte använda sprayen som dom har då...samma smörja i den.... ;-) de ska vara   Bitumenbaserad massa....

537 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Anledningen till att jag vill kunna spraya är ju att underedsmassan i hinken är så hård, och så kommer man inte åt på samma sätt. Men iofs så kan jag ju köpa 2-3 spray burkar, som du sa, och spruta i trånga områden och sen köra med penseln på större ytor.

Får se vad jag kommer hem med imorrn!

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 september 2008
markuse90 skrev:
Anledningen till att jag vill kunna spraya är ju att underedsmassan i hinken är så hård, och så kommer man inte åt på samma sätt. Men iofs så kan jag ju köpa 2-3 spray burkar, som du sa, och spruta i trånga områden och sen köra med penseln på större ytor.

Får se vad jag kommer hem med imorrn!

me tanke på massan så tycker jag de va en bra lösning du kom på där... :-)

Sök