3706
Sök

sänkningssats till volvo 240 som sänker 60-40 mm

43 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
tja jag skkulle köpa mig en sänkningsstas till min 240 som sänker 60 fram och 40 bak men ja har totalt glömnt bort vilken sida d var! ngn som kommer på ngn sida som säljer? smile

luft har man i däcken inte i hjulhusen

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
3 oktober 2008
kapa funkar fint annars...spelar ju ingen störe roll på en gammal volvo så....annars så tar du bort fjädrarna så blir den lagomt låg:D

hellre pallbocks kung än trailer queen

16 197 Inlägg
3 oktober 2008

"Testar man inte så får man aldrig veta"

43 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
mr_harry skrev:
kapa funkar fint annars...spelar ju ingen störe roll på en gammal volvo så....annars så tar du bort fjädrarna så blir den lagomt låg:D

jo d vet jag ja har kapat alla mina andra bilar men va sugen på att testa en sådan nu när dom fasn sen ska ja ha den på en diesle med så dom komemr ju sjunka ner ännu mer  skulel se hur d blev så kasnke man slipper byta fjädrar avrje gång man ska besiktiga:P

699 Inlägg
3 oktober 2008
evilaudio skrev:
www.vinkelkap.se

Länken funkar inte! lol

Bilgalen elektriker :)

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
3 oktober 2008
Tomingas skrev:
mr_harry skrev:

jo d vet jag ja har kapat alla mina andra bilar men va sugen på att testa en sådan nu när dom fasn sen ska ja ha den på en diesle med så dom komemr ju sjunka ner ännu mer  skulel se hur d blev så kasnke man slipper byta fjädrar avrje gång man ska besiktiga:P

tar du bort innan dom så behöver du ju inte byta varje år då räker de ju om du sätter ditt några hehe;-)
Senast redigerat av mr_harry (3 oktober 2008)

hellre pallbocks kung än trailer queen

Ninja
174 Inlägg
3 oktober 2008
han vill ha RIKTIGA sänkfjädrar inge tattar sänkning

43 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
jo d gör jag med som sakt denan ska bli lite mer seriös inget jävla bonna åk:P

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
3 oktober 2008

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Tekniknörd
93 Inlägg
19 oktober 2008
Hej,

Ja det finns sänkningssats till 240 med bara 40 MM fram och bak, inte 60 MM fram och 40 MM bak som jag också önskar.

43 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
rodieki skrev:
Hej,

Ja det finns sänkningssats till 240 med bara 40 MM fram och bak, inte 60 MM fram och 40 MM bak som jag också önskar.

jo d finsn jag har sj sett dom så!

43 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
varken  real car lr gemotorsprt hade

Allt i allo
358 Inlägg
20 oktober 2008
kapa fjädrarna och sno fast dom i fjädertallriken med modell grova slangklämmor, då går den genom bes, anledningen till att en bil med kapade fjädrar ej går igenom är att när man hissar upp bilen (kör i ett gupp) så kan fjädern vrida sig. men om du surrar fast den så är det ok, hade själv så på min 244, den fick man knappt in träpjucken under.

De é nice !

9 Inlägg
12 januari 2009
har köpt min sänksats på mekonomen. blev skit bra efter att jag kapat ett varv fram på de nya fjädrarna:P ligger som ett strykjärn i kurvorna.

ArtDirector
462 Inlägg
13 januari 2009
rekomenderar dig att ringa johan på xtremt.se
han kan 240 och han kan väghållning bättre än de flesta...

edit: varför inte ta detta kitt och sedan kapa framfjädrarna 2 varv?
http://xtremt.se/?artnr=GE12150&cat_id=762
Senast redigerat av G-Bruno (13 januari 2009)

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

Raggarmuffin
138 Inlägg
13 januari 2009
biltema har annars en sänksats.. kostar 49,90:- typ

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.

Sök