3869
Sök

Vilka modeller har 531-topp???

260 Inlägg
19 februari 2010
och skillnaden mellan 531 topparna är väl att den som sitter på FB motorn så har väl ventilerna natrium i sig eller har jag fel? samt att FB har VX3 kam?

-utan 940
1 728 Inlägg
19 februari 2010
NITROUS skrev:
kolvas skrev:
Andreas 940 skrev:

Hmm, 531 satt väl aldrig på FT, bara ET och FB? Sen hade den A-kam när den satt på ET.

jag har ett svagt minne av att det satt en 531 på morsans 940 LTT -95 men den kan ju ha varit bytt någon gång.

troligtvis bytt då, 531 satt på B230ET samt FB

Ja, det låter som en bonntrimmare varit framme. smile

Muschke skrev:
och skillnaden mellan 531 topparna är väl att den som sitter på FB motorn så har väl ventilerna natrium i sig eller har jag fel? samt att FB har VX3 kam?

Stämmer bra det, tar man toppen från en FB för att sätta på sin turbomotor kan man flytta över sina gamla avgasventiler, insugsventilerna är likadana.

4 001 Inlägg
19 februari 2010
Andreas 940 skrev:
NITROUS skrev:
kolvas skrev:

jag har ett svagt minne av att det satt en 531 på morsans 940 LTT -95 men den kan ju ha varit bytt någon gång.

troligtvis bytt då, 531 satt på B230ET samt FB

Ja, det låter som en bonntrimmare varit framme. smile

Det är ju inte helt ovanligt med byte till 531, särskilt inte om toppen blivit skev
Andreas 940 skrev:
Muschke skrev:

Stämmer bra det, tar man toppen från en FB för att sätta på sin turbomotor kan man flytta över sina gamla avgasventiler, insugsventilerna är likadana.

fast man behöver inte flytta över ventilerna, funkar bra med standardventilerna också.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

-utan 940
1 728 Inlägg
19 februari 2010
kolvas skrev:
fast man behöver inte flytta över ventilerna, funkar bra med standardventilerna också.

Visst, men det skadar inte att sätta i de bästa. smile

148 Inlägg
18 april 2013
kolvas skrev:
531 finns inte med färdiga spridarhål för mekaniskt sprut, det är det bara 405 topparna som har.

ps. jag tror att det ligger 405 med H-kam ute i min verkstad... PM:a om du är intresserad

finns visst 531  med spridarhål. kalas 531 "svanhals"

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

148 Inlägg
18 april 2013
putte-740 skrev:
kolvas skrev:
531 finns inte med färdiga spridarhål för mekaniskt sprut, det är det bara 405 topparna som har.

ps. jag tror att det ligger 405 med H-kam ute i min verkstad... PM:a om du är intresserad

finns visst 531  med spridarhål. kalas 531 "svanhals"

#OphanWitehall# här på garaget har en sådan på sin 740 gle med B230E

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

Sök