3142
Sök

Nån mer som klantat till sig på jobbet elr gjort nå stort jälva misstag?? :S

332 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Jobbar som undersköterska på ett ställe och idag på kvällen när ja skulle gå runt o dela ut kvällsmedicinen så råka ja ge skapligt fel till en patient. Min jobbarkompis hade gått in där mkt tidigare o gett kvälls medicinen signerat o gjort allt rätt=) sen där efter kom jag stressad som en idiot o helt virrig... Jag trodde inte min jobbarkompis hade gett henne medicinen så jag signera på fel datum och gav en annan kvälls medicinen som hon skulle haft nästa dag... så hon fick dubbel dos:S o ja brukar alltid va jätte noga me o kolla datumet o signera på listan... Sen när ja kolla en gång till såg ja att det va fel och fick panik o då menar ja de verkligen, blev helt kallsvettig.. men då hade hon redan svalt tabletterna:S

fan fan fan :S ringde jouren på en gång o kunde knappt prata :( o dom skrev upp allt och tog mitt namn så nu vette fan vad det blir för konsikvenser av det här !?? Chefen o alla mina jobbarkompisar lär ju få reda på de här imorn, o chefen e inge rolig o ha o göra med o sköterskan på jobbet lär ju dampa på mig:(..... O ja känner mej så jälva dum i huvet och har så dåligt samvete =(  men ja får skylla mej själv, ja som klanta mig. Som tur va var det ingen livsfarlig medicin det va sömntablett,lugnande o värktabletter... det va det som hon fick dubbelt av... men hade de vart nån hjärt medicin elr nå annat o hon fick dubbel dos kunde de fan slutat riktigt illa:S

Så nu sitter man här o kan inte sova, nästan grinfärdig :( suck !!!! Vet att alla gör misstag o fel men just sånt här misstag me medicnering kan fan va livsfarligt, usch ja e helt skakis. Blir så förvånad över mej själv att ja gjorde fel såhär, för ja brukar jämt va petnoga osv men tydligen inte idag :/ jälva skit dag!!! :*(

Nån mer som klantat sig elr gjort nå misstag på jobbet !?? vad har ni gjort isåfall och avd hare blitt för konsikvenser av det? :S
Senast redigerat av HBB (5 oktober 2008)

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
5 oktober 2008
ojoj. de lät ej bra.

jag jobbar som larm å teletekniker. de värsta jag har gjort är väl att bränt kortläsare eller råkat falsklarma till bevakningsföretag. så inga allvarliga händelser

8-)

FreddeK
5 oktober 2008
konsekvenser=)

Ta ett djupt andetag, klart dom kommer bli arga på dig för det är ju ett rätt farligt misstag och du/ni kan ju bli fetstämda på det här men alla gör misstag. Så ryck upp dig och berätta vad som hänt och säg att du är väldigt ledsen för dina misstag men börja inte böla bara!

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
5 oktober 2008
Körde sönder en grej för 10.000 på mitt förra jobb... Populärt.

/ichi

332 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Jo jag står ju för det ja gjort och de va jävligt fel av mig sad Men jag e alltid så noga o sen blire såhär... Personalen o patienterna tkr jätte bra om mej o så men undra vad det blir efter det här :S fyfan... ne inte gråta heller haha men bra nära idag sad

1 963 Inlägg
5 oktober 2008
Men undersköterskor delar väl inte ut medicin? jag har aldrig fått medicin av någon undersköterska, jag har legat en hel del på sjukhus och fått massa olika mediciner. Och när jag trycker på knappen och ska få medicin kommer det först en undersköterska, men hon säger att jag ska vänta till en riktig sjuksköterska kommer och ger mig medicinen?
Vare sig det handlar om alvedon eller morfin hehe=)

Men are not born - Men are made

93 Inlägg
6 oktober 2008
Du kommer garanterat inte bli av med jobbet då det händer sånna här saker i vården nästan dagligen. Min förra flickvän va också udnersköterska så man fått höra litegrann. Ta det lugnt det kommer glömmas av så småningom om inte tanten coolat. Jag har kört sönder pall till butiker med dagligvaror med trucken för kanske 100.000:- nu. En pall med listerine munskölj gick på 26.000:-

Sound like a V8 and your my mate

49 Inlägg
6 oktober 2008
På mitt förra jobb hade vi en praktikant som råkade tappa en vänstergängad gängtapp i golvet så den sprack. Den var ganska stor (runt 30mm) och värdet på den var över 10.000kr. Själv har jag gjort några småsaker. Typ råkat välta verktygsskåpet (över 100kg) när jag råkade haka i det med trucken när jag skulle justera upp pallgafflarna.. Händer småsaker titt som tätt som man får lite små ångest över. men vem gör inte misstag?

Edit: Jävlar vad jag och chefen plockade verktyg efter min smärre olycka. (han sa inte ett knyst)

Häst
1 099 Inlägg
6 oktober 2008
Kanske inte är rätt jobb för dig om du stressar upp dig så pass mycket att du gör ett sådant misstag?
Somsagt, tur att det inte hände nått allvarligt men det är illa i vilket fall som. roll

Bara min mening.

Än är inte den sista idioten född..

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 oktober 2008
Har på ett tidigare jobb bl.a. backat "över" en bil. (stannade 1dm från vindrutan, mosade fronten på den golfen.) Vält varor för X antal tusen. Bommat tider medmera. Vid stress händer olyckor. För mig så var det bara lite retsamma ord från de andra på jobbet, eftersom alla gjort samma typ av saker när stressen blivit för hög.

Försök ta det lugnt. Det som händer händer. Du lär ju inte vara först att missa med medicin inom sjukvården. Men det positiva du får med dig är att du kommer kolla 3gånger varje gång du ger en tablett, och då blir det inte fel med allvarliga mediciner.

1 703 Inlägg
6 oktober 2008
Alla gör misstag, du kommer ju garanterat inte göra om det.

Föresten, vilket sjukhus jobbar du på? Så jag kan undvika att bli nerknarkad av nån virrig undersköterska.

Jag har mosat en katt, samt kört på ett rådjur med en lastbil som inte hade gått mer än 10tal mil... då var jag svettig när jag ringde till bossen.
Senast redigerat av henkebenke (6 oktober 2008)

Knegare
718 Inlägg
6 oktober 2008
Värsta jag gjort är att sälja fel grej, till fel pris..tongue

Jobbar på expert och har världens bästa chef!tongue Skrattar åt allt.

Var en GPS om jag inte minns helt fel, men priset blev helt fel. dock till kundens fördel. tongue

Men då vi skulle köra kampanj på varan veckan efter gjorde det inte så mycket tongue

William 2009-02-20

Svetsare
3 150 Inlägg
6 oktober 2008
Jag och nåra polare höll på att fixa en traktor på skolan, och vi behövde en speciell gängtapp.  Lärarn hade inte fått tag på nån så han tog med sin egna och sa: Va jävligt rädda om den nnu!      Okunniga som vi va drog vi av den inom kort och lärarn blev lite små sur då den va tvungen att beställas från usa eller va fan det va  ^^  Dock behövde vi inte betala eller nåt.

Sen en annan polare körde in samma traktor i väggen utanför verkstan, hände inte så mycket förutom att "lyftgrejen" där fram böjdes skapligt ^^

Ps.  HBB: berätta gärna hur det gick idag.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

345 Inlägg
6 oktober 2008
Var på arbetspraktik på en av koff:ens lastbilar på nian, var alltså med och körde ut öl och läsk. Lyckades fälla en korg ölflaskor i marken (gissa om de höll roll) från flaket utanför den bensinmack ölen skulle till... Var väl inte så farlig men desto pinsammare.

Professional dreamer
398 Inlägg
6 oktober 2008
Usch, vet hur det känns, jag har också gett fel medecin:/hmm
Men alla har gjort det någon gång som jobbar inom vården och även
griniga tanter som i vanliga fall aaaaaaaldrig gör fel,
och vi är inte mer än människor!

Men ah.. Ingen rolig känsla!

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

2 014 Inlägg
6 oktober 2008
Dragit ner fel trailer från Stockholm tll Jönköping... Skulle haft en tomtrailer, men fick med mig en full med gods som skulle gått till Tallinn. Det blev ett satans liv när någon estnisk chaufför fck spendera ett dygn extra i det otroligt vackra, underhållande hamnområdet i Stockholm.

Som tur är finns det ju andra chaufförer på åkeriet som dragit fel trailers långt upp i Norge... Men hövdinge var ju långt ifrån nöjd, och uttryckte milt sagt en önskan om att jag skulle skärpa till mig.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Ace Ventura
1 240 Inlägg
6 oktober 2008
Alecci skrev:
Dragit ner fel trailer från Stockholm tll Jönköping... Skulle haft en tomtrailer, men fick med mig en full med gods som skulle gått till Tallinn. Det blev ett satans liv när någon estnisk chaufför fck spendera ett dygn extra i det otroligt vackra, underhållande hamnområdet i Stockholm.

Som tur är finns det ju andra chaufförer på åkeriet som dragit fel trailers långt upp i Norge... Men hövdinge var ju långt ifrån nöjd, och uttryckte milt sagt en önskan om att jag skulle skärpa till mig.

Självförtroendet brkar inte vara på topp efter en sånn grejj hmm

2 014 Inlägg
6 oktober 2008
Aruzo skrev:
Självförtroendet brkar inte vara på topp efter en sånn grejj hmm

Ja, det var fan inget skoj att ringa hövdingen kl 1 på natten och tala om att man fått med sig någon mystisk trailer med okänt gods hem! Man visste ju att han skulle höra av sig senare på dagen och uttala sin "åsikt" om det inträffade... Trodde lätt att den dagen skulle sluta med ofrivillig semester på obestämd tid.

Hade fått order att dra hem en tomtrailer med ett visst registreringsnummer från Frihamnen. Det är inte alltför sällan det saknas trailers, och standardförfarandet då är att helt enkelt ta vilken annan trailer som helst, bara det är en finskregistrerad Schenker-trailer. Enligt både kollegorna och de två personer som är anvariga för importtrailers ska det alltid endast finnas tomtrailers i Frihamnen...

Därför var man ju lite lat och kollade inte flaket, som senare visade sig innehålla dyra/viktiga maskindelar som skulle tidslossas någonstans i Tallinn. Att döma av den upptåndelse som blev kan man ju trott att det var ett taktiskt kärnvapen jag råkade få med mig... Argh!

Det är ett ganska bra tag sedan detta hände, förhoppningsvis ligger man numera på plus hos chefen, men dagen efter kände jag mig fan inte som den skarpaste kniven i lådan.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
6 oktober 2008
Åh just det, hon som jobbade här innan mig, råkade köra in traktorn i en bärande vägg så att den flyttade sig typ 2 dm. Lite till och hela stallet hade rasat...

/ichi

3 354 Inlägg
6 oktober 2008
Råkade krossa en delad bakruta på en traktor.
Skulle stänga den nedre delen när jag förlorar stödet så åkte Rutan ur armen och svinga till så jag slog i den övre rutan med huvudet och krossade den. har fortfarande ett tunt ärr på vänster sida om halsen efter solittret.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sök