Som rubriken lyder, hur mycket ska man ta vid cylinderfoten för att vevstakarna inte slår i blocket? Har inte stakarna hemma och vill ändå gardera mig när blocket är på verkstan nu för fräsning av vevhusvent. Räcker en 3 mm gradning som är 20 mm lång? För mycket eller ska det tas av mer för att vara på säkra sidan? Vevstakarna är från LG-Speed.
Nej, men jag har hört att förstärkta stakar har en risk att ta i blocket. Vill inte börja montera ihop blocket och så tar stakarna i när jag har chansen nu att åtgärda det. Better safe than sorry.
Ja det är möjligt. Enklaste är väl att ta lägga dit veven och en stake. Mät se hur mycket du har över. det är ju den delen man börjar att sätta ihopa först
Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
Det där får man prova sig fram. Det tillverkas 2 bredder på stakarna av nån anledning, däremot så börjar de som är för breda bli ovanliga nu. Vet att man kan mäta bredden på staken och då få reda på om man fila eller inte, men jag har ju glömt måtten Har man borrat så brukar man kunna klara sig. Men det säkraste är att lägga i veven och haka på en stake.