har fått tag på en garrett ec-1 m67 ganska billigt (1500kr)har försökt att söka på vad det är å kommit fram till att det är ett gt40 är av plockat från en scania dc-9 måtten e ca. 57mm in och 62mm ut ar 0.99 på avgas:D
så jag tänkte om denna turbon funkar på min setup lr om jag måste bygga en ny motor
min setup idag ser ut så här:
renoverad org botten org insug org grenrör som e portat lite portad 530 topp gröpt i förbränningsrummen så kompat blev 8.7.1 v-kam 19t med 1.4 i ladd 440cc spridare 3" lmm endast steg 1 bränsle chip
med den setupen så blev det 280hk och 420 i vrid (broms papper finns)
så nu e då frågan vad behöver jag byta för att få i gång den nya snurran???
gt37 är väl rätt stor? satsa på en mer portad topp med extraktorrör å 3"/3,5" downpipe så ska du nog få snurr på den med.. risken finns att botten inte håller.. har du orginalstakar så är de ju inte att rekommendera för högt ladd då stakarna ser ut som "bananer" efter ett tag.. (ha testat)
Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!
gt37 är väl rätt stor? satsa på en mer portad topp med extraktorrör å 3"/3,5" downpipe så ska du nog få snurr på den med.. risken finns att botten inte håller.. har du orginalstakar så är de ju inte att rekommendera för högt ladd då stakarna ser ut som "bananer" efter ett tag.. (ha testat)
jo tanken e lite så här
#porta en ny 530 topp #kam fs296 från folkraceshoppen?????? lr har ni ngt annat förslag?? #bygga ett grenrör så turbon blir ned monterad #3,5" downpipe #ett megasquirt om man får tag på ett
har tänkt å ladda ganska lite till och börja med kanse 0.8-1bar (om det går) så jag har inte bestämt mig ang om jag ska ha kvar org blocket lr inte
läste i en gammal bilsport där dom hadde slängt i en gt-40 snurra i en 240! nr är 23,2001! orkar inte skriva allt om motorn nu men vill du det så får la jag göra det eller om någon annan vill som har det nr!
har fått tag på en garrett ec-1 m67 ganska billigt (1500kr)har försökt att söka på vad det är å kommit fram till att det är ett gt40 är av plockat från en scania dc-9 måtten e ca. 57mm in och 62mm ut ar 0.99 på avgas:D
så jag tänkte om denna turbon funkar på min setup lr om jag måste bygga en ny motor
min setup idag ser ut så här:
renoverad org botten org insug org grenrör som e portat lite portad 530 topp gröpt i förbränningsrummen så kompat blev 8.7.1 v-kam 19t med 1.4 i ladd 440cc spridare 3" lmm endast steg 1 bränsle chip
med den setupen så blev det 280hk och 420 i vrid (broms papper finns)
så nu e då frågan vad behöver jag byta för att få i gång den nya snurran???
MVH JOAKIM
hej hej en fråga är det twin entery eller singel i turbon obs på avgashuset? är det twin kan du bygga puls splitt då får du mer fart på den å tidigare sgs ungefär 1500 varv tidigare eller 1000 beror lite på har en t60 turbo i min 240 b21et avgashus ar 0.80 tror jag det va har fult ladd vid 3500 men då är det inte riktigt puls splitt för jag har 2 pulser pär sida åt gången å inte varanan som är optimalt
läste i en gammal bilsport där dom hadde slängt i en gt-40 snurra i en 240! nr är 23,2001! orkar inte skriva allt om motorn nu men vill du det så får la jag göra det eller om någon annan vill som har det nr!
jaså? man har ju några stycken bilsport här hemma kanske man har tur och har det numret ska kolla upp det lite närmre
jo det e twinentry på samt så är det delat turbinhus
bara att borja bygga bygga puls splitt du har vel tend följd 1432 eller hur det nu va år det så ska du ha 1an å 3an i smamma å 4an å 2an i samma tror det va så det va det ska i alla fall komma en tänd puls i annan sida av flansen då får du hela tiden fart i den har du inte splitt så delas oulserna utt i fyra rör i stallet för 2 vilket gör dom svaga