3848
Sök

Tjenare, har lite motor problem - hackar

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#1
Tjo

Har ett problem med 740in som har en FT motor och chip som heter "Smart Tune"
Iaf, gasar jag lungt så går den lite halv dåligt (blöddrar fast kommer endå framåt) men trycker jag fullt så blir det precis som att köra med en varvtalsregulator som man hade te a-traktorn blöddrar på ett visst varv men kommer ingenstans (mest när, ifall den får jobba)

MVH Andreas

~Andy~

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#2
volvoandy90 skrev:
Tjo

Har ett problem med 740in som har en FT motor och chip som heter "Smart Tune"
Iaf, gasar jag lungt så går den lite halv dåligt (blöddrar fast kommer endå framåt) men trycker jag fullt så blir det precis som att köra med en varvtalsregulator som man hade te a-traktorn blöddrar på ett visst varv men kommer ingenstans (mest när, ifall den får jobba)

MVH Andreas
Lite drygt att ingen vill hjälpa, får väl vänta tills imorn smile

Mvh Andreas
Senast redigerat av volvoandy90 (17 oktober 2008)

~Andy~

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#3
får väl flytta upp posten igen... ingen som har en susning om vad det kan vara? mvh andreas

~Andy~

48 Inlägg
17 oktober 2008
#4
Du hör inget knackade ljud ifrån motorn eller?,
om du menar de är de en kolv som knackar mot cylinder loppet, alltså en lite glipa mellan kolven och cylinder loppet..

inte säkert du menar de men de är den bilden ja får upp

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#5
Nej där är bara ventilknackningar och dem är som dem ska men vi var ute o körde med den så ställde vi bilen hemma hos mig sen gick in o glodde film i ca 1h sen gick ut skulle köra, vi körde ca 0,5km sen gick den skit.. skumt som fan är ganska säker på att någonting hänt med mappningen eller bränslesystemet... hmm

~Andy~

263 Inlägg
17 oktober 2008
#6
volvoandy90 skrev:
Nej där är bara ventilknackningar och dem är som dem ska men vi var ute o körde med den så ställde vi bilen hemma hos mig sen gick in o glodde film i ca 1h sen gick ut skulle köra, vi körde ca 0,5km sen gick den skit.. skumt som fan är ganska säker på att någonting hänt med mappningen eller bränslesystemet... hmm
det ska ej knacka så det är inte som det ska redan där

Bjuuuu han!!

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#7
den går ju fint och så på alla cylindrar så tror inte det är något med kolvarna eller motorn i sig utan mappningen, bränslesystemet, någon som vet ifall det kan gå så galet att det är som om den sprutar in alldeles för mkt soppa?

~Andy~

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#8
har fortfarande samma problem... kan LMMen göra så att motorn inte vill jobba för när man gasar lungt så kan man varva men så fort man trycker så den får jobba lite så stannar den på det varvet och blöddrar.. ingen som har någon aning? :S

~Andy~

39 Inlägg
19 oktober 2008
#9
LMM, tändkablar, tändstift eller tändspole skulle är nog troligast. Du kan även rucka på olika kontakter eller kablar, men det låter precis som LMM.
Senast redigerat av Ollle (19 oktober 2008)

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#10
Ollle skrev:
LMM, tändkablar, tändstift eller tändspole skulle är nog troligast. Du kan även rucka på olika kontakter eller kablar, men det låter precis som LMM.
jo ska in till rejmes o be dem kolla den... har även kollat alla slangar etc och nollat felkoder men ville inte hjälpa ^^

~Andy~

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#11
när man drar ur kontakten till LMMen så händer typ ingenting.. så det är LMMen, någon som vet hur mycket en sådan kostar?

~Andy~

Svetsare
3 150 Inlägg
19 oktober 2008
#12
En MV till min 9000 kostade ca 1500kr, så jag sket i att köpa en ny, kopplade bara ur den ett par dagar och sen nu har det inte varit mer problem   smile         (hade samma symptom som din)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#13
Ofan aja e typ 100% säker på att det är LMMen men ska låna en från min polares 940 sitter ft motor i min så det e samma smile får väl hoppas det är den annars äre ett jävla klabb alltihop:P

~Andy~

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 oktober 2008
#14
så som du skrev de låter de som det är lmmen eller dåliga tändstift genomruttna tändkabalar kass fördelare lr tändspole
borde va nått av de tycker man


Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#15
jo en polare sa att de kan va soppa pumpen men man hör att den jobbar lite efter att man stängt av bilen testade även att plocka bort retur slangen från fuelrailen och det rann på rätt bra så tror faktiskt inte det är ngt problem..

~Andy~

Arg Snickare
875 Inlägg
20 oktober 2008
#16
låter ju som det typiska rotor - fördelar felet. byt dessa grejer kostar bara 100 kr på biltema. billig felsökning iaf.


Sök