Har ett problem med 740in som har en FT motor och chip som heter "Smart Tune" Iaf, gasar jag lungt så går den lite halv dåligt (blöddrar fast kommer endå framåt) men trycker jag fullt så blir det precis som att köra med en varvtalsregulator som man hade te a-traktorn blöddrar på ett visst varv men kommer ingenstans (mest när, ifall den får jobba)
Har ett problem med 740in som har en FT motor och chip som heter "Smart Tune" Iaf, gasar jag lungt så går den lite halv dåligt (blöddrar fast kommer endå framåt) men trycker jag fullt så blir det precis som att köra med en varvtalsregulator som man hade te a-traktorn blöddrar på ett visst varv men kommer ingenstans (mest när, ifall den får jobba)
MVH Andreas
Lite drygt att ingen vill hjälpa, får väl vänta tills imorn
Du hör inget knackade ljud ifrån motorn eller?, om du menar de är de en kolv som knackar mot cylinder loppet, alltså en lite glipa mellan kolven och cylinder loppet..
inte säkert du menar de men de är den bilden ja får upp
Nej där är bara ventilknackningar och dem är som dem ska men vi var ute o körde med den så ställde vi bilen hemma hos mig sen gick in o glodde film i ca 1h sen gick ut skulle köra, vi körde ca 0,5km sen gick den skit.. skumt som fan är ganska säker på att någonting hänt med mappningen eller bränslesystemet...
Nej där är bara ventilknackningar och dem är som dem ska men vi var ute o körde med den så ställde vi bilen hemma hos mig sen gick in o glodde film i ca 1h sen gick ut skulle köra, vi körde ca 0,5km sen gick den skit.. skumt som fan är ganska säker på att någonting hänt med mappningen eller bränslesystemet...
det ska ej knacka så det är inte som det ska redan där
den går ju fint och så på alla cylindrar så tror inte det är något med kolvarna eller motorn i sig utan mappningen, bränslesystemet, någon som vet ifall det kan gå så galet att det är som om den sprutar in alldeles för mkt soppa?
har fortfarande samma problem... kan LMMen göra så att motorn inte vill jobba för när man gasar lungt så kan man varva men så fort man trycker så den får jobba lite så stannar den på det varvet och blöddrar.. ingen som har någon aning? :S
En MV till min 9000 kostade ca 1500kr, så jag sket i att köpa en ny, kopplade bara ur den ett par dagar och sen nu har det inte varit mer problem (hade samma symptom som din)
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
Ofan aja e typ 100% säker på att det är LMMen men ska låna en från min polares 940 sitter ft motor i min så det e samma får väl hoppas det är den annars äre ett jävla klabb alltihop:P
jo en polare sa att de kan va soppa pumpen men man hör att den jobbar lite efter att man stängt av bilen testade även att plocka bort retur slangen från fuelrailen och det rann på rätt bra så tror faktiskt inte det är ngt problem..