3738
Sök

Lättning av 740 gl isbil ;) tips på allt som kan slitas bort!

186 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#1
Tja!

Ska börja slänga ut prylar ur den blivande isbilen, har ni några tips på allt vad som kan/ska slitas bort? smile

Det ända som bilen ska användas till är som isbil, alltså sista anstalten innan skroten för denna bil smile

Mvh Danne


Amatör
193 Inlägg
17 oktober 2008
#2
ta bort allt som går att ta bort big_smile


Bärs!
3 456 Inlägg
17 oktober 2008
#3
Det är väll bara å riva?
Allt som inte har med motorstyrningen å göra kan du ju riva ur.

Förstår inte riktigt frågan? :S

Garaget.org peakade 2008.

10 287 Inlägg
17 oktober 2008
#4
Glöm inte att byta alla rutor utom framruta till plast. Glas väger bly....liksom.
Hur radikal skall du vara. Man kan ju löpa amok med hålsåg om man vill.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Tomten
1 065 Inlägg
17 oktober 2008
#5
Inredning.
Resvedäck,
Sitter väll nån 2-3 kg vikt vid motorn.
Säten som inte behövs
Allt som du inte behöver

Fast ska bilen ändå dö så varför inte lysen o hela skiten!


Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
17 oktober 2008
#6
Ta av dörrar, bagageluckan och motorhuven ja allt som inte behövs för att framföra bilen.

4 682 Inlägg
17 oktober 2008
#7
Rspeter skrev:
Ta av dörrar, bagageluckan och motorhuven ja allt som inte behövs för att framföra bilen.

blir lite kallt att köra runt me den på isen då tongue .

Withlimb
210 Inlägg
17 oktober 2008
#8
Sätt en pinnstol istället för förarsäte.
Måste lätta några kilo.

105hk rent vansinne!

39 Inlägg
17 oktober 2008
#9
Bara att göra ren den på det du inte behöver använda! men det är ju gott att värme i! kan bli kyligt utan dörrar och fönster!

Alla bilar rostar, men Opel har rekord!!!

Med lem
1 127 Inlägg
17 oktober 2008
#10
og900turbo skrev:
ska du va seriös ska du väl ta fram vinkelslipen o kapa bort plåt mellan baksäta o bagageutrymme i innerdörrar osv!

Dock mindre bra då den är en bärande del. big_smile

Ur med all inredning utom förstol, spara det viktigaste bara. Enda instrumentering du behöver är varvräknare, tank och tempmätare. Oljetryck kan du nog spara också. tongue Annars rensa allting!

På torpedplåten sitter en vibrationsdämpare eller vad det heter. Hindrar torpedplåten från att vibrera om det nu skulle hända. Väger väl några kilo, ska sitta liknande vikter i rambalkarna har jag hört också. Men vet inte riktigt vart dom sitter.

Men glöm inte det viktigaste, svetsdiff och isdäck. wink


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
17 oktober 2008
#11
slit ut indredning, spara dock en varvis o en temp och värmepaketet :p sen aga diffar du uta helvete och slänger på ett par bra dubb sulor, för kör du isdäck så äre de svårt att få riktigt sköna o långa däck då dom greppar så jävla bra wink

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Green Street Elite
676 Inlägg
17 oktober 2008
#12
om du är sugen så har jag ett par rallydäck lr is däck lr va fan de e ^^ det är cirka 1-2 cm dubbar på den så ^^ pma vid intresse


Sothora <3
1 201 Inlägg
17 oktober 2008
#13
The_Mechanic skrev:
slit ut indredning, spara dock en varvis o en temp och värmepaketet :p sen aga diffar du uta helvete och slänger på ett par bra dubb sulor, för kör du isdäck så äre de svårt att få riktigt sköna o långa däck då dom greppar så jävla bra wink

beror på hur mycket man vågar gasa det!

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Med lem
1 127 Inlägg
17 oktober 2008
#14
The_Mechanic skrev:
slit ut indredning, spara dock en varvis o en temp och värmepaketet :p sen aga diffar du uta helvete och slänger på ett par bra dubb sulor, för kör du isdäck så äre de svårt att få riktigt sköna o långa däck då dom greppar så jävla bra wink

Köra på is utan isdäck är ju inge roligt.. Visst går det, men det är långt ifrån lika roligt. Min GLE 130hk orkar med isdäck utan problem, hänger på det mesta på isen. Enda jag inte hängt på än så länge är 4wd bilar, inte direkt konstigt heller men. lol

Sladda på 3an är inga problem, 4an går det tungt. Mest kränger ut på sladd. tongue
Senast redigerat av H3dlund (17 oktober 2008)


186 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#15
tack för tipsen smile

Nån som har något bra förslag på ett material som man kan sätta över bakluckan om man nu sliter bort den? typ lätt och billigt smile

Frigiolit? wink

Mvh danne


Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 oktober 2008
#16
danneC5 skrev:
tack för tipsen smile

Nån som har något bra förslag på ett material som man kan sätta över bakluckan om man nu sliter bort den? typ lätt och billigt smile

Frigiolit? wink

Mvh danne

pressänning? (stavning?)

Jonas

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
18 oktober 2008
#17
Moparboy440 skrev:
Rspeter skrev:
Ta av dörrar, bagageluckan och motorhuven ja allt som inte behövs för att framföra bilen.

blir lite kallt att köra runt me den på isen då tongue .

Då får man la klä sig därefter. Dessutom säkrare om isen brister.

3 714 Inlägg
18 oktober 2008
#18
ja om man skulle gå igenom isen så gäller det att kommar ur fort iaf så inga bälten behövs heller om du nu bara ska åka is med bilen

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

747 Inlägg
19 oktober 2008
#19
Vadå meningslös tråd. ta väck allt som du fatta inte behövs.

Älgahäng Räjsing Club

514 Inlägg
19 oktober 2008
#20
360_sleeper skrev:
Vadå meningslös tråd. ta väck allt som du fatta inte behövs.

Gnäll spik? tongue

BMW = Bil Med Wasakredit


Sök