3911
Sök

Lås & radera

SQ
1 343 Inlägg
17 oktober 2008
#21
om de är batterit så kommer du bli fattig.. nämnligen typ 10 som skrivit de...   tongue

Ljudnörd!

50 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#22
Lardi skrev:
om de är batterit så kommer du bli fattig.. nämnligen typ 10 som skrivit de...   tongue
Önskar att det vore något så simpelt.

21 761 Inlägg
17 oktober 2008
#23
Sokrates skrev:
Startmotorn går segt, hur kan det ha med bränsletillförseln och göra!?!
Njaa, så skrev han faktiskt inte. Han skrev "segare på att starta" och det är ju en liten skillnad om man nu ska vara noggrann. smile

Frågan är vad Nires menar med den formuleringen, sånt där missförstås väldigt lätt.

50 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#24
Drönirettab skrev:
Sokrates skrev:
Startmotorn går segt, hur kan det ha med bränsletillförseln och göra!?!
Njaa, så skrev han faktiskt inte. Han skrev "segare på att starta" och det är ju en liten skillnad om man nu ska vara noggrann. smile

Frågan är vad Nires menar med den formuleringen, sånt där missförstås väldigt lätt.
Ja precis, menade att det tog längre och längre tid att starta och nu startar den inte alls.

50 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#25
Kan meddela att efter en hel del forskning så har jag och farsan kommit fram till att det kan vara bränsleavstängningssolenoiden? Nån som har haft problem med den?

4 586 Inlägg
17 oktober 2008
#26
kassa glödstift eller någon typ av laddningsproblem


Sothora <3
1 201 Inlägg
17 oktober 2008
#27
satsar mina korvören på skit i förfiltret eller huvudfiltret, eller kondens(vatten) ,eller att pumpen tappat trycket genom någon sprucken ledening, finns det handpump?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

50 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#28
Mercedesturbodiesel skrev:
satsar mina korvören på skit i förfiltret eller huvudfiltret, eller kondens(vatten) ,eller att pumpen tappat trycket genom någon sprucken ledening, finns det handpump?
Ska gå igenom en hel del imorgon så vi får se vad det var för fel, OM vi får igång den.

Finns ingen handpump.

341 Inlägg
17 oktober 2008
#29
Vet ej om det e samma sorts pump på din som det e på våran V70, det e ne 2,5 TDI från audi som sitter i den, men ena spänrullen till remmen som driver dieselpumpen hade gått sönder så remmen bara hoppade..... Men vet ej alls hur din motor är uppbyggd med det.

Försöker iaf
12 817 Inlägg
17 oktober 2008
#30
Istället för att spekulera... Varför inte koppla i en VAG-Com direkt och få ett ordentligt och korrekt svar direkt?

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (17 oktober 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sothora <3
1 201 Inlägg
17 oktober 2008
#31
då tror jag på Skitigt filter, går den igång över huvudtaget nu?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

50 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#32
te_wik skrev:
Istället för att spekulera... Varför inte koppla i en VAG-Com direkt och få ett ordentligt och korrekt svar direkt?

Mvh Tommy
Har inte tillgång till någon just nu och så har jag för mig att sånt visar inte riktigt rätt om bilen är chippad?

Försöker iaf
12 817 Inlägg
17 oktober 2008
#33
Nires skrev:
te_wik skrev:
Istället för att spekulera... Varför inte koppla i en VAG-Com direkt och få ett ordentligt och korrekt svar direkt?

Mvh Tommy
Har inte tillgång till någon just nu och så har jag för mig att sånt visar inte riktigt rätt om bilen är chippad?
Ja de törs jag inte svara på hurvida de visar rätt eller fel.
Men kika in på www.nordicaudi.com och skriv på forumet där, så löser det nog sig.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

50 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#34
Mercedesturbodiesel skrev:
då tror jag på Skitigt filter, går den igång över huvudtaget nu?
Jag tror inte att det är nåt filter som strular, det har vi uteslutit. Den går inte igång alls, det är som om det är bara nåt jätte litet som fattas för att den ska kunna gå igång, såsom bränsle solenoid.

3 235 Inlägg
17 oktober 2008
#35
Relä till glödstiften kanske?

Bränsleavstängningsventilen på bränslepumpen som låst sig i stängt läge?

Kamrem som hoppat?

Igensaatt bränslefilter?

Det avr saker jag tänkte på....


50 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#36
te_wik skrev:
Nires skrev:
te_wik skrev:
Istället för att spekulera... Varför inte koppla i en VAG-Com direkt och få ett ordentligt och korrekt svar direkt?

Mvh Tommy
Har inte tillgång till någon just nu och så har jag för mig att sånt visar inte riktigt rätt om bilen är chippad?
Ja de törs jag inte svara på hurvida de visar rätt eller fel.
Men kika in på www.nordicaudi.com och skriv på forumet där, så löser det nog sig.

Mvh Tommy
Ligger redan steget före, har varit inne där ett tag och kikat, verkar som att det lutar åt solenoiden.

Sothora <3
1 201 Inlägg
17 oktober 2008
#37
Nires skrev:
Mercedesturbodiesel skrev:
då tror jag på Skitigt filter, går den igång över huvudtaget nu?
Jag tror inte att det är nåt filter som strular, det har vi uteslutit. Den går inte igång alls, det är som om det är bara nåt jätte litet som fattas för att den ska kunna gå igång, såsom bränsle solenoid.
tro mig, minsta lilla vingel med filter , då går det inte, eller vatten i tanken tex, vi har åkt dieselbilar sen jag inte kommer ihåg. ! dom är jättekänsliga mot vatten och skit

Bildemonterare samt egen verkstad. !

50 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#38
Mercedesturbodiesel skrev:
Nires skrev:
Mercedesturbodiesel skrev:
då tror jag på Skitigt filter, går den igång över huvudtaget nu?
Jag tror inte att det är nåt filter som strular, det har vi uteslutit. Den går inte igång alls, det är som om det är bara nåt jätte litet som fattas för att den ska kunna gå igång, såsom bränsle solenoid.
tro mig, minsta lilla vingel med filter , då går det inte, eller vatten i tanken tex, vi har åkt dieselbilar sen jag inte kommer ihåg. ! dom är jättekänsliga mot vatten och skit
Det där med vatten vet jag om, hade det problemet med mondeon som jag hade förut men ändå så hoppade den igång lite ibland. Räckte med att tömma bränslefiltret så gick den bra igen, har givetvis gjort detta på Audin nu ett antal gånger.

50 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#39
engolf skrev:
Relä till glödstiften kanske?

Bränsleavstängningsventilen på bränslepumpen som låst sig i stängt läge?

Kamrem som hoppat?

Igensaatt bränslefilter?

Det avr saker jag tänkte på....
Tror mycket möjligt på det andra förslaget, som jag själv redan kommit med. Men ska självklart kolla till det andra så vi får se vad det blir, hellst det som tar minst tid och är billigast smile

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
17 oktober 2008
#40
Om problemet uppkom efter byte av dieselfilter så är det bara luft i systemet, dra på starten tills den hoppar igång isf. Det luftar sig självt... Kolla även att avtappningen i botten på filtret är åtdragen, annars suger den luft där.
Att den blivit trögare och trögare att starta kan bero på kasst glödrelä, om den inte glöder alls så blir det ju trögare ju kallare det blir ute. Har du kollat så det finns ström till glödstiften?

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"


Sök