2674
Sök

Lägenhetspriser

VW Ägare
1 011 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Blev lite nyfiken efter att pratat med en tjejkompis om lägenhetspriser. Skulle var skoj att göra en jämförelse.

Tankten att att jämföra bostadsrätter.

Ta priset på lägenheten och dividera med kvadratmetern. skriv även var lägenheten finns.

Mitt ex.

25 000 / 58 = 431 kr/kvm

Finns i Tyringe

Henrik Eberlund

Zzzz
937 Inlägg
19 oktober 2008
När jag köpte.
220 000 / 49,5 = 4444 kr/kvm

Vad jag hoppas den är värd nu.
~400 000 / 49,5 = 8080 kr/kvm

I Trollhättan.
Senast redigerat av coffe.dk (19 oktober 2008)

Muttley
19 oktober 2008
Eberlund skrev:
Blev lite nyfiken efter att pratat med en tjejkompis om lägenhetspriser. Skulle var skoj att göra en jämförelse.

Ta priset på lägenheten och dividera med kvadratmetern. skriv även var lägenheten finns.

Mitt ex.

25 000 / 58 = 431 kr/kvm

Finns i Tyringe

tycker jag är dyrt för att vara i tyringe smile. skulle inte gett 10 tusen ens för en bostadrätt här. men sen beror de väl på lite, är de på stenbocksgatan? då är de dåligt läge pga 21an med all trafik.

men iallafall

flickvännens 58kvm kostade 517 per kvadrat och relativt nyrenoverat. i perstorp.

182 Inlägg
19 oktober 2008
tkd_rille skrev:
Eberlund skrev:

Mitt ex.

25 000 / 58 = 431 kr/kvm

Finns i Tyringe

tycker jag är dyrt för att vara i tyringe smile. skulle inte gett 10 tusen ens för en bostadrätt här. men sen beror de väl på lite, är de på stenbocksgatan? då är de dåligt läge pga 21an med all trafik.

men iallafall

flickvännens 58kvm kostade 517 per kvadrat och relativt nyrenoverat. i perstorp.

Känns lite magstarkt att kritisera andra orter om man bor i Perstorp big_smile.

Muttley
19 oktober 2008
sand3rs skrev:
tkd_rille skrev:
Eberlund skrev:

Mitt ex.

25 000 / 58 = 431 kr/kvm

Finns i Tyringe

men iallafall

visst gör det de. men jag BOR i tyringe, tjejen i persorp. jag har dessutom en hyreslägenhet wink. så jag talar av lite erfarenhet. just då den gatan jag nämnde så är nästan alla lägenheter längs med genomfartsvägen och de brukar vara mycket trafik smile

men sen är de min åsikt just med smile. så andra kan såklart trivas som satan här i dessa husen.
Senast redigerat av tkd_rille (19 oktober 2008)

VW Ägare
1 011 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
sand3rs skrev:
tkd_rille skrev:

men iallafall

visst gör det de. men jag BOR i tyringe, tjejen i persorp. jag har dessutom en hyreslägenhet wink. så jag talar av lite erfarenhet. just då den gatan jag nämnde så är nästan alla lägenheter längs med genomfartsvägen och de brukar vara mycket trafik smile

men sen är de min åsikt just med smile. så andra kan såklart trivas som satan här i dessa husen.

Jo jag bor på stenbocksgatan. Fördelen är att mitt hus ligger inte parallellt med 21.an utan andra hållet. På så sätt kommer jag bort från 21:an. Jag märker inte av trafiken alls inne i min lägenhet.

Henrik Eberlund

VW Ägare
1 011 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Min tjejkompis som jag skrev om i första inlägget hade kvm pris på ca 35 000kr. Lite skillnad mot tyringe

Henrik Eberlund

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 oktober 2008
Den är värderad till 1-1.1 miljon (nyss haft värdering och så säljs många i området), så kör på 1 miljon.
Blir iaf kvm pris på 1 000 000/37 kvm = ca. 27 000kr
Vid köpet: 575 000/37 kvm = 15 500kr

Finns i västra Göteborg..duger la som område hoppas ja

VW Ägare
1 011 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Hihi... jag hade inte ens fått en kvm i Göteborg....

Henrik Eberlund

Muttley
19 oktober 2008
Eberlund skrev:
tkd_rille skrev:
sand3rs skrev:

Jo jag bor på stenbocksgatan. Fördelen är att mitt hus ligger inte parallellt med 21.an utan andra hållet. På så sätt kommer jag bort från 21:an. Jag märker inte av trafiken alls inne i min lägenhet.

hehe ja vissa har ju de bra här smile. mitt sovrum ligger ju mot 21an, ibland blir man väckt av alla högljudda långtradare tyvärr.

555 Inlägg
19 oktober 2008
Någon som nyligen sålt 1-2rums lägenhet i Lund? Letar boende där just nu och har ingen aning om boende där fortfarande är lättsålda pga finanskrisen eller hur mycket var du tvungen att gå ner i pris för att sälja?

719 Inlägg
19 oktober 2008
1a i solna-sthlm 26kvm går ganska exakt runt millen nu när det är billigt ^^  1.3 för några månader sen..

1 000 000/26= 38 461kr/kvm

Fan va sjukt billigt det är på vissa ställen får en 2a för mindre än kontant insatsen i sthlm sad

live free, die young.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
19 oktober 2008
Scratch skrev:
1a i solna-sthlm 26kvm går ganska exakt runt millen nu när det är billigt ^^  1.3 för några månader sen..

Fan va sjukt billigt det är på vissa ställen får en 2a för mindre än kontant insatsen i sthlm sad

1a på 26 kvm, runt millen. Har inte stor koll på lägenhetspriser men det är ju fan sjukt dyrt? :S

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

2 271 Inlägg
19 oktober 2008
Kollegan köpte precis en 2:a i Hammarby Sjöstad på 45 kvm för 1,8 mille, vilket ger ett kvm-pris på 40.000kr. Detta dock pga av finanskrisen då den tidigare låg ute för 2,1 miljon.

719 Inlägg
19 oktober 2008
Waho skrev:
Scratch skrev:

1a på 26 kvm, runt millen. Har inte stor koll på lägenhetspriser men det är ju fan sjukt dyrt? :S

japp om man jämnför me resten av landet så. men millen som det är nu är billigt som sagt. man förstår nu varför vissa kan köpa så sjukt mkt saker till sina bilar ^^ när deras boende kostar nån tusing i månden ^^

live free, die young.

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 oktober 2008
Vi missar ju en sak som är helt avgörande för priserna.... hyrorna. Aja, vår är nyss värderad till 440 000kr, havsutsikt, 2 km till centrum smile 64 kvm, blir 6875 kr/kvm..  Sundsvall.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök