3231
Sök

cross 125 cc kan man köra på aspen 95 oktan?

465 Inlägg
22 oktober 2008
aspen 2 takt är oljeblandad, funkar till cross men jag hadde inte kört på den.. finns dock ''aspen racing'' den är mer gjord för crossar ,brukar använda den på inomhus crossbanorna.. den levereras REN så den får man blanda i olja själv.

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
22 oktober 2008
Mr_EmCom skrev:
Jag vet att det inte är specielt bra "bevis" men alla mina grannar som kör cross 24/7 på sommaren rasade alla sina crossar innom samma vecka när dom fick tag på en pall med "Aspen oljeblandad bensin"

http://www.emr.no/Jonsered_environmenta … 83_320.gif
(Den till höger)
Jag litar helt enkelt inte på färdigblandad bensin.

Men du verkar ju ändå inte tro på mig, har inte fått en ena bekräftelse på att du äns läst mina tidigare inlägg.

Låter mer som dom inte skött sina servicar...

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Med.lem
3 759 Inlägg
22 oktober 2008
Smiley skrev:
Mr_EmCom skrev:
Jag vet att det inte är specielt bra "bevis" men alla mina grannar som kör cross 24/7 på sommaren rasade alla sina crossar innom samma vecka när dom fick tag på en pall med "Aspen oljeblandad bensin"

(Den till höger)

Men du verkar ju ändå inte tro på mig, har inte fått en ena bekräftelse på att du äns läst mina tidigare inlägg.

Ja det kan jag inte säga nått om, vet bara att det blev tyst och lungt i byn i ca 2-3 veckor när alla (5-6 st) väntade på nya kolvar tongue

Och det var som sagt efter att ha tankat aspens färdigblandade.
Skumma var ju att alla rasade nästan samtidigt.

Ang TS andra fråga, nej jag tycker du ska köra på vanlig 95-98. V-power är bara onördigt dyrt.

Jag hade en t-2 olja som var nått oktanhöjande i. Min gamla DT125:a gick mycket bättre med den oljan än vanlig. Kan kolla vad den heter om du är intresserad.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49646/49646-57166.jpg
Senast redigerat av Mr_EmCom (22 oktober 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Mästare
2 947 Inlägg
22 oktober 2008
Mr_EmCom skrev:
Smiley skrev:
Mr_EmCom skrev:

(Den till höger)

Ja det kan jag inte säga nått om, vet bara att det blev tyst och lungt i byn i ca 2-3 veckor när alla (5-6 st) väntade på nya kolvar tongue

Och det var som sagt efter att ha tankat aspens färdigblandade.
Skumma var ju att alla rasade nästan samtidigt.

Ang TS andra fråga, nej jag tycker du ska köra på vanlig 95-98. V-power är bara onördigt dyrt.

Jag hade en t-2 olja som var nått oktanhöjande i. Min gamla DT125:a gick mycket bättre med den oljan än vanlig. Kan kolla vad den heter om du är intresserad.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/49646/49646-57166.jpg

Det kanske var en blandning av dåliga service:ar och ny bensin!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
22 oktober 2008
mycket möjligt, värmenöp hojarna eller?

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

694 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Smiley skrev:
mycket möjligt, värmenöp hojarna eller?

Min yamaha värmenöp mystigt efter 1 tank aspen..

Men då har ja fått mitt svar blir ingen mer aspen eller v-power.. kör på hedlig 95 med oljeblandning i dunk:) tack för hjälpen.. btw hur mkt olja ska man ha på 10 liter soppa? hur många procent skulle det vara 2-4? mvh oscar

260 Inlägg
23 oktober 2008
Kan säga att aspen har racing bränlse som är framtaget för crossmaskiner. dom har 102 oktan också.
Varför man kör på aspen är för detta är ett miljöbränsle och detta bränsle är ett krav ifall du ska köra på inomhusbana, körde själv fiddy och körde på detta bränsle för att få köra inomhus på en bana.. du lär inte må bra ifall du kör med vanligt bränsle inne i en lokal..

694 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
men säkrast är med andra ord vanlig 95 med oljeblandning?

Hur mkt olja ska man ha på 10 liter soppa? för man ska ha mellan 2-4 procent eller?

Designer.
1 260 Inlägg
25 oktober 2008
Kör på 3% om inte det står annat i boken. Sen beror det på vad du tänker köra på för olja.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

694 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
MIKK0 skrev:
Kör på 3% om inte det står annat i boken. Sen beror det på vad du tänker köra på för olja.

Och för att slippa räkna vafan blir det på 10 liter soppa?

Designer.
1 260 Inlägg
25 oktober 2008
okkar skrev:
MIKK0 skrev:

Och för att slippa räkna vafan blir det på 10 liter soppa?

3dl olja på 9,7 L bensin blir det väll.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Sök