3501
Sök

Xenon

16 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
har du xenonkonverterat bosch big knick

är i valet och kvalet på 35w eller 50w xenonkit, vilket ska man välja någon som testat å har nå bra att säga om vilket man ska välja

Titel
18 Inlägg
24 oktober 2008
Jag skulle satsa på 50W.. Köper du hos xenonkungen skiljer det bara 200 kr jämfört med 35W satsen.
Har själv 50W i mina big knick men har aldrig testat med 35W i dom.. Men jag har haft 35W i helljusen och bytte till 50W i dom i år och det vart faktiskt en märkbar skillnad.

Skogskonsult
214 Inlägg
24 oktober 2008
kör 50W i mina sim. ska ju ge 1/3 mer ljus än 35W

53 Inlägg
25 oktober 2008
Mycket starkare ljus med 50W, men du får köra ännu längre i halvmörker vid möte eftersom den du möter lär börja blinka med helljuset på en halv mils avstånd.
- Såvida du inte vill blända av i 2 steg.
1 Slå av "Knickarna" manuellt med en knapp och fortsätta med ordinarie helljus.
2 på lämpligt avstånd blända av till halvljus.

När du sedan slår på helljuset igen ska du ju manuellt slå på extraljusen igen. = Onödigt famlande bara

35W räcker bra.
35W xenon = 105W halogen. Lite starkare än vanliga halogen men med mycket skönare färgtemp än halogen. = bättre ljus.

Men du gör som du vill.

9000 CSE 2,3T/200 Aut A50 -97

Skogskonsult
214 Inlägg
25 oktober 2008
Slattabjornen skrev:
Mycket starkare ljus med 50W, men du får köra ännu längre i halvmörker vid möte eftersom den du möter lär börja blinka med helljuset på en halv mils avstånd.
- Såvida du inte vill blända av i 2 steg.
1 Slå av "Knickarna" manuellt med en knapp och fortsätta med ordinarie helljus.
2 på lämpligt avstånd blända av till halvljus.

När du sedan slår på helljuset igen ska du ju manuellt slå på extraljusen igen. = Onödigt famlande bara

35W räcker bra.
35W xenon = 105W halogen. Lite starkare än vanliga halogen men med mycket skönare färgtemp än halogen. = bättre ljus.

Men du gör som du vill.

Kan hålla med om att de e lite störande och behöva blända av flera km före.....

Sök