3945
Sök

USA-blinkers 940?

19 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Jag har en silverfärgad 945 classic-98 och sitter nu i funderingar om jag ska beställa usablinkers till den eller inte? blir det snyggt på en så ljus bil? vad tycker ni?

299 Inlägg
25 oktober 2008
de blir snyggt! men mkt mer clent utan dom smile jag skulle ifa behålt dom vita smile

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

19 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
okej... ja det kanske blir att skippa usa då...

299 Inlägg
25 oktober 2008
Calle_86 skrev:
okej... ja det kanske blir att skippa usa då...

de tycker ja nog du ska smile
Senast redigerat av ERTYY (25 oktober 2008)

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

Volvoskadad
6 017 Inlägg
25 oktober 2008
ja i ditt fall tor jag faktiskt der ser bättre ut med vanliga vita. men om du vill vara lite egen kan du ju byta plats på parkeringsljus och blinkers

Jonas

299 Inlägg
25 oktober 2008
Volvo__Mannen skrev:
ja i ditt fall tor jag faktiskt der ser bättre ut med vanliga vita. men om du vill vara lite egen kan du ju byta plats på parkeringsljus och blinkers

De är snyggt som volvo__mannen säger! Men att vara egen är nog lite hårt sakt eftersom varända jävla bil i mina trakter har så på alla 740is 940is roll
Senast redigerat av ERTYY (25 oktober 2008)

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

19 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
ja byta plats på blink och parkljus är ju snyggt då får man ju allt nertill att lysa med dimljuset på å så. är det bara att skifta lampa där då lr hur fixar man det?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
25 oktober 2008
får koppla om strömmarna också!

sen lite oftopic men du kan ju också koppla om bakljusena så att det blinkar i hela mitten! har jag gjort på 245:an min, d e snyggt å d syns verkligen att man blinkar! men dock får man ju offra backljuset då.. men det går ju att sätta dit ett xtra ngnstans!
Senast redigerat av båge (25 oktober 2008)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
25 oktober 2008
Calle_86 skrev:
ja byta plats på blink och parkljus är ju snyggt då får man ju allt nertill att lysa med dimljuset på å så. är det bara att skifta lampa där då lr hur fixar man det?

man får skära bort en pigg på ena lamphållaren (kommer inte ihåg om de var park el. blink) så är det bara att byta plats på dom

Jonas

332 Inlägg
26 oktober 2008
Volvo__Mannen skrev:
Calle_86 skrev:

man får skära bort en pigg på ena lamphållaren (kommer inte ihåg om de var park el. blink) så är det bara att byta plats på dom

stämmer bra de smile

19 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
okej har införskaffat mej usablinkers nu till slut. hoppas det blir fint. nu skulle jag behöva lite instruktioner å tips hur man monterar dessa, passar ju inte direkt på... sad

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 november 2008
då får tabort allt vad fästen heter, både på blinkers och strålkastare. tills dufår dom att passa som du vill ha dom, sen limma och dra en skruv uppifrån så sitter de

Jonas

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
4 november 2008
Som Volvo__Mannen skrev:
Du får fila bort blinkers-fästena på strålkastarna samt fila lite under usa-blinkersen samt sätta skruv både uppe och underifrån får att få den att sitta ordentligt.
Sen vad det anträffar elen får du knalla in på Volvo/Bilia och fråga efter en ljussockel till usa-blinkers då det bara finns en lampa i desse, det är det du får göra inte värre än att byta en lampa i en nyare bil tongue jo var uppmärksam att du sätter en orange-tvåpolig lampa i blinkersen om du vill att den ska lysa konstant också

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 november 2008
volvo740mannen skrev:
Som Volvo__Mannen skrev:
Du får fila bort blinkers-fästena på strålkastarna samt fila lite under usa-blinkersen samt sätta skruv både uppe och underifrån får att få den att sitta ordentligt.
Sen vad det anträffar elen får du knalla in på Volvo/Bilia och fråga efter en ljussockel till usa-blinkers då det bara finns en lampa i desse, det är det du får göra inte värre än att byta en lampa i en nyare bil tongue jo var uppmärksam att du sätter en orange-tvåpolig lampa i blinkersen om du vill att den ska lysa konstant också

man tar ju bara en varsel/parkerings lamphållare från en 740 -89

Jonas

29 Inlägg
4 november 2008
behåll dom vita..  på min bil blev det lite skumt tycker ja..

Holmlund

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
15 december 2008
kanske vi kan uppdatera denna tråden lite..
Var kan vi köpa usa-blinkers till 940 billigast? 695.- är det jag hittar för, finns det billigare?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

33 Inlägg
6 januari 2009
595 har jag hittat för på autoculp.se finns med på blocket.

Sök