3253
Sök

Trimmtipps 2,0L Doch Motor i en MX6:a

11 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Hej, nu ska jag försöka pumpa ut lite mer hästar i min Mazda MX6:a och jag behöver lite tipps och råd för billiga och enkla hästar, dvs ska inte byta motor eller turbo konvertera riktigt än.

Det är en Doch 2,0L 16v

4 586 Inlägg
26 oktober 2008
Går tuvär inte att få några enkla och billiga hästar utan turbo

906 Inlägg
26 oktober 2008
Du kan la få det billigt men då får du ej så många, hur mycket hade du tänkt dig?, Vad finns där för budget?

=)

11 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Alltså jag kan lägga några tusenlappar.

Bilen ska besiktigas ganska snart, därför jag inte ska kasta in en turbo förrän efteråt.

Allt som man kan göra smidigt för att få ut lite mer kräm ur motorn.
Senast redigerat av Frankieeboy (26 oktober 2008)

4 586 Inlägg
26 oktober 2008
Frankieeboy skrev:
Alltså jag kan lägga några tusenlappar.

Bilen ska besiktigas ganska snart, därför jag inte ska kasta in en turbo förrän efteråt.

Allt som man kan göra smidigt för att få ut lite mer kräm ur motorn.

Bara några tusenlappar. Mitt råd är att spara dom till reparationer och service istället

11 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Jo det med, fast jag vill ändå försöka pumpa fram lite extra, ska sätta in sportluftfilter osv, undrade om det finns lite knep och knop man kan göra? och några tusen, låt säga max 5000:-?

Inte speciellt lönt att chipp-trimma innan turbon kommer in?

4 586 Inlägg
26 oktober 2008
Frankieeboy skrev:
Jo det med, fast jag vill ändå försöka pumpa fram lite extra, ska sätta in sportluftfilter osv, undrade om det finns lite knep och knop man kan göra? och några tusen, låt säga max 5000:-?

Inte speciellt lönt att chipp-trimma innan turbon kommer in?

du får kanske max 10 hästar av ett chip. sedan när du har turbo så går det inte att chippa du måste då ha ett styrsystem

4 586 Inlägg
26 oktober 2008
du kan skaffa dig ett öppet filter men då mest för ljudet då det inte ger några hästar. Du kan även ta bort katten för bättre flöde. Det sistnämnda är inte så bra ifall du snart ska besigta

430 Inlägg
26 oktober 2008
Släng iväg all onödig inredning, dörrsidor, reservhjul och sånt tungt. Då får du en piggare bil iaf. Alldeles gratis. Och kan du avvara kompisar så behöver man inget baksäte heller. smile

Sök