2859
Sök

BMW köper volvo?

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
Syst3m skrev:
tobbe91 skrev:

precis cool

Jäkla halalhippies...

En av anledningarna till att BMW måste ta mkt betalt för sina bilar är för de inte har en effektiv produktionslina. Se bara på siffrorna ovan, 4 gånger större personalkraft, 3 gånger mer sålda bilar än Volvo. Låter inte helt ok tycker jag. Sätt pris på bilarna efter vad de är värda, inte hur ineffektiva BMW är som tillverkare!!!

Hellre yallalyippies än Pulvermos med lingonsylt räcer big_smile

Förklara dig.

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
Rquired skrev:
Syst3m skrev:
tobbe91 skrev:

precis cool

Jäkla halalyippies...

En av anledningarna till att BMW måste ta mkt betalt för sina bilar är för de inte har en effektiv produktionslina. Se bara på siffrorna ovan, 4 gånger större personalkraft, 3 gånger mer sålda bilar än Volvo. Låter inte helt ok tycker jag. Sätt pris på bilarna efter vad de är värda, inte hur ineffektiva BMW är som tillverkare!!!

Och vilket bilmärke är det som är i kris?

Vilka är det som har Ford som ägare?

BMW fantast
1 172 Inlägg
27 oktober 2008
steifan skrev:
_Glenne_ skrev:
kanske volvo kan bli snyggare också, dom har väll inte en enda snygg modell vad jag kan komma på tongue

Äh, BMW slutade ju göra snygga bilar efter E39/E46.
1-serie coupe ser ju bra ut, men i övrigt så är det ju riktigt illa.
Såpass illa att dom passar ihop med XC60 och allt vad Volvo skiter ut sig nuförtiden tongue

ligger lite i vad du säger.. e39 och e46 är dom finaste karosserna bmw gjort någonsin, och det känns som det förblir så med...

kommer ihåg nu att ajg läste för ett bra tag sen att Bmw inte hade några bilar, som var tillräckligt snåla/miljövänliga m.m för att konkurrera ut småbilar m.m, och dom ville itne dra ner p¨å effekt på just BMW så dom planera att köpa upp nåt annat för att komma åt konkurensen... volvo har ju mycket etanolbilar och allt dedära... hoppas bara att bmw inte tar några äckliga tejplösningar från volvo. TYSK INGENGÖRSKONST ÄR DET BÄSTA

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
SupershittyToTheMax skrev:
discokapten skrev:
Du får sjukt mycket mer bil hos andra märken än vad du får hos volvo.

Precis! 3 Cheva Maitz = 1 Volvo:rolleyes:

10 st Chevrolet Matiz = 1 st BMW.

FreddeK
27 oktober 2008
Trådstartare
tobbe91 skrev:
precis! man kan ju se på saab tex som sänkts sig rätt så markant enligt mig ialla fall i 93-klassen där man använder opelkmponeneter i bilarna och det märks

då har du inte sett 97x...baserad på trailblaizer...pappig amerikansk kvalle..jäääk

Mästare
2 947 Inlägg
27 oktober 2008
Oj oj oj, Nu kommer igen Volvoraggare gilla Volvo längre?
Annars låter det najs! Bakhjulsdrift, Miljövänliga, Hög komfort och kanske lite klass i designen! MUmma! big_smile

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
Bmw 520i 170HK dricker en liter mindre än min golf som är en 1.6 101hk... Kan man bli mycket bättre?

Who Djaa bless no man curse

182 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
Bmw 520i 170HK dricker en liter mindre än min golf som är en 1.6 101hk... Kan man bli mycket bättre?

1 liter? På hur många mil då?

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
Syst3m skrev:
n0b0dy_ skrev:
Syst3m skrev:

Jäkla halalhippies...

Hellre yallalyippies än Pulvermos med lingonsylt räcer big_smile

Förklara dig.

Vad finns det att förklara... Svarade lika dumt som han skrev.... Vet ju att alla volvo ägare tycker det är så "arab" att köra BMW... Fattar inte varför?

FreddeK
27 oktober 2008
Trådstartare
tror nog att Bmw kan hjälpa volvo att ta sig ur svackan som ford har satt dom i....

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
sand3rs skrev:
n0b0dy_ skrev:

0,67L/milen, golfen dricker 0,76L/milen nästan en liter mindre..

Alltså en 530i är lika ekonomisk som min golf 1.6.. i bensinkostnader... Vad finns det mer att säga?

Volvo är ingen dålig bil, men absolut inte bättre än bmw...
Senast redigerat av n0b0dy_ (27 oktober 2008)

tobbe91
27 oktober 2008
Trådstartare
Freddeponken skrev:
tobbe91 skrev:
precis! man kan ju se på saab tex som sänkts sig rätt så markant enligt mig ialla fall i 93-klassen där man använder opelkmponeneter i bilarna och det märks

då har du inte sett 97x...baserad på trailblaizer...pappig amerikansk kvalle..jäääk

jo jag vet det är skitkvalitet på den med, den ända saaben som håller någorlunda kvalitet fortfarande är 95:an men den har blivit sämre den med

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
sand3rs skrev:
n0b0dy_ skrev:

Haha. Kanske 1 DECILITER mindre.

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
Syst3m skrev:
n0b0dy_ skrev:
sand3rs skrev:

JA HAHA men kolla motorskillnaden dööh.  där är det mycke HAHA Kolla vad den väger också HAHA.. Kolla Hur stor den är HAHA

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
Syst3m skrev:
n0b0dy_ skrev:

JA HAHA men kolla motorskillnaden dööh.  där är det mycke HAHA Kolla vad den väger också HAHA.. Kolla Hur stor den är HAHA

Hehe jo men vad är åldersskillnaden?

BMW gör fina bränslesnåla motorer över lag, men jag vill ha ren fakta!

huh?
10 427 Inlägg
27 oktober 2008
Om vi säger att BMW har fler anställda / tillverkad bil så kanske det hänger ihop med kvaliteten också.
Visst lean production är ju fint, låga kostnader / bil men finns väl en kvalitetsrisk eventuellt wink

På lastbilssidan är ju Scania ledande när det gäller lönsamhet/bil osv, men sen vet man ju inte kvaliteten
alltid är bättre än andra tillverkare.

huh?
10 427 Inlägg
27 oktober 2008
Förresten så skulle väl/nog/ju BMW börja sälja/tillverka V12:or och grejer till Mercedes cool

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
Bmw 730i NY

Cylindrar/ventiler    6 / 4
Cylindervolym i ccm    2.979
Slaglängd/cylinderdiameter    89,6 / 84
Max motoreffekt i kW (hk) vid varv/min    240 (326) / 5.800
Max vridmoment i Nm vid varv/min    450 / 1.500 - 4.500
Vikteffekt EU i kg/hk    6,0

Stad (l/100 km)    13,8
Landsväg (l/100 km)    7,6
Blandad körning (l/100 km)    9,9
CO2-utsläpp (g/km)    232
Tankvolym i liter (ca)    82

Vikt: 1970kg

--------------------------------------------------------------

Volvo V70 2.5T NY

2.5T

http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY … hSpec.aspx

Bara för att visa skillnad mellan en Bjässe och sveriges mest vanliga bil

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 oktober 2008
Aeromalm:
Nja, E34 och E32 är väl Bmw när dom är som bäst. E39 och E46 ligger väl hack i häl smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 oktober 2008
Syst3m skrev:
Rquired skrev:
Syst3m skrev:
Jäkla halalyippies...

Och vilket bilmärke är det som är i kris?

Vilka är det som har Ford som ägare?

Omformulerar frågan:

Vilket bilmärke var så illa ute att det var tvunget att sälja sig till Ford?
Senast redigerat av Rquired (27 oktober 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök