3666
Sök

Helgotssons 242 M50b25 Turbo projekt

utbildad klant
2 197 Inlägg
31 maj 2009
#41
grymt vart e stolarna köpta?

Mvh O.Frankeståhl

26 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
#42
Köpte dom begagnade, billigast så.
Kommer lite nya bilder snart, har inte hunnit med så mycke nu på några dagar. Nya skivor sitter runt om, ska bara lacka oken också sen ska den ner på backen


Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
2 juni 2009
#43
mycket trevlig kärra

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

utbildad klant
2 197 Inlägg
2 juni 2009
#44
grymt smile längtar efter bilderna

Mvh O.Frankeståhl

▬▬▬▬▬▬▬
106 Inlägg
2 juni 2009
#45
Kommer bli grymt! smile

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

26 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
#46
https://www1.garaget.org/gallery/archive/63994/680692_d80grv.jpg
ute i ljuset för fösta gången på länge


https://www1.garaget.org/gallery/archive/63994/680707_dexbgn.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/63994/680735_45ms4f.jpg
Senast redigerat av Helgotsson (7 juni 2009)


26 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
#47
https://www1.garaget.org/gallery/archive/63994/688180_na5dlm.jpg
Fanns konstigt nog inga fästen för icn orginal så gjorde egna å flyttade bak kylaren lite




https://www1.garaget.org/gallery/archive/63994/688184_2btpx4.jpg
på plats


190 Inlägg
16 juni 2009
#48
ser riktigt bra ut det där funderar på att bygga nåt liknade fast med en sug motor istället.

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

1 278 Inlägg
19 juni 2009
#49
grymt:) kommer följas:)

Street Knight

Driftmeister
218 Inlägg
19 juni 2009
#50
rolgit projekt! ska följas! smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 juni 2009
#51
Snyggt med vit bur, passade bra ihop med rött. Nästan så man tycker den skulle behålla den färgen färgen eller nått liknande faktiskt...

Nu får du öka tempot lite tycker jag smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

26 Inlägg
474 Inlägg
9 juli 2009
#53
Ska du bara ge upp 240:in nu? yikes Blir nog bra hur du än gör big_smile


26 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
#54
Nejdå långtifrån gett upp! Har insett ja inte blir färdig i sommar och har tröttnat på gamla rödblockare så tänkte prova nått nytt


148 Inlägg
9 juli 2009
#55
säg att du ska ha bmw turbo i 240n:P

Low´n´slow is da shit

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 juli 2009
#56
En riktig bil! Hoppas du stannar kvar vid det märket när du bygger turbo framöver wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

26 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
#57
Gick riktigt smidigt att få ut den, har mätt lite och verkar bli lite värre att få i.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/63994/714777_g2rbcf.jpg
Senast redigerat av Helgotsson (21 juli 2009)


Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 juli 2009
#58
Härligt med Bmw motor, antar att det är en utan vanos osv va?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Dieselpower!
534 Inlägg
22 juli 2009
#59
Ohhfifan, detta kommer man följa ! big_smile

Bonntrimmare
620 Inlägg
22 juli 2009
#60
kan Berätta för dig att det inte är några större problem bara du skaffar ett tråg ifrån en E36 så du får bak hängt tråg så passar det som ett smäck kolla min 242 med M50B25. jag ska försöka uppdater lite med bilder osv min bil är ju färdig nu. passagerarsidans motorfäste kan du använda bara modda lite och orginal motor kudde. förar sidan får du bygga eget fäste. växellåds balken borrar du bara om 240is orginal balk efter bmwlådans kuddar passar kalas sen tar du 740 kardan den med 3bultad hardyskiva så passar den bulton mot växellådan.
koppling är ju hydralisk på bmw lådan så du tar huvud kopplings cylindern och broms vätskebehållaren från tex 940 turbo eller 16v volvo 240 har ett hål i torpeden som den passar i du ser när du kommer så långt.
sen tar du en 240 broms pedal och moddar om till kopplings pedal du förstår hur du ska göra när du har det framför dig...
om du ska köra med orginal el i bilen och i motorn kan jag göra ett kopplingsschema åt dig svin lätt med bmws el big_smile
jag kör med orginal 240 bensinpumpar.
så lycka till med projektet undrar du nått är det bara att fråga wink

en bild när jag prov monterar min motor ska fixa lite fler från nu när det är färdigt smile
http://i233.photobucket.com/albums/ee84/kottte/DSCN5263.jpg
Senast redigerat av D_Carlsson (22 juli 2009)

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv


Sök