Nu är tråget hemma, och det sitter på sin plats. (bilder kommer) vill också tacka Samuelssons Aluminiumsvets i skänninge för fin svetsning och bra service..
för övrigt så ska motorn ner imorgon förhoppningsvis, och motorfästen ska börja byggas..
Senast redigerat av Revolvolution (21 november 2008)
Gick la inte presic som jag hade tänkt mig idag, tråget tog i lik fan. Men jag tros ha en lösning, ska pröva den imorgon. Åter kommer då, men tänkte ladda upp lite bilder på vad som hänt idag...
Den special gjorda distansen i..
En bit av kardantunneln ska bort..
Kardantunnen borta, är det bara jag som är num nog och tycka att det är fränt att se motorn där.
Det vill sig, nästan!
Sista bilden för kvällen..
Senast redigerat av Revolvolution (22 november 2008)
Jahopp, nu var man upp ifrån garaget.. Det har gått ganska bra idag, passat in motor och växellådan med kardan. Men fortförande är inga motorfästen byggda.. Men det kommer kanske under veckan.
Lite bilder från dagen....
Hon står inte på egna ben än, men hon kommer snart göra det.
Inpassning av lådan...
Passa även på att lacka lite fälg, gammla vinterdäck som ska bli börndäck!!
Ja, det ser inte mycket ut för världen. Men det ska nog fan bli en bil det här med.
Senast redigerat av Revolvolution (23 november 2008)
Faan vilken manlig färg du har på länken till motorn!!!! Jag byggde ett sådant här projekt 1995. Med en B5234T och M90H låda. Bilen såldes till danmark när den var klar och jag hade börnat upp 50 par däck. Kör på.... Daniel
Hej påer.. Har inte uppdaterat här på länge.. Men har varit i garaget idag och punktat ihop ett par motorfästen samt växellåds balk. Så far min ska ta med sig fästena till jobbet imorgon och helsvetsa dom (eftersom det inte är så mycket kräm i våran svets). Kommer bli kanon.. Så motorn kommer kommer snart så på egna ben!!!!
Senast redigerat av Revolvolution (7 december 2008)