3622
Sök

Är de vanligare att japanska bilar blir stulna?

Blyfot
829 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Det verkar vara många som blir av med sina skylines och suprar. Är de så att dom är väldigt aktrativa o själa eller inbillar jag mig?

"bara en mor kan älska en sån son"

1 963 Inlägg
30 oktober 2008
Man tar väl de man tycker mest om big_smile

Men are not born - Men are made

Mästare
2 947 Inlägg
30 oktober 2008
Det är kanske lite lättare att bära iväg lite plast än en stor container muskelbil med V8...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Blyfot
829 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Man tar väl de som är lättast och som tjänar mest på

539 Inlägg
30 oktober 2008
volvokrille12 skrev:
Man tar väl de som är lättast och som tjänar mest på

så rätt

Avstängd
93 Inlägg
30 oktober 2008
KimVsWorld skrev:
Det är kanske lite lättare att bära iväg lite plast än en stor container muskelbil med V8...

big_smile

Blyfot
829 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Är japanska "sport" bilar lättare att stjäla

Avstängd
93 Inlägg
30 oktober 2008
volvokrille12 skrev:
Det verkar vara många som blir av med sina skylines och suprar. Är de så att dom är väldigt aktrativa o själa eller inbillar jag mig?

grejjen är att dom bilar tröttnar folk på riktigt fort , kul leka 2mån sen tröttnar dom , spec bilar med sitts på fel sida osv , sen går det inte sälja , antar endel försvinner lite med flit nog ! eller om motor trimmet inte höll osv osv , de ju lekstuga med dom här bilarna

sen oxå att det finns nasare som säljer delar från dessa , för det lär gå åt på blocket japs trim,styling,osv
oftast män under 30år som sett Fast and the furious och blir små sugna ( en irriterande fluga) men tappar lusten efter plastigheten och skramlett , det är skönare och tryggare åka Volvo, Saab, Bmw, Audi. Mercedes , det ska gudarna veta , har ju provat själv och vet vilket smäck det är , men likförbannat vill man leka av sig ibland , men det kan va tufft ekonomiskt ha den där sköna bilen att köra med, och ha vid sidan en sån här leksak som skyline eller supra, som enda bil går det inte , då skulle man inte ha njurar eller ryggkotor kvar smile  roligt roligt men farligt farligt

53 Inlägg
30 oktober 2008
agentchaos skrev:
volvokrille12 skrev:

grejjen är att dom bilar tröttnar folk på riktigt fort , kul leka 2mån sen tröttnar dom , spec bilar med sitts på fel sida osv , sen går det inte sälja , antar endel försvinner lite med flit nog ! eller om motor trimmet inte höll osv osv , de ju lekstuga med dom här bilarna

Det ligger nog en hel del i ditt resonemang. Visst en del bilar stjäls nog "på riktigt", men väldigt många är det något fuffens kring då dom "stjäls".
Ofta sönderkörda bilar som tett sig för dyra för ägaren att laga, trasig knappt värda annonskostnaden på Blocket. Då blir lösningen tyvärr allt vanligare: "Aj f-n nu har någon snott min fina Supra, bäst att ringa försäkringsbolaget".

Ganska förvånande också att det är så många bilar som brinner nuförtiden. Konstigt att det ofta är bilar som bär spår av styling i form av skruvhål från vingar, spoilers och "dunka-dunka ljud". Herre jä... vad snabbt all plast brann. roll

Försäkringsbolagskillarna vi har kontakt med brukar le hemlighetsfullt när dessa bilar dyker upp. Jag förstår inte varför? wink

Så undrar fölk varför försäkringspremierna är så dyra.yikes
Senast redigerat av Slattabjornen (30 oktober 2008)

9000 CSE 2,3T/200 Aut A50 -97

Avstängd
93 Inlägg
31 oktober 2008
Slattabjornen skrev:
agentchaos skrev:
volvokrille12 skrev:

Det ligger nog en hel del i ditt resonemang. Visst en del bilar stjäls nog "på riktigt", men väldigt många är det något fuffens kring då dom "stjäls".
Ofta sönderkörda bilar som tett sig för dyra för ägaren att laga, trasig knappt värda annonskostnaden på Blocket. Då blir lösningen tyvärr allt vanligare: "Aj f-n nu har någon snott min fina Supra, bäst att ringa försäkringsbolaget".

Ganska förvånande också att det är så många bilar som brinner nuförtiden. Konstigt att det ofta är bilar som bär spår av styling i form av skruvhål från vingar, spoilers och "dunka-dunka ljud". Herre jä... vad snabbt all plast brann. roll

Försäkringsbolagskillarna vi har kontakt med brukar le hemlighetsfullt när dessa bilar dyker upp. Jag förstår inte varför? wink

Så undrar fölk varför försäkringspremierna är så dyra.yikes

EXAKT

jag som laglydig får betala dyra premier för andra kan inte ansvara för sin bil och saknar all moral

Blyfot
829 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
visst är mycke fusk. men hörde att de skulle finnas flera firmor i tyskland som "tar" hand om stulna bilar och sen säljs dom tillbaka till sverige..

1 059 Inlägg
31 oktober 2008
varför tror alltid vi att allt händer utomlands?
Det är lika mycket skit i Sverige med mätarfusk ,stula bildelar mm
Bara en undran:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Avstängd
93 Inlägg
31 oktober 2008
volvokrille12 skrev:
visst är mycke fusk. men hörde att de skulle finnas flera firmor i tyskland som "tar" hand om stulna bilar och sen säljs dom tillbaka till sverige..

lite sånt , mest hamnar det i Balkan

Avstängd
93 Inlägg
31 oktober 2008
racefan skrev:
varför tror alltid vi att allt händer utomlands?
Det är lika mycket skit i Sverige med mätarfusk ,stula bildelar mm
Bara en undran:)

det var ej så förr i sverige , medans kriminalitet pågick utomlands

stora frågan är varför det börjat bli så mkt kriminalitet även här nu?  varför ? ?

1 059 Inlägg
31 oktober 2008
tror inte vi ska vi ska ta den diskutionen,kommer bli ett jäkla liv då.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Blyfot
829 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
folk vill tjäna pengar även här.... och med eu blev gränserna lättare och de blev betydligt enklare att ha verksamhet i olika länder. Visst förekom pappers fusk med stulna bilar osv även i sverige men de är enklare att hålla på med stulna bilar när dom blir lite utlands registerade. Och de om tyskland hörde ja är vi var i helsingborg vid vallåkra träffen och polarn blev av med sin r33:a... Och ifrån helsingborg till tyskland är de inge svårt att frakta bilar...

Sök