Självklart har alla rätt att uttrycka missnöje och besvikelse över saker i olika forum på nätet, jag själv gör det också ibland. Det finns gånger då jag åker från utställningar, oavsett arrangör, riktigt satans förbannad för att de inte gör ett bättre jobb med bedömningarna.
Dock är det så att jag ALLTID i dessa lägen har haft en dialog med domarna/arrangören på plats. ALLTID.
Sluta gnälla här på nätet om ni inte ens har försökt att föra en dialog med domarna, lyssna hur de har tänkt, kommit med förslag på påpekanden, direkt till dem.
SCF får inte allt rätt vad gäller bedömningarna men de har viljan att hela tiden bli bättre. Det är det viktigaste i mina ögon. Finns viljan kommer det att bli bättre med tiden.
Jag har varit domare på SCF-event, åt Bilsport på Bilsportmässan och i en del andra sammanhang. Jag avundas inte Patriks hans uppdrag. Det är rent ut sagt skitsvårt och hela tiden hänger det över honom, och hans kollegor, att det kommer att snackas skit på nätet efteråt av folk som inte tar kontakt med dem på plats utan istället börjar gnälla på t ex garaget.org.
Fan, kom igen nu, det är tillsammans vi blir bättre och bättre på utställningar i det här landet. Helt OK att gnälla och ha åsikter, det är en bra bas för utveckling, men det måste formas till, inte bara gnäll, utan även något att jobba på till nästa gång!
Jag hoppas att säsongen 2009 blir den bästa jädra säsongen någonsin vad gäller bedömningar och där är SCF och Patrik med hans domargäng oerhört viktiga spelare!
Over and out...
Senast redigerat av Ellemark (10 november 2008)