Då löser du definitivt inte problemet genom att ha ställbart laddtryck. Då har du en kombination av kam, fet blandning och för låg förtändning som är boven.
För har du laddtryck vid cruising på plan motorväg i 3000rpm på högsta växeln, utan att dra husvagn, då är någonting rejält galet.
(Så här: Om din bil behöver 80Hkr för att dra sig fram i 3000rpm på 5:an på plan väg, då kan du inte minska det behovet till 50Hkr genom att sänka laddtrycket. Du får liksom inte 80Hkr på ett effektivare sätt genom att sänka laddtrycket heller)
Och om du nu har sänkt laddtrycket så att bilen knappt orkar gå, vad gör du om du skall köra om? Krana på det ställbara laddtrycket?
Nej broder, låt högerfoten göra sitt jobb.
Ställbart laddtryck är bara en imponatorgimmick förutom i dom fall där man kör på olika soppa när man kör på gatan och när man räjsar - då behöver man det.
Vill du ha det ändå som bling-bling, fine, men tro inte att du löser problem med en sådan låda.
/Göran
RaGnaR RattmuFF skrev:
Jo det förstår jag också men om man ligger på en motorväg i 5an och på lite mindre än halvgas och 3000 varv eller mer. Då laddar turbon mycket.. Så nej ditt tips svarar ej på min fråga.