2968
Sök

Besikta en bmw E30/E28 med B23 motor!! :D

506 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Hejsan!

Borde det inte gå att regga in en Bmw E30 eller E28 med en volvo b23 tic motor? Är ju mindre hästar och mindre vrid än i 6an.

Tror ni det borde gå?

MVH
Johan

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

16 197 Inlägg
5 november 2008
får man fråga varför??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
5 november 2008
om motorn är orginal och det sitter katt på så ska det väll funka

2slow

506 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Slippa krabba med att ta ut motorn varje gång man ska besiktiga. Så kör man med b23 eller b230 ft motorn i bmwn så kan man trimma hur mycket man vill och besiktningen kan inte säga ett smack smile

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

Volvoskadad
6 017 Inlägg
7 november 2008
bara att montera i en B230FK (samma motor som B230FT fast mindre effekt) = billigare försäkring

Jonas

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
8 november 2008
Jag misstänker att man får inte ändra en märkes motor till en annan bilmärke utan omregistrera bilen med den ny motor, (i ditt fall en volvo motor i en BMW)
Om du inte omregistrerar ombyggnad bilen, får du inte köra bilen.
Kolla också vad som gäller med försäkring ty jag tror inte att dom vill försäkra en bil som inte är omregistrerad.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 november 2008
usch, stackars bilar, förstöra bilarna med en äckelmotor sad
Senast redigerat av _Glenne_ (8 november 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Eliminator
1 441 Inlägg
8 november 2008
RaGnaR RattmuFF skrev:
Slippa krabba med att ta ut motorn varje gång man ska besiktiga. Så kör man med b23 eller b230 ft motorn i bmwn så kan man trimma hur mycket man vill och besiktningen kan inte säga ett smack smile

Du verkar inte riktigt veta vad du pratar om.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
8 november 2008
Det ska väl bara vara att reg. besikta tror jag om det inte blir för mycket effekt eller vridmoment.

191 Inlägg
8 november 2008
Varför inte behååla bmw 6:an o vässa den istället:P Min åsikt lite förnedrande åt bmw o stoppa i en volvo motor inget illa menat men jag hade fan i mej behållt sexan:O

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 november 2008
Håller med ovanstående, varför slänga i en tråkig volvomotor?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 november 2008
håller med dom ovanstående.. den kommer låta som en traktor, gå som en atos sen det värsta av allt, det kommer nervärdera den för övrigt fina bilen roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök