3312
Sök

Igår bet min hund en person, vad händer nu ?

1 963 Inlägg
6 november 2008
MilleN skrev:
Alla hundägare säger "Nej min hund är jättesnäll och bits aldrig" men vad som helst verkar ju kunna hända.. Tycker synd om dig om dom måste avliva den men som sagt, hade inte velat möta den på stan..

Förresten, du påpekade att det var en utlänning, hur tränar du hunden egentligen? roll

Har ingenting med träning (att han skulle tränat den till att attackera utlänningar) att göra. Många hundar är rädda för mörka djur, speciellt andra svarta stora hundar.
Och det har absolut ingenting med att göra om uppfostran eller nåt sånt..(går givetvis att träna bort men vet någon här hur? nej just det! krävs en hel del jobb) det ligger i naturen.. Inte heller att hunden är psykiskt dålig på något sätt.. växer den inte upp bland massa andra utlänningar så blir den rädd för dom.

EDIT: Har läst nu i tråden och jag är fan förbannad på er som inte vet ett skit och skriver massa jävla skitsnack emot han som äger hunden! Ta reda på fakta innan ni skriver ner mot någon! Han skriver och ber om HJÄLP inte om att få skäll utav er okunniga här på garaget..
tycker föresten att du som äger hunden ska bli medlem på vovve.net, tror den heter så, i det forumet får du hjälp utav såna som kan hundar!

Sen läste jag att någon skrev att man inte gör något åt att hunden ogillar vissa människor innan det är för sent? De är aldrig för sent att lära en hund saker.. gör man på rätt sätt blir det rätt!
Senast redigerat av Felax (6 november 2008)

Men are not born - Men are made

Avstängd
1 266 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Felax skrev:
MilleN skrev:
Alla hundägare säger "Nej min hund är jättesnäll och bits aldrig" men vad som helst verkar ju kunna hända.. Tycker synd om dig om dom måste avliva den men som sagt, hade inte velat möta den på stan..

Förresten, du påpekade att det var en utlänning, hur tränar du hunden egentligen? roll

Har ingenting med träning (att han skulle tränat den till att attackera utlänningar) att göra. Många hundar är rädda för mörka djur, speciellt andra svarta stora hundar.
Och det har absolut ingenting med att göra om uppfostran eller nåt sånt..(går givetvis att träna bort men vet någon här hur? nej just det! krävs en hel del jobb) det ligger i naturen.. Inte heller att hunden är psykiskt dålig på något sätt.. växer den inte upp bland massa andra utlänningar så blir den rädd för dom.

EDIT: Har läst nu i tråden och jag är fan förbannad på er som inte vet ett skit och skriver massa jävla skitsnack emot han som äger hunden! Ta reda på fakta innan ni skriver ner mot någon! Han skriver och ber om HJÄLP inte om att få skäll utav er okunniga här på garaget..
tycker föresten att du som äger hunden ska bli medlem på vovve.net, tror den heter så, i det forumet får du hjälp utav såna som kan hundar!

Sen läste jag att någon skrev att man inte gör något åt att hunden ogillar vissa människor innan det är för sent? De är aldrig för sent att lära en hund saker.. gör man på rätt sätt blir det rätt!

Tack, det värmde smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Avstängd
1 266 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
TheFinnishFlash skrev:
matteeee skrev:

Haha? Är det roligt att du märkte det och inte gjorde nåt åt det? Är det roligt att han bet en annan människa? Är det roligt att hunden kanske måste avlivas? Är det roligt att åka på skadestånd (eftersom ägaren till en hund alltid är ansvarig för hundens handlingar)

Det finns som sagt många som jobbar full tid och har hund. Men dom bryr sig och ger sin hund den tid den behöver. Det har du bevisligen missat.

Tror inte det är så många som är ensamstående, med en shcäfer ? jag känner då ingen iaf..känner inte äns någon som har en hund och är själv smile
Sen "haha" vem har sagt att jag skratta åt dom sakerna ? lägg ner ditt bullshit

jag känner massor med folk som är ensamstående med hundar men de tar den tid de behöver och fixar de bra för hunden de tar inte med de till jobbet.
  en jag känner har till och med en pittbull som han aldrig någonsin haft problem med och han är ensamstående.
   du verkar ju skratta åt att du inte hade tid med hunden då du gjorde ett stort smileytecken åt det i ett inlägg.

Jag känner ingen iaf, inte någon som har en schäfer och är ensamstående..varför jag tog in hunden på arbetet ? jaadu jag har haft han där inne i 2 år faktist smile så varför inte igår ? visste inte änns om att den här personen befann sig på mitt arbete..då det bara var jag och en anan där som min hund är bästa kompis med.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 november 2008
En hund fungerar inte som en människa, något okänd är något farligt som hotar deras flock och då skyddar dom sig. I det här fallet har hunden uppenbart uppfattat utlänningen som något okänd, och i hundens ögon hotas flocken (i det här fallet trådskaparen). Alltså anfaller den.

Detta är en hunds innersta natur, så reagerar den när den vid fara. Precis som en människa skulle göra vid fara. Det finns inte en chans i världen att någon skulle kunna träna bort detta. Allt du kan göra är att vänja hunden vid vardagliga fenomen som den skulle kunna uppfatta som fara. Och naturligtvis kan man genom träning mildra en nervös hund så den inte reagerar så starkt.
Och en incident behöver inte innebära avlivning, finns en hund här hemma som blivit anmäld 8ggr utan avlivning. Dock har ägaren order om att ha den kopplad och med munkorg med det bryr sig inte fanskapet om.

Denne hoppade på min hund för något år sen, gick för att döda henne så att säga. Båda var lösa. Jag kastade kopplet på dom för att distrahera dom från varandra (dumt gjort kanske men annars hade jag nog inte haft kvar henne) resultatet blev att den gav sig på mig istället och fällde mig till marken. Han bita mig rejält i handen innan ägaren sprang fram drog iväg hunden, och joggade vidare!
Kvar stod jag med blödande hund, rejält blödande hand och kass mobil (landade på den) Som tur var inga bestående skador. Vissa ska fan inte ha hund.

MEN, på de beskrivningar jag läst låter det som om hunden gått för att skydda, dvs mot armar, ben osv. Hade det varit en galen hund som bara vill döda hade den gått mot ansikte eller framför allt hals. Inte för att försvara vad hunden gjort, men att den skulle vara galen och borde avlivas låter överdrivet. Sätt en tränare på den eller en kunnig person med tid att aktivera den så borde det lösa sig...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

12 086 Inlägg
7 november 2008
En hund som bevisligen anfallit en männsika avlivas jämt om det krävs av offret.

Personligen tycker jag din hund ska oskadeligöras och att du ska sättas bakom galler.

12 086 Inlägg
7 november 2008
_Glenne_ skrev:
MilleN skrev:

jag tror inte det har så mkt med träning att göra... det är nog mer att hundarna inte vet vad utlänningar är för nått då dom oftast är mörka, och då blir förmodligen hundarna lite förvånade och rädda, vi har haft några hundar som varit aggresiva mot utlänningar men har varit hur snäll som hellst mot barn, vita människor, katter osv smile

så jag tror att hundar blir aggresiva osv mot utlänningar för att dom inte vet vad det är för nånting, dom tycker att nånting inte stämmer lixom om dom inte är van att se mörka människor och därför blir dom rädda och går till attack eller bara morrar och visar tänderna.

så tror jag att det är, men jag kan ju ha fel smile

haha, du vill ju bara använda B-ordet haha lol

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 november 2008
JapMax skrev:
_Glenne_ skrev:
MilleN skrev:

jag tror inte det har så mkt med träning att göra... det är nog mer att hundarna inte vet vad utlänningar är för nått då dom oftast är mörka, och då blir förmodligen hundarna lite förvånade och rädda, vi har haft några hundar som varit aggresiva mot utlänningar men har varit hur snäll som hellst mot barn, vita människor, katter osv smile

så jag tror att hundar blir aggresiva osv mot utlänningar för att dom inte vet vad det är för nånting, dom tycker att nånting inte stämmer lixom om dom inte är van att se mörka människor och därför blir dom rädda och går till attack eller bara morrar och visar tänderna.

så tror jag att det är, men jag kan ju ha fel smile

haha, du vill ju bara använda B-ordet haha lol

B-ordet?? tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
7 november 2008
JapMax skrev:
En hund som bevisligen anfallit en männsika avlivas jämt om det krävs av offret.

Personligen tycker jag din hund ska oskadeligöras och att du ska sättas bakom galler.

men du. ta å tagga ner lite va ? orka vara sådär drastisk..
Senast redigerat av Alex_M (7 november 2008)

8-)

Moderator+
1 081 Inlägg
7 november 2008
Felax skrev:

Så du menar att det ligger i djurens natur att vara rädda och hotfulla mot mörkhyade och ev. attackera dom utan anledning? roll

Felax skrev:

Fakta? Sunt förnuft räcker väl, hugger en hund en annan människa oprovocerat så finns det inga jävla ursäker för det. Oavsett hur människan ser ut!

Felax skrev:

När han märkte att hunden uppförde sig aggresivt mot en viss typ av människor så borde han ha reagerat på detta och försökt lösa det, inte låta hunden vistas i den typ av miljöer där han vet att den blir aggresiv? Och jo, det är för sent när skadan redan är skedd!

Alex_M skrev:
JapMax skrev:

Varför? Trådskaparen är ansvarig för sin hund likt jag är ansvarig om jag skaffar en pistol och skjuter någon.

Vem jag?

huh?
10 427 Inlägg
7 november 2008
Slutsats: Hundar är onödiga och behövs icke om man inte utövar jakt i skogen eller vallar får wink

Starter
98 Inlägg
7 november 2008
Min syster blev biten av en hund i ett trapphus. - Hon mötte ägaren och dess hund i trappen och flyttade då sig in mot väggen för att de skulle komma förbi. Hunden hoppade då upp och bet henne i handen. Kvinnan som hade hunden sa: "Dumma hund" och gick sedan vidare utan att kolla hur det gick för min syster.

Så syster gjorde en polisanmälan på detta och det slutade med att hunden blev avlivad.
Vissa människor ska bara inte ha hund!
Senast redigerat av Cerran (7 november 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
7 november 2008
Avliva hunden, betala skadestånd till den bitne, gå vidare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mr,
219 Inlägg
7 november 2008
Redbull skrev:
Felax skrev:

Så du menar att det ligger i djurens natur att vara rädda och hotfulla mot mörkhyade och ev. attackera dom utan anledning? roll

Felax skrev:

Fakta? Sunt förnuft räcker väl, hugger en hund en annan människa oprovocerat så finns det inga jävla ursäker för det. Oavsett hur människan ser ut!

Felax skrev:

När han märkte att hunden uppförde sig aggresivt mot en viss typ av människor så borde han ha reagerat på detta och försökt lösa det, inte låta hunden vistas i den typ av miljöer där han vet att den blir aggresiv? Och jo, det är för sent när skadan redan är skedd!

Alex_M skrev:
JapMax skrev:

Varför? Trådskaparen är ansvarig för sin hund likt jag är ansvarig om jag skaffar en pistol och skjuter någon.

Du e inte vanligt jävla dum du.

1 963 Inlägg
7 november 2008
Redbull skrev:

Vet du vad en hund är ? Vaktinstinkt har du hört talas om det ? Känner man inte en massa utlänningar är det svårt att visa hunden att dom är ofarliga. Och som jag skrev innan MÅNGA HUNDAR ÄR RÄDDA FÖR STORA MÖRKA SAKER!!! TEX ANDRA SVARTA HUNDAR!

Du verkar inte kunna ett smack om hundar vad jag läser så jag vill påstå att du ska hålla fingrarna i styr och fortsätta gosa med katter!

Men are not born - Men are made

Avstängd
1 266 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
"märkte att hunden uppförde sig aggresivt mot en viss typ av människor så borde han ha reagerat på detta och försökt lösa det, inte låta hunden vistas i den typ av miljöer där han vet att den blir aggresiv? Och jo, det är för sent när skadan redan är skedd!"

Har du läst hela tråden lilla du ? jag har haft han på jobbet över 1 år, men iförgår var det bara olyckligt att han kom förbi, just där..vid den tidpunkten. så att jag låter han vara i den typ av miljöer där han blir aggresiv, är ju rent skisnack.. smile

Moderator+
1 081 Inlägg
7 november 2008
Svärd skrev:

Givande inlägg i diskussionen, säger väl dock mer om dig än mig men.

Felax skrev:
Vet du vad en hund är ? Vaktinstinkt har du hört talas om det ? Känner man inte en massa utlänningar är det svårt att visa hunden att dom är ofarliga. Och som jag skrev innan MÅNGA HUNDAR ÄR RÄDDA FÖR STORA MÖRKA SAKER!!! TEX ANDRA SVARTA HUNDAR!

Du verkar inte kunna ett smack om hundar vad jag läser så jag vill påstå att du ska hålla fingrarna i styr och fortsätta gosa med katter!

Om en hund inte kan vistas bland dom människor som faktiskt bor i detta land bör inte hunden finnas bland folk. PUNKT! Handlar inte om min kunskap om hundar eller inte, det har inget med saken att göra...

Eller anser du att mörkhyade personer inte ska kunna vara på alla ställen där vita är för att det kanske finns en hund där som hugger dom pga dess hudfärg?

Vem jag?

blacken
7 november 2008
steifan skrev:
Slutsats: Hundar är onödiga och behövs icke om man inte utövar jakt i skogen eller vallar får wink

Slutsats av föregående slutsats. du gör samma som min tjej och jag, vi skäller själva..big_smile

Avstängd
1 266 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Redbull skrev:
Svärd skrev:

Felax skrev:

Om en hund inte kan vistas bland dom människor som faktiskt bor i detta land bör inte hunden finnas bland folk. PUNKT! Handlar inte om min kunskap om hundar eller inte, det har inget med saken att göra...

Eller anser du att mörkhyade personer inte ska kunna vara på alla ställen där vita är för att det kanske finns en hund där som hugger dom pga dess hudfärg?

"PUNKT" Bara för du är moderator på garaget eller vad du nu är..så bestämmer du inte i hela sverige, om du tror det ? finns massor med hundar som skäller på mörkhyade..vad ska du göra åt saken hmm

blacken
7 november 2008
Redbull skrev:
Svärd skrev:

Felax skrev:

När det gäller hundar och andra djurs s:k agressivitet så är det inte så "svart och vitt" som du tror och vill göra gällande. Dom flesta och normala jyckar har en enastående förmåga att avgöra vilken "sorts" individ som dom möter, och är dom "bad news" så kommer dom att reagera därefter, självklart så ska man inte "premiera" ett sådant beteende hos jycken utan försöka att jobba bort det. Men man kan inte göra det förräns man vet om vad jycken reagerar på

Moderator+
1 081 Inlägg
7 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
"PUNKT" Bara för du är moderator på garaget eller vad du nu är..så bestämmer du inte i hela sverige, om du tror det ? finns massor med hundar som skäller på mörkhyade..vad ska du göra åt saken hmm

Jag talar inte som moderator, jag talar som mig själv. Och om du anser att det ibland är rätt att en hund biter en annan människa så får det stå för dig, jag tror dom flesta andra håller med mig dock.

Vem jag?

Sök