Mechanimal skrev:
Du behöver inte regga om den överhuvudtaget om du byter till ett större aggregat, jag böt på min 2.0t 9-5a från det du har: Garrett GT17 till Aero-turbon: Mitsubishi TD04HL-15T #5, som pallar upp till ca 320 hk, kanske mer men den räcker gott och väl till 300 häst iaf. Däremot så behöver du i samband med turbobyte byta ut vatten och oljeslangar till turbon som passar, och helst byta olja i motorn om jag inte har helt fel. Sen anpassad programvara, gärna från
www.MapTun.com, eller från Nordic Uhr kanske.
Kika lite på maptuns hemsida för mer information, det du är ute efter tror jag är Steg 4 rent tekniskt sett.
Saxat från Maptun, steg 4 för din bil:
"Steg 4 285Hk, 440Nm (Maptun software Saab 9-5 1998-)
JT 3" Complete w/ sport catalyst 9-5
BMC Air filter 9-5
TD04HL15T #5 Gar 06-
Stock 9-5 Aero inlet pipe
Vatten/Oljerör TD04
Clutch kit B235R
Fuel pressure regulator 3.5 bar T7"
Enjoy!