3562
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

1 944 Inlägg
8 december 2010
Lever på era skattepengar just nu wink

pluggar till yrkesförare (CE) via arbetsförmedlingen.

mvh
Ante

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Forummoderator
18 164 Inlägg
8 december 2010
Eltekniker (elektriker kan man säga) 26800:- plus ev resjobb.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

420 Inlägg
8 december 2010
Istället för att göra ny tråd skriver jag här.

Ska på intervju imorgon och jobbet är som bredbandstekniker. Har ej gått högskola utan bara gymnasie.

Snittlönen ligger på 26000 på scb.

Men jag som ny, vad kan jag begära i ingångslön?

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 december 2010
Peete skrev:
Martin 9-3 skrev:
Har märkt i övergången från trä till metallindustri att regler och villkor för skift, ob och övertid är så mycket sämre i metall. Öven om ingångslönerna är relativt jämförbara så skiljer det mycket för oss som vill gå skift.

Förhoppningsvis tillbaka till trä igen inom kort.

Så det ska bli kul att se vad man får ut på första lönen som metallare.

Med dessa tama ersättningar så blir det ingen satsning på att klå förra rekordet på 98 timmar ren övertid på en vecka smile Hade suttit fint med 100 big_smile

Menar du att du jobbat 138 timmar på en vecka?

En vecka är 168 timmar och du jobbat 138? alltså varit ledig endast 30 timmar? Ungefär 4,2 timmar per dag..
Stackare....

Nä så illa var det inte.

Körde skift där vi fick en hel vecka ledigt så allt man jobbade den veckan blev ren övertid smile
Snittade på 15 timmar dagen under veckan samt 12+12 timmar på helgen plus att alla minuter räknas in i övertid. Gott om tid att sova och fixa ändå...

Men det låter roligare att säga att det är 98 timmar övertid smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

IDMUD
9 december 2010
Jimmylainen skrev:

Ska på intervju imorgon och jobbet är som bredbandstekniker. Har ej gått högskola utan bara gymnasie.

Vad gör en bredbandstekniker?

420 Inlägg
9 december 2010
IDMUD skrev:
Jimmylainen skrev:

Man hjälper privatpersoner/företag om de har problem med datorn, TV, telefoni och nätverk ex.

Skrap
2 098 Inlägg
6 juli 2011
Waahlvik skrev:
förlåt om jag drar upp tråden igen men skulle vara kul å veta vart folk jobbar och tjänar.. själv går jag skola och den 20:e juli får jag förhöjt studiebidrag från 1050 till 7490kr före skatt ( vad är de efter skatt ) pga jag gått om 1 år å ansökt en grej.. jag bor hemma än.

Du driver med mig?. Men är det för du får betala din mat själv eftersom man inte får äta i skolan när man är över den ordinarie åldern. Rätta mig om jag har fel, bara hört talas om det

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Forummoderator
18 164 Inlägg
6 juli 2011
Jimmylainen skrev:
IDMUD skrev:
Jimmylainen skrev:

Man hjälper privatpersoner/företag om de har problem med datorn, TV, telefoni och nätverk ex.

Ingångslön är nog tyvärr runt skamliga 21000:-

Mvh
Alexander
Eltekniker.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

huh?
10 427 Inlägg
6 juli 2011
steifan skrev:
steifan skrev:
Jobbar som operatör/motsvarande på en industrianläggning som pysslar med kallvalsat rostfritt stål.
C:a 20 000 i grundlön inledningsvis samt ett årsgenomsnitt på 6000kr/månad i skifttillägg (kontinuerligt
3-skift utan helguppehåll, "femskift"). Blir c:a 312 000 på ett år.

+1595 i månaden nu cool

+800 nu eller så ca 28 000:- i snitt (med tillägg) som stålknegare, med grundlön under medel för branschen.

Skrap
2 098 Inlägg
6 juli 2011
Waahlvik skrev:
JofooN skrev:
Waahlvik skrev:
förlåt om jag drar upp tråden igen men skulle vara kul å veta vart folk jobbar och tjänar.. själv går jag skola och den 20:e juli får jag förhöjt studiebidrag från 1050 till 7490kr före skatt ( vad är de efter skatt ) pga jag gått om 1 år å ansökt en grej.. jag bor hemma än.

Du driver med mig?. Men är det för du får betala din mat själv eftersom man inte får äta i skolan när man är över den ordinarie åldern. Rätta mig om jag har fel, bara hört talas om det

jag är 19 jag äter på skolan och de.. MEN alla mina polare har gått ut nu, dom e 18.. jag går ut då ja är 20..

däremot får jag inge busskort så får köra 2.5 mil varje dag fram å tillbaka istället, och nej jag driver ej med dig jag har fått de beviljat.. var endast 1 som hade de på hela skolan förra året. nu är vi 3st

Då kommer jag också få det då! ^^ Jag går ur skolan när jag är 21. Men jag lär käka på skolan ändå wink ett busskort kostar inte så mycket. smile men tack för du påminde mig

Skrap
2 098 Inlägg
6 juli 2011
Waahlvik skrev:
JofooN skrev:
Waahlvik skrev:

jag är 19 jag äter på skolan och de.. MEN alla mina polare har gått ut nu, dom e 18.. jag går ut då ja är 20..

däremot får jag inge busskort så får köra 2.5 mil varje dag fram å tillbaka istället, och nej jag driver ej med dig jag har fått de beviljat.. var endast 1 som hade de på hela skolan förra året. nu är vi 3st

Då kommer jag också få det då! ^^ Jag går ur skolan när jag är 21. Men jag lär käka på skolan ändå wink ett busskort kostar inte så mycket. smile men tack för du påminde mig

man måste ansöka om de på försäkringskassan smile och de tar upp till 1 år att få de bekräftat..

Har två år på mig att få det beviljat smile. Men tack, ska kolla uppe detta

1 944 Inlägg
7 juli 2011
Laddare/"sprängare" Gruvarbetare

har ut ca 30.000kr efter skatteavdrag.

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

12 086 Inlägg
7 juli 2011
b0nd3n skrev:

Har du 30k på banken varje månad och kör en gammal Saab 900?

Vad betyder "30.000kr efter skatteavdrag", att halva din lön utgörs av OB, risktillägg och trak?

Jag har mellan 17 och 50k ut i handen varje månad beroende på hur mycket övertid jag jobbar .....

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
7 juli 2011
Jobbar som lagerarbetare och plockar ut ca 14500:- efter skatt smile

Gött mos
1 096 Inlägg
7 juli 2011
Har läst ett par sidor nu o de e lite märkligt hur många de e som har så sjukt höga löner på internet.. ja känner mycket folk IRL från alla möjliga håll me alla möjliga olika yrken men sånna inkomster som här är ovanligt ^^

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

huh?
10 427 Inlägg
7 juli 2011
Nitrometanskada skrev:
Har läst ett par sidor nu o de e lite märkligt hur många de e som har så sjukt höga löner på internet.. ja känner mycket folk IRL från alla möjliga håll me alla möjliga olika yrken men sånna inkomster som här är ovanligt ^^

haha big_smile Jag tror nog att åtminstone 80% är helt sant.

420 Inlägg
7 juli 2011
Ligger nu på ~21000 kr/månaden. Duger bra för mig då ja bor billigt osv.

Men är bara jobb till mitten på augusti, får la se om jag kan tjöta in mig på detta jobb då jag trivs kanon.

Är jobb inom park & natur.

Tider, 05:30 - 14:00 cool
Senast redigerat av Jimmylainen (7 juli 2011)

809 Inlägg
7 juli 2011
bara jobb till mitten i augusti ungefär som personen ovanför hehe

Chaufför, distrubition som suger hassan i denna värmen med lastbil utan ac

kan inte riktigt exakt men får ut ca 22790:- innan skatt smile

1 944 Inlägg
7 juli 2011
JapMax skrev:
b0nd3n skrev:

Vad betyder "30.000kr efter skatteavdrag", att halva din lön utgörs av OB, risktillägg och trak?

Jag har mellan 17 och 50k ut i handen varje månad beroende på hur mycket övertid jag jobbar .....

nyss börjat, sparar at the moment till en evo smile .

har 21400kr i grundlön, sen tillkommer trakt och en hel del ob. men dem flesta gruvarbetare har ut mellan 30 - 40.000kr efter skatt.

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

huh?
10 427 Inlägg
7 juli 2011
b0nd3n skrev:
JapMax skrev:
b0nd3n skrev:

nyss börjat, sparar at the moment till en evo smile .

har 21400kr i grundlön, sen tillkommer trakt och en hel del ob. men dem flesta gruvarbetare har ut mellan 30 - 40.000kr efter skatt.

Låter rimligt då gruvarbetare har rätt så hyggliga avtal, men kunde säkert ha bättre pga
den gigantiska summan företagen drar in per anställd efter kostnader (löner, avgifter osv) wink
(Jämfört med tex industrin)

Sök