2773
Sök

Lindgren_'s bmw e30 turbo! PINKDRIFTCAR!

2 644 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Tänkte att jag ska lägga upp en projekttråd till den här bilen med där det kommer bli en hel del roliga uppdateringar smile

Köpte ju då bilen med en liten turbo osv och ska bygga rejält i vinter ska bara besikta den först..

Har börjat plockat bort massa skit så jag kan göra ordning den för att besikta den så man har det gjort kan va ganska skönt..

Det jag ska köpa eller göra med motorn under vintern eller =

(x) = hemma!
(/) = beställt!
() = inte beställt än!

(x)Spridare - 788cc Precision smile
(x)I tanken - bmw m5 orginal
(x)Dumpventil - Forge
(x)extern wg - hks 50mm kopia
(x)Luftfilter - AEM dryflow
(x)Siliconslang - från do88.se
(x)Plenuminsug - homemade (bmws orginalinsug är så jävla fult!) hitta ett riktigt snyggt så var bara till och fynda!
(x)Turbo - inte bestämmt än.. ante240:S gamla turbo
(x)Intercooler
(x)Slangar osv till oljekylarn stålomspunna
(x)Stålomspunna slangar till soppa,olja,vevhus,vacum och lite annat fett wink
(x)Pysventil
(x)Vevhusfilter
(x)Greddy style dump
(x)catchtank - hks style
(x)Motorfästen - Polyuretran
(x)Grenrör - Rostfritt,tig:at.. ("ebaygrenrör")
(x)Toppackning - Mls 3.0mm
(/)kopplings lamell - 6puck zinter.
()Sprutsystem - Megasquirt v3
()Soppapump - wallbro 255
()Ny toppbult - arp
()Oljekylare - 25raders
()Sen ska toppen svetsas , planas och portas - Knotan styyyyle

Listan kommer fyllas på var efter jag kommer på mer grejer som ska inhandlas smile

Har ni nått ligger hemma jag behöver så säg till för fan så köper jag om det är vettigt '12'

Sen utöver motorgrejer blir det nya sportstolar tror jag wink och halvbur till nästa år :hyper:

Det kommer bilder var efter det roliga börjar efter besiktningen så det är vell då jag börjar lägga upp bra med bilder.. kommer vell lite bilder då och då på delar som kommer hem!

Här kommer lite bilder!

Framifrån smile (har fått tag på plastkofångaren som fattas så den kommer hem i nästa vecka så den ska monteras då)
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/1693PB080145.JPG

Bakifrån vingen är snygg smile
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/22290PB080151.JPG

Och här är insuget jag köpt som kommer i nästa vecka , bra mycket snyggare än orginal det är så satans fult!
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/21774insuget.jpg

Mer bilder kommer var ute och börna rejält igår så kommer ett par bilder ifrån det , dock har polarns data crasha så kan ta några dar men dom kommer upp det lovar jag smile
Senast redigerat av Lindgren_ (23 februari 2010)

Johan Lindgren

116 Inlägg
8 november 2008
Blir riktigt sköjjsigt att följa detta=)

Frippe

2 644 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Frippe1 skrev:
Blir riktigt sköjjsigt att följa detta=)

hehe låter bra smile Vi får ta en liten tur sen nästa år pojkjävel smile

Johan Lindgren

dARKiE
5 031 Inlägg
8 november 2008
Har du fått igång ekonomin nu lindgren?  Menar du hade ju knappt råd att fixa med din feta opel när jag läste i din tråd sist big_smile och 2 projekt lär ju inte göra det lättare hehe, men lycka till med bmw turbon det kan bara bli roligt! big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 644 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Darkie skrev:
Har du fått igång ekonomin nu lindgren?  Menar du hade ju knappt råd att fixa med din feta opel när jag läste i din tråd sist big_smile och 2 projekt lär ju inte göra det lättare hehe, men lycka till med bmw turbon det kan bara bli roligt! big_smile

hahaha smile Den står där den står smile bygger ju vento som bruksbil nu med big_smile och bmwn som busbil smile

Jag tar mig inte råd med vectran eller lägger tid på den för den är så jävla tråkig att hålla på med smile

hehe tack!

Johan Lindgren

dARKiE
5 031 Inlägg
8 november 2008
Lindgren_ skrev:
Darkie skrev:

hahaha smile Den står där den står smile bygger ju vento som bruksbil nu med big_smile och bmwn som busbil smile

Jag tar mig inte råd med vectran eller lägger tid på den för den är så jävla tråkig att hålla på med smile

hehe tack!

haha okey, hoppas du får upp glöden sen för jag tror den kan bli riktigt fett med turbon och när den blir lackad wink Lycka till med alla andra projekten nudå wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 644 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Darkie skrev:
Lindgren_ skrev:
Darkie skrev:

hehe tack!

haha okey, hoppas du får upp glöden sen för jag tror den kan bli riktigt fett med turbon och när den blir lackad wink Lycka till med alla andra projekten nudå wink

hehe ja det blir bra smile

Tack!

Johan Lindgren

BMW
151 Inlägg
8 november 2008
Intresant tråd. Denna kommer följas

prenumererar på denna tråd smile

~~~Se det från den pussy-tiva sidan~~~
SPONSOR: http://www.streetperformance.se/
Mitt projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=95979

4 670 Inlägg
8 november 2008
tråden kommer garanterat följas då ja diggar ditt andra projekt!

Hoppas du bygger nått liknande som kan sticka ut i mängden!

O hoppas ditt andra bygge inte stannar upp pga av detta då opeln kommer bli så fet!

//Micke

2 644 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
voppe skrev:
Intresant tråd. Denna kommer följas

prenumererar på denna tråd smile

hehe tack!

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
mickius skrev:
tråden kommer garanterat följas då ja diggar ditt andra projekt!

Hoppas du bygger nått liknande som kan sticka ut i mängden!

O hoppas ditt andra bygge inte stannar upp pga av detta då opeln kommer bli så fet!

//Micke

Den här ska bara gå som en jävla sate inte se bra ut smile

Sleeeper wink

Hehe opeln har det stått still med jätte länge tongue

Johan Lindgren

4 670 Inlägg
8 november 2008
jo tycker du ska ta ett ryck med den o få den klar o ha bmw som lekbil. haft bilar man pillat mycke me o sen skaffat ny o då har skiten fått stått så blir man aldrig klar tyvärr sad

2 644 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
mickius skrev:
jo tycker du ska ta ett ryck med den o få den klar o ha bmw som lekbil. haft bilar man pillat mycke me o sen skaffat ny o då har skiten fått stått så blir man aldrig klar tyvärr sad

hehe jo blir ju lätt så smile men den blir nog klar den med nångång smile

Johan Lindgren

449 Inlägg
9 november 2008
Detta blir nog bra smile

Lycka till

2 644 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Matt3_ skrev:
Detta blir nog bra smile

Lycka till

Tack smile

Johan Lindgren

70 Inlägg
9 november 2008
ser bra ut det kmr följas:) Jag älskar e30:D jag kmr också köpa mig en snart, 325 88- hade jag tänkt mig:) Lycka till iallafall!

2 644 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Jompan- skrev:
ser bra ut det kmr följas:) Jag älskar e30:D jag kmr också köpa mig en snart, 325 88- hade jag tänkt mig:) Lycka till iallafall!

okej låter bra smile tack!

Johan Lindgren

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 november 2008
hojta till ifall du behöver nått till E30 tongue
har en komplett 325a med kokad motorn roll
dock fattas småskit som lysen å lite annan skit

2 644 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
hojta till ifall du behöver nått till E30 tongue
har en komplett 325a med kokad motorn roll
dock fattas småskit som lysen å lite annan skit

Okej låter skitbra smile Du har inte servo på den kanske ? tongue

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
INhandlat en turbo jag får hem i nästa vecka kommer bild och info om den då smile

Även köpt en helt ny bmw m5 soppapump att ha i tanken , 50mm hks wg kopia , forgedump smile

Johan Lindgren

Sök