Tänkte att jag ska lägga upp en projekttråd till den här bilen med där det kommer bli en hel del roliga uppdateringar
Köpte ju då bilen med en liten turbo osv och ska bygga rejält i vinter ska bara besikta den först..
Har börjat plockat bort massa skit så jag kan göra ordning den för att besikta den så man har det gjort kan va ganska skönt..
Det jag ska köpa eller göra med motorn under vintern eller =
(x) = hemma!
(/) = beställt!
() = inte beställt än!
(x)Spridare - 788cc Precision
(x)I tanken - bmw m5 orginal
(x)Dumpventil - Forge
(x)extern wg - hks 50mm kopia
(x)Luftfilter - AEM dryflow
(x)Siliconslang - från do88.se
(x)Plenuminsug - homemade (bmws orginalinsug är så jävla fult!) hitta ett riktigt snyggt så var bara till och fynda!
(x)Turbo - inte bestämmt än.. ante240:S gamla turbo
(x)Intercooler
(x)Slangar osv till oljekylarn stålomspunna
(x)Stålomspunna slangar till soppa,olja,vevhus,vacum och lite annat fett
(x)Pysventil
(x)Vevhusfilter
(x)Greddy style dump
(x)catchtank - hks style
(x)Motorfästen - Polyuretran
(x)Grenrör - Rostfritt,tig:at.. ("ebaygrenrör")
(x)Toppackning - Mls 3.0mm
(/)kopplings lamell - 6puck zinter.
()Sprutsystem - Megasquirt v3
()Soppapump - wallbro 255
()Ny toppbult - arp
()Oljekylare - 25raders
()Sen ska toppen svetsas , planas och portas - Knotan styyyyle
Listan kommer fyllas på var efter jag kommer på mer grejer som ska inhandlas
Har ni nått ligger hemma jag behöver så säg till för fan så köper jag om det är vettigt '12'
Sen utöver motorgrejer blir det nya sportstolar tror jag
och halvbur till nästa år :hyper:
Det kommer bilder var efter det roliga börjar efter besiktningen så det är vell då jag börjar lägga upp bra med bilder.. kommer vell lite bilder då och då på delar som kommer hem!
Här kommer lite bilder!
Framifrån
(har fått tag på plastkofångaren som fattas så den kommer hem i nästa vecka så den ska monteras då)
Bakifrån vingen är snygg
Och här är insuget jag köpt som kommer i nästa vecka , bra mycket snyggare än orginal det är så satans fult!
Mer bilder kommer var ute och börna rejält igår så kommer ett par bilder ifrån det , dock har polarns data crasha så kan ta några dar men dom kommer upp det lovar jag