hejsan, jag har problem med säkringen på pluskablen till slutsteget för så fort jag spelar högt går den sönder. och jag skulle behöva lite hjälp och tips med det för själv så förstår jag inte så mycket av det hela.
Jag har problem med säkringen på strömkabeln, först hade jag 60A men den brannupp när jag spelade högt, bytte till en till 60A och den brannupp lika fort när jag spelar högt. Jag for till audio video och köpte en 70A och den höll ett tag men det brannupp efter 1dag, exakt när jag spelade lite extra högt men den höll längre vid hög musikspelning.
Jag undrar vad felet kan vara ? behöver jag kraftigare säkring ? för jag har kollat och det ska inte vara nått fel på kabeln eller kabeldragningen, jorden kan vara konstig det är det ända. Snäll hjälp mig, behöver jag större säkring ? eller vad är felet?
När ja köpte ny kabel 21mm2 så använde jag mig av ett program att 60 A säkring vart bra men MAX avsäkring på en 21mm2 kabel är 100A...
tycker den bör räcka så att säga .... testa och sätt en 80A i värsta fall tycker 60 skall räcka... jag har det i min visserligen drar jag bak till ett batteri o där ifrån ut till stegen så..
Så vart det ja... men då måste han väl ha en grövre kabel ?? ingen som vet vart man kan hitta sånt diagram ? kommer inte ihåg vart ja hittade det =/.... som man räknar ut när man drar en linje osånt..
Så vart det ja... men då måste han väl ha en grövre kabel ?? ingen som vet vart man kan hitta sånt diagram ? kommer inte ihåg vart ja hittade det =/.... som man räknar ut när man drar en linje osånt..
Mvh // Charlie
Tack för svaret, men jag pratade med killarna på audio video och dom sa att jag skulle bara behöva 21mm2 kabel. jag litade på dom, men där ser man :S
Mvh // Charlie
Tack för svaret, men jag pratade med killarna på audio video och dom sa att jag skulle bara behöva 21mm2 kabel. jag litade på dom, men där ser man :S
PRata med Devilaudio här på garaget han har stenkoll på detta med ljud jag fick reda på att jag inte skulle avsäkra en 21mm2 med större än 100 A iallfall inte utav honom dock.. ta ett prat med honom han vet vad han pratar om
Mvh // Charlie
PRata med Devilaudio här på garaget han har stenkoll på detta med ljud jag fick reda på att jag inte skulle avsäkra en 21mm2 med större än 100 A iallfall inte utav honom dock.. ta ett prat med honom han vet vad han pratar om