3727
Sök

Fått nått Antivirus program. Kommit av sig själv... måste få bort skiten.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Skiten kom upp när jag startade datorn igår kväll, så fanns skiten på datorn.. och det första jag tänkte "det är ett jävla virus" och jag får fan inte bort skiten...

Antivirus 2009 heter det.. Och den finns också i högerhörnet i det där aktivitetsfältet.
det går inte att högerklicka på filhelvetet... så att man kan ta bort det.. Men sen gick jag in på start och så låg den bland programmen där och därifrån kunde man trycka på Uninstall.. Men tro fan till att skiten ligger på datorn iallafall.. Men inte i start.. Utan bara höger nederkant...
Fuck this shit...

hur gör jag? måste ja omformatera hela datorn?.... (suck)

MVH

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

373 Inlägg
10 november 2008
har du provat med att plocka bort det genom att gå in i lägg till /ta bort program via kontroll panelen?

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
10 november 2008
Pröva att göra som övre talare eller dra en shift+delete på det. Det är att man tar bort saker utan att dom kommer till papperskorgen. Kanske funkar? ^^

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

IT-H.ra
131 Inlägg
10 november 2008
Det är inget antivirus, det kan jag lova wink Haft många datorer framför mig som fått in detta roliga program på sina maskiner.

Prova köra Superantispyware och ett gratis äkta AV som t.ex Avast. Bäst är ifall du kan installera Superantispyware och sedan starta datorn i felsäkert läge och köra det.

Lycka till.

Redline '04 - Nismo - AAM - Strup - Kinetix - Eibach - Unichip
Genuine Speedfreak

Team dBakuten
3 453 Inlägg
10 november 2008
Installerna Malwarebytes.. tar fan bort allt.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 november 2008
Det jävla skitprogrammet är inget skoj, min kusin hade det i sin dator och det blockerade de flesta sidor, gjorde datorn något jävulskt slö osv osv. Men jag fick bort det med upprepade körningar av Malwarebytes antimalware, ägnade dock ett drygt dygn åt körningar. Alltså när en var klar så starade jag en ny...

Om du har en annan dator så googla dels på malwarebyte och dels Antivirus 2009, finns en massa att läsa. Om du använder malwarebyte, kör den stora rensningen (minns inte vad den hette). Tar längre tid men mkt effektivare.

Lycka till!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
HAHAHAHA, fick bort den där jävla förbannade skiten. Bara att starta datorn en annan dag.. Som idag big_smile Det är borta big_smile det försvann säkert bara för att jag svor åt skiten smile Det ville inte vara hos mig längre, nästa gång skiten bara kommer så jävlar big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 november 2008
så detta jävulska program som tagit sån tid för andra att bli av med bara försvann? Snacka om tur, grattis big_smile
Är du säker på att det är borta? Titta på tex google, brukar finnas en annons under sökrutan om programmet är kvar. AV 2009 brukar nämligen kapa google.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 november 2008
Det där programmet brukar stänga av det antivirusprogram man redan har installerat, farligt virus alltså.
Fick ta bort det genom att göra en online scan, dvs en antivirusscan som man gör direkt från en hemsida (bara googla på online antivirus scan).

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Rquired skrev:
så detta jävulska program som tagit sån tid för andra att bli av med bara försvann? Snacka om tur, grattis big_smile
Är du säker på att det är borta? Titta på tex google, brukar finnas en annons under sökrutan om programmet är kvar. AV 2009 brukar nämligen kapa google.

Jo, det finns ingen annons på google tongue HAHA, skiten är alltså borta och jag har inte gjort nått förutom att svära lite big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Mästare
2 947 Inlägg
11 november 2008
Du får fan ta mej köpa dej en lott jävel!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
hahaha big_smile Kanske det.. Får man göra det som 17 åring ? tongue eller är det bara spel det är 18 år på?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
12 november 2008
ExXtr3me skrev:
hahaha big_smile Kanske det.. Får man göra det som 17 åring ? tongue eller är det bara spel det är 18 år på?

Hahaha, från de ena till den andra ^^

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Starter
98 Inlägg
12 november 2008
Misstänker att min syster fått nå liknande i sin dator.. hon ringde o frågade kring ett antivirus som hon inte installerat och det är inte det som jag installerade åt na heller =/

Men bra att få lite tips. Då kanske jag får bort det när jag ska kolla på hennes dator smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
svär som fan big_smile det gjorde jag big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök