Team-Adolfsson skrev:
M3 2.8 286hk
M3 3.0 321hk
finns inga M3 3.2 vad har ni fått det ifrån ?
3.0 och 3.2 är dom som finns, med det antal hästkrafter du anger.
Rent spontant... Att köpa bilen och försäkra den är den billiga delen av bilägande.
Köpa M3:a och sen turbokonvertera den, kommer kostar sjukt mycket pengar, och sen när saker och ting slits och rasar, för det gör det - fort! I alla fall om det gäller 600hk som jag såg nånstans.
Vet ju inte hur pass förmögen du är, kanske e duktig på poker? Men i alla fall, att ge sig på något sånt här blir dyrare än vad du tror, det lovar jag dig, för det blir det nämligen alltid!
Menmen! Det har du säkert hört innan, å du e förmodligen lika bilkåt som alla andra medlemmar här så om du nu ska göra det kan jag varmt rekommendera Stylingkompaniet, eller numera SKR Engineering som någon tidigare nämnde i denna tråden.
Andreas på SKR vet ALLT om kompressormatning, och hans specialité är ju att kompressorkonvertera BMW, han har själv en Turbo/kompressormatad E46:a
Nu kom jag på att det var turbo och inte kompressor du skulle ha, men killen vet mycket även om det, och både Andreas & Fredrik är otroligt trevliga killar, var dom killarna som lacka min bil.
Du vet förmodligen redan att det är mycket mer än bara turbosatsen som du behöver köpa, och att installation och mappning m.m. kostar nästan lika mycket till, och att du inte kommer få framföra den lagligt på allmänna vägar, eftersom besiktningen kommer bli vrånga.
Men jag önskar dig lycka till 100% är det något du undrar så fråga bara!
Läste någonstans att det var din förstabil... M3...Turbo...600hk... Lycka till!