3396
Sök

En ny webbtidning för bil intresserade!

10 Inlägg
1 mars 2006
Trådstartare
www.nightcar.tk - Sveriges nya nät tidning för bil intresserade.

innehåll i första nr av nightcars:

Månadens Nightcar
Tysk vit pärla - Svergies hetaste calibra

MR2 Todies nya projekt

Så gör du dina egna mätar tavlor

Vägen till det perfekta ljudet del1: Slutsteg

Hjälpmedel mot plåtpoliserna.

Läs mer på: www.nightcars.tk

OBS! om adressen ej funkar använd denna: http://web.comhem.se/~u74500550/

Ölbryggare
339 Inlägg
2 mars 2006
Angående det perfekta ljudet så borde ni kanske läsa på lite mer innan ni ger er in i en djungel av tusentals prylar och olika ideér om saker fungerar...
Att rekomendera ett steg som är lite klenare än högtalarna låter kanske vettigt, men den typen av dist. har jag iaf lärt mig är mycket svårare att höra än den andra typen som desssutom är mindre farlig. Den när man har för mycket effekt för högtalarna, då blir den livsviktiga kylningen iaf rätt vilket är det som faller bort när du har ett steg som inte riktigt orkar. Kolla lite på www.nardic.se och googla lite mera är väl rådet..

Men ideén till tidningen är kanon, har själv funderat på ett liknande koncept men inte satt det i verket ännu..Kul med folk som gör lite nya saker iaf!

65 Inlägg
2 mars 2006
Snälla, om ni ska göra en seriös tidning, så börja med att lära er att skriva! Snälla! "Plåt-Poliser" ser inte vidare fräckt ut, Plåt-poliser isåfall. Och med de särskrivna orden, testa att säga ordet så märker ni att det är fel "calibra inspirerad" (inspirerad av vad?) är något helt annat än "calibrainspirerad". Hoppas att du märker skillnaden. Annars har ni potential om ni ger er den på det. Om du tycker det verkar svårt så hojta bara till så kan jag fixa det.

Kanonsnubbe
168 Inlägg
2 mars 2006
Tycker ni borde ändra era fonten på era meny knappar. Lite väl flummig font.
Annars är det alltid kul med fler bilsidor att läsa lite på.

mvh
nicklas.

638 Inlägg
3 mars 2006
Tyckte designen var alldeles för gryllig. Samt såg mycket skumt ut i bakgrundsbilden på min upplösning 1900*1200.

Då detta är en nyhetssite så ska inte designen dra blickarna till sig utan det är texten och innehållet som ska vara det intressanta. Gör hellre en enkel och stilren design för det hela?

Sen en sak till.
Är det inte jobbigt att köra ren html om det blir mycket nyheter? Göra en sida för varje nyhet? Satsa på en php / asp driven site med databas så blir hanteringen lättare.

Kan hjälpa till att koda ett adminsystem åt er om jag får tid över. Men då måste ni isf skaffa php samt MySQL stöd.

Kommer väl nånting här snart!

559 Inlägg
3 mars 2006
Kul läsande, men som dom andra säger. Plus att ni bör skaffa er en bättre domän då .tk suger nå så hårt.

4 554 Inlägg
3 mars 2006
finns de inte redan en tråd för detta?

Administratör
11 954 Inlägg
3 mars 2006
loudness skrev:
finns de inte redan en tråd för detta?

Jo, tydligen. Tack

Låser här och hänvisar till gamla tråden.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=10243

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök