3954
Sök

Personer med hundratals bilar i sina namn

123 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Läste för ett tag sen om en snubbe i Malmö som vars namn var svart och därför registrerade folks bilar på sitt namn så de slapp betala parkeringsböter och dylikt.

Funderade lite kring det och undrar hur detta kan vara möjligt och tillåtet och om dessa personer som har bil registrerad på liknande personer, måste betala försäkring osv?
Senast redigerat av kickade (16 november 2008)

1 827 Inlägg
16 november 2008
Well, det är inte tillåtet. Killen sitter redan på skulder upp över öronen men skiter troligtvis i vilket... Antar att det där med försäkring är något som också rinner ut i sanden.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 november 2008
Läste om någon sådan som hade ett par miljoner i parkeringsböter. Killen står på bilarna så att de låginkomsttagare som går på socialbidrag och inte "får" ha bil inte blir av med sina bidrag.

Tycker det är förjävligt att folk flyr hit för att leva loppan på bidrag, självklart är det minst lika kasst av de "helsvenskar" som lever på samma sätt. Snarare sämre eftersom dessa hade betydligt bättre förutsättningar än vad flyktingarna hade.
Senast redigerat av Rquired (17 november 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

123 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
Rquired skrev:
Läste om någon sådan som hade ett par miljoner i parkeringsböter. Killen står på bilarna så att de låginkomsttagare som går på socialbidrag och inte "får" ha bil inte blir av med sina bidrag.

Tycker det är förjävligt att folk flyr hit för att leva loppan på bidrag, självklart är det minst lika kasst av de "helsvenskar" som lever på samma sätt. Snarare sämre eftersom dessa hade betydligt bättre förutsättningar än vad flyktingarna hade.

Aha då förstår jag.

Men jag undrar varför staten inte sätter stopp för det?

Antar att det enda som krävs för att bilen skall ha tillåtelse och vistas på vägarna är att den är skattad och besiktigad? Försäkringen läggs väl dagligen som pålägg på snubbens namn, eller är jag ute och cyklar?

1 948 Inlägg
17 november 2008
kickade skrev:
Rquired skrev:

Aha då förstår jag.

Men jag undrar varför staten inte sätter stopp för det?

Antar att det enda som krävs för att bilen skall ha tillåtelse och vistas på vägarna är att den är skattad och besiktigad? Försäkringen läggs väl dagligen som pålägg på snubbens namn, eller är jag ute och cyklar?

dom håller på för fullt med att försöka få en lagändring genomförd... men som med allt i sverige så tar det sin tid...

många undrar också "men varför beslagtar dom inte bara bilarna, säljer dom, och betalar skulderna med dom pengarna" det beror på att det inte anses som tillräckligt bevisning att du äger bilen bara för att du står skriven som ägare i trafikregistret... kan vara värt att tänka på nästa gång ni köper bil av privatperson utan att skriva något kvitto eller dyl.

1 002 Inlägg
17 november 2008
Kallas även för målvakt.. Folk gör så med det mesta..
Tex så kan en person som redan är så körd ner i skiten så det är omöjligt att komma upp skriva under på en ny tv apparat inne på expert, han tar den på avbetalning och får med tv:n direkt.. när dom sen gör en kreditupplysning på han så är det försent.. Han säljer sen tv:n för mindre än halva priset och har då tjänat in mer pengar än han skulle få av socialen..

...

123 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
dahboy skrev:
Tex så kan en person som redan är så körd ner i skiten så det är omöjligt att komma upp skriva under på en ny tv apparat inne på expert, han tar den på avbetalning och får med tv:n direkt.. när dom sen gör en kreditupplysning på han så är det försent.. Han säljer sen tv:n för mindre än halva priset och har då tjänat in mer pengar än han skulle få av socialen..

Fan vad  sjukt att sånt går.

Men är dessa bilar tillåtna att vistas på allmän väg, och då förmodligen ägaren inte betalar försäkring, vad händer om man krockar med en sån person?

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 november 2008
dahboy skrev:

Då räknas det väl som bedrägeri?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 november 2008
Tja, det blir väl rätt bra bonus om man försäkrar alla de bilarna big_smile

Förmodligen får killen en hel del för att ha bilen reggad i sitt namn, vilket gör att han dels lever på folk som har det svårt och dels lever på att lura systemet :S Oavsett så cruisar han väl runt med sin M6a och rolex klocka och tjänar en hel del på att inte göra ett skit.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 002 Inlägg
18 november 2008
Ja, det e bedrägeri.! Och jag tror att det är mer vanligt än vad folk tror..

...

104 Inlägg
18 november 2008
varför skyller ni allt på utläningar?

Muttley
18 november 2008
ozman skrev:

ser ingen som har skyllt något på någon.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
18 november 2008
ozman skrev:

För att utlänningar utför alla brott i Sverige, våldtar alla flickor, och lever på alla jävla bidrag som bara finns. Och skulle dom ha ett jobb så heter det att "dom där jävla svartskallarna kommer bara hit och tar våra jobb".

Ren jävla barnslig Svensson-rasism alltså, helt utan någon som helst logik smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
18 november 2008
Rquired skrev:
Tja, det blir väl rätt bra bonus om man försäkrar alla de bilarna big_smile

Förmodligen får killen en hel del för att ha bilen reggad i sitt namn, vilket gör att han dels lever på folk som har det svårt och dels lever på att lura systemet :S Oavsett så cruisar han väl runt med sin M6a och rolex klocka och tjänar en hel del på att inte göra ett skit.

Tror inte att "målvakten" får särskilt mycket pengar...
Isf hade de väl hellre haft bilarna i sitt eget namn.
M6:an och rolex klockan skulle kronofogden hämta ganska snart efter några obetalade p-böter.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
18 november 2008
Rquired skrev:

Vart fan lever man loppan på bidrag? Jag vill gärna flytta dit, är det Halmstad du refererar till? Är det trevligt att bo där?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

123 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Efter lite forskning i ämnet, så har jag hittat lite mer info.

Man betalar tydligen en summa till denna personen när han registrerar bilen i sitt namn, sen behöver man aldrig betala nått igen.

En kille påstod att en han kände betalade 4000 kronor för det eftersom hans namn var svart så han fick inte äga någon bil.

Men frågan jag fortfarande undrar över är, vad händer om man råkar krocka med en som har bil hos en sån person? Vem betalar då hans försäkring förmodligen inte gäller?

OZMAN

Jag ser ingen som skyllt på invandrare? Dessutom, invandrare är inte en och samma person som gör allt likadant, gör en eller flera fel är inte alla andra ansvariga för det.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
18 november 2008
Och angående målvakter. En målvakt, som jag har fattat det, är väl en person som tar på sig all möjlig skit för lite pengar? Säg att man ger en uteliggare 5000 kr för att stå för en bil, han tjänar 5000 och personen som sen kör bilen kan parkera och köra hur fan han/hon vill eftersom uteliggaren får ta skit för det. Sen att uteliggaren förmodlingen inte kan hamna mer i skiten, det skiter ju han i för han har sina 5000 kr som han kan köpa mat/sprit/whatever för.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Bessewisser
556 Inlägg
18 november 2008
Vi har en målvakt här i Sandviken där jag bor och han tar 100 kr i månaden för att stå på en bil...

Han står på ca 60 bilar i dagens läge och det är 6 000 kr i månaden som han får utöver sin vanliga inkomst.

//SkyNard

How low

Arg Snickare
875 Inlägg
18 november 2008
SkyNard skrev:
Vi har en målvakt här i Sandviken där jag bor och han tar 100 kr i månaden för att stå på en bil...

Han står på ca 60 bilar i dagens läge och det är 6 000 kr i månaden som han får utöver sin vanliga inkomst.

//SkyNard

vad gör  han om man inte betalar den där "räkningen" varje månad?
anmäler bilen stulen?

8 886 Inlägg
18 november 2008
rickylicious skrev:
Och angående målvakter. En målvakt, som jag har fattat det, är väl en person som tar på sig all möjlig skit för lite pengar? Säg att man ger en uteliggare 5000 kr för att stå för en bil, han tjänar 5000 och personen som sen kör bilen kan parkera och köra hur fan han/hon vill eftersom uteliggaren får ta skit för det. Sen att uteliggaren förmodlingen inte kan hamna mer i skiten, det skiter ju han i för han har sina 5000 kr som han kan köpa mat/sprit/whatever för.

Tror att det stämmer rätt bra det du skriver.
Det är tyvärr dom svagaste i samhället som oftast utnyttjas som "målvakter".

Fotograf på tierpidag.se

Sök