Hilmer skrev:
viktoreklund skrev:
för att 2 gasare kostar skitmycket! men blir det nån skillnad med en 531 topp och k-kam jämfört med en original med k-kam?
En viss skillnad i karaktär, men knappast nån vidare effekthöjning.
Nöj dig med att montera en annan kamaxel, t ex K eller V är ett bra alternativ till din motorkombination.
Att montera en 531-topp är onödigt då du fortfarande kör med original förgasare, får ju ett högre flöde i originaltoppen då.
Alltså, det kostar en del att trimma en sugmotor. Är man inte beredd att lägga pengar på projektet så kommer man ingen vart.
Jo det blir effektskillnad om man byter topp + kam. Jag körde med något bearbetad 530 topp och specialslipad kam på min gamla B230A men originalförgasare och det blev STOR skillnad mot original...
Så köp en 531 topp som är lite planad (för att få samma komp som 530) eller en 405:a. Sen en K kam till det (Eftersom den är lättare att få tag i än H) så har du en mycket trevligare bil för ca 1500kr utan att den dricker väldigt mycket mer soppa (beroende på högerfoten förstås)
![smile](img/smilies/smile.png)
.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.