Får be om ursäkt för att jag inte uppdaterat här på läääääänge.
Robban körde ju några gånger i sommras.
Det var ganska mycket strul som det oftast blir de första gångerna.
Allt från krånglande växellänkage till elfel och växellådshaveri.
De gånger som det inte krånglade så körde Robban 10.26 234km/h på 402m, vilket kan tyckas långsamt för den här bilen. Men tänk då på att den varken hade mappats eller justerats in i chassiet.... För att inte tala om Robban som dels var rostig på körningsbiten, och sen tvingas köra i det här monstret!
Hur som helst sitter en orginal 9-5 låda med quaifediff i nu.
Bilen bänkades bara häromdagen hos PPF och det slutade med hela 685hk och 810nm i motorn, och det på 1.9bar. Alltså finns det bra mycket mer att ge. Turbon är nämligen byggd för laddtryck kring 2.5-3.0bar.
Skrivbordsmappning äger
I helgen ska bilen köras på Kjula dragway för första gången i år. Det blir jävligt spännande att se om det håller ihop med orginallåda. Nu när det är mer effekt än vikt så känns det lite skrämmande.
Här är ett klipp på mappningen i bänk.
http://www.garaget.org/video/2x7fi5c5vror