Tjosan!
Jag kommer antagligen att köpa ny bil om 1-1,5 år (åtminstone inte innan våren iaf). Eftersom jag inte har något bättre för mig samtidigt som jag är en velig person så har jag börjat titta i skogen av bilar redan nu. Tänkte att man kanske kunde få lite tips och info här.
Bilen ska vara en sportig sak, den behöver inte ha några krav för si eller så mycket packningsutrymme. Vore trevligt om man på någon vänster kan trycka in 4 pers i den, men det finns inget krav på att extra-folket ska sitta bekvämt
Prestanda är viktigt. Komfort är mindre viktigt, men inte helt försumbart (dock redo att offra en del komfort...).
Gärna något som man inte ser runt varje gathörn, s40 (som jag för övrigt har nu) går tex bort direkt...
Har fastnat lite för Skyline, men har fått höra att den ska vara extremt obekväm? I vilket fall, intresserad fortfarande och vill gärna höra för- resp nackdelar etc etc.
Förutom Skyline är Evo och Impreza direkta alternativ, men kom gärna med fler (och motivera).
Btw, det är troligast att jag kommer att köra året runt (i snörika Skåne^^), så lite rostskydd skadar inte.
EDIT: Ändrar lite här, det gör inget om den bara funkar på sommarhalvåret, men det är ett litet plus om den funkar året runt.
Ni får gärna tipsa om ni känner till något bra ställe där de säljer godbitarna också.
Jag är inte riktigt intresserad av att importera, nog lite för lat för det...
Ni behöver ju inte komma upp i fulla 200k om ni hittar något billigt vettigt alternativ