2883
Sök

Varför drar bilen mycket bensin 740tic

Avstängd
12 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Tja min bil drar fan mkt bensin, snittar väl 1.4..kan det vara för jag har bredare däck på ? sen tar dom i lite i fjäderbenet i fram..förut åkte ja ganska exakt 1 liter milen, vid lek med.. under litern på landsvägkörning

Blyfot
829 Inlägg
23 november 2008
dom går iaf inte billigt kan ha med julen att göra. men de är vart man har gasen som byter mest

"bara en mor kan älska en sån son"

482 Inlägg
23 november 2008
går den under 2 liter i snitt så är det bra för en tic tongue nej men se över tänddelar o gör en stor service. tycker den förbrukingen är rätt vettig än då men men

just real power
no turbo shit

Avstängd
12 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
okej big_smile ja men förut när ja åkte 40 mil så lekte ja lite på motorvägen med..så drog den ganska exakt 1Liter milen..lite surt att den drar 1.4 nu även om ja kör lungt.. :[ service är gorde..men alltså man måste vara 3st som puttar på bilen för däcken tar emot så mycket

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
23 november 2008
det största felet är väl att det just e en turbo kärra...  roliga bilar dricker mycket du vet..  när jag hade ticis så kom jag nog aldrig ner på 1,4 utan låg väl på 1,5 l/mil   vid lek så räknade jag aldrig... smakar det så kostar det ju.. men jag såg det som en investering på livskvalite.. ett gott skratt förlänger livet.. big_smile å skratta gjorde man mycker på tvären.. tongue

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
23 november 2008
men alltså man måste vara 3st som puttar på bilen för däcken tar emot så mycket

Där har du nog till 99% säkerhet problemet...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

SKÅNING
1 215 Inlägg
23 november 2008
elof_power skrev:
det största felet är väl att det just e en turbo kärra...  roliga bilar dricker mycket du vet..  när jag hade ticis så kom jag nog aldrig ner på 1,4 utan låg väl på 1,5 l/mil   vid lek så räknade jag aldrig... smakar det så kostar det ju.. men jag såg det som en investering på livskvalite.. ett gott skratt förlänger livet.. big_smile å skratta gjorde man mycker på tvären.. tongue

precis så var det på min också sträckkörde 35mil på motorvägen lungt och fint i 110-120km/h och när jag tankade sen hade den dragit 1,5l/mil och körde man i stan och dumpade och hade sig en kväll kunde den ta 2l/mil utan problem, men om din däck ligger imot så är det ju klart att det drar mer soppa för det är ju som att bromsa och gasa samtidigt blir ju mer trögrullande

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

21 761 Inlägg
23 november 2008
Tuntematon skrev:
kan det vara för jag har bredare däck på ? sen tar dom i lite i fjäderbenet i fram.

Tuntematon skrev:
men alltså man måste vara 3st som puttar på bilen för däcken tar emot så mycket

Jag tycker förstås att de där sakerna säger det mesta. smile

Avstängd
12 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
okej drar era tics så mycket ? inte min iaf ! men den är ju "nyrenoverad" med..men 1.5 på motorvägen låter riktigt mycket..

Blyfot
829 Inlägg
23 november 2008
min tar 1,2-1,3 blandad körning

"bara en mor kan älska en sån son"

Avstängd
653 Inlägg
23 november 2008
Tuntematon skrev:
Tja min bil drar fan mkt bensin, snittar väl 1.4..kan det vara för jag har bredare däck på ? sen tar dom i lite i fjäderbenet i fram..förut åkte ja ganska exakt 1 liter milen, vid lek med.. under litern på landsvägkörning

Kan det ha med utformningen på karossen att göra? Inte vet jag, men man kan ju inte låta bli att spekulera wink

Jag har rätt i vad jag än säger.

Med lem
1 127 Inlägg
23 november 2008
Bara man orkar ska under litern inte va några problem med min. Blandad körning brukar jag hamna på 1,2L/milen ungefär. Men nu på slutet när diffen har kommit har jag inte kört under 1,5, orkar ju inte hålla sig. tongue

Men nånting bör du helt klar se över på din om den går så tungt..

259 Inlägg
23 november 2008
1.4 liter milen  var ju inte farligt alls för en tic, min gammla tic drog strax över 2l mil lek och ca 1.6 normal körning.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 november 2008
volvokrille12 skrev:
min tar 1,2-1,3 blandad körning

samma på min 940 och då gasas det endel

Jonas

7 100 Inlägg
23 november 2008
turbo= gasglad
gasglad= hej då bensinen

tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 november 2008
airflow skrev:
Tuntematon skrev:

Kan det ha med utformningen på karossen att göra? Inte vet jag, men man kan ju inte låta bli att spekulera wink

Ändå har 740 ganska lågt luftmotstånd, tro det eller ej. Ett cw-värde på 0,31 är inte illa för en såpass kantig bil. Min Vectra har 0,28 och den är lite rundare.
Men till topic. Sätt dit däck som INTE tar i fjäderbenen och kör igen.. Kan lova att den går billigare. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

273 Inlägg
23 november 2008
volvo = virvelvind i tanken :p

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

Avstängd
12 Inlägg