man får inte ändra nånting på sin bil från och med år 19?? din bil är typgodkännd så de e därför man inte får ändra nåt. (utan att regga om å ombesiktiga)
men om bilprovningsgubben du får bryr sig att du bytt strålkastare e ju en annan femma.
ja har ju klarklas i fronten nu.. Men dom börjar bli dåliga o dom gick igenom besiktningen förra vintern så dom är ju godkända.. Men i angeleyesen är ju nytt på marknaden..
Har du posljus och angelyes tända tillsammans, kan du få en 2:a pga för många ljuspunkter. Tror att det är samma som med dioderna mellan hel-/halvljus på de andra klarglaslampor till 850, som kom för några år sedan.
Jag besiktigade min 855 med dom lysena som du beskriver och det gick hur bra som helst.
Jag hade två besiktningsmän, en äldre o en yngre. Den äldre frågade den yngre hur det är med parkeringslampor hur många man får ha. Då svarade den yngre att man får ha hur många man vill inom 60 cm.
Men sen vet inte jag om det stämmer, men jag fick ingen 2:a på dom iaf.
Kan tillägga att jag besiktigade i Köping. Helt klart den bästa besiktningen jag har varit på. Riktigt trevliga dom som jobbar där.
Loci skrev:
Har du posljus och angelyes tända tillsammans, kan du få en 2:a pga för många ljuspunkter. Tror att det är samma som med dioderna mellan hel-/halvljus på de andra klarglaslampor till 850, som kom för några år sedan.