Hej.. det första jag skulle göra är så klart att se att termostaten öppnar och stänger så att det inte är fel termostat.. du säger att du har kollat det.. men jag skulle prova en ny termostat.. .. sen så skulle jag nog kolla att jag har genomströmning av kylare.. ( är inte så imponerad av kyltätningsmedell.. kan ju täta på helt fel ställe).. och till sist se att fläkten fungerar.. Är det elfläkt? kan det vara så att mätaren till fläkt/värmmätaren är trasig så att fläkten inte startar. ?? Låter ju också som om du har stopp i kupé kretsen eftersom du inte får någon värme där.. det brukar ju vara så att värmesystemet först ger värme i kupé kretsen och sen när motorn har fått upp arbetstemperaturen så öppnas termostaten och värmen leds till kylaren.. När sedan värmen blir för hög.. (öppen termostat.. ) så skall fläkten dra igång om du har en elfläkt.... Kolla torpedväggen och lokalisera till och retur.. ta bort retur slangen starta motorn och see att du får genomströming.. ( kan ibland behövas att man rensar den genm att kopppla en vattenslang till värme elementen.. och tvättar rent den.. ta då bort både till och retur och spola igenom värme elementet)
Om du har en elfläkt gissar jag att du antingen har fel på fläken eller givaren till fläkten.. och att du inte har någon genomströmning ill värme elementet... kolla säkringen också till fläkten.. .. Om du inte får fläkten att fungera så ta en mulitmeter coh mät på sladden till fläkten när du har kört motorn varm. Är dålig på opel,,men det är väl tre ledare.. en plus och en minus.. konstant.. och sedan en ledare till där du får plus när fläkten skall köras igång.. kan vara ute och cykla nu men kolla.
Lycka till