3371
Sök

3" hela vägen? inklusive downpipe..skillnad? Saab 900 2.0T

166 Inlägg
26 november 2008
Lite klargöranden.
SP säljer JT system!
Hänkar du på 3" ink Dp, måste du anpassa mjukavaran för att bästa skillnad.
Och JA, det är skillnad på steg 1 och 3!

Mvh

148 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Ordningsmannen skrev:
Är man snål o dum (som jag själv) så köper man en sån helsats utan kat o hänger dit direkt när man får hem det. Sen får man krångla innan bes med att hänga dit sitt gamla uppråtna originalavgas igen. Ett alternativ är ju att köpa en 3" kat som inte kostar skjortan, med dom effekterna vi leker med så spelar det inte så stor roll om man har en kat för en femhundring eller en som kostar nästan lika mycket som hela avgassystemet:)
Mvh

okej, ja det kan ju vara jobbigt, men då kan man ju isåna fall om man nu kan kalla sig själv snål:P att man hittar någon billig katt på 3" och svetsar dit det på de nya avgaset annars då? det borde ju funka med, men frågan är om det inte lönar sig mer att köpa en hel sats från början, börja krabba med att kapa och svetsa på ett sprajlans nytt system
låter ju inte så roligt tongue eller har jag fel? Mvh

148 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Juuka skrev:
Lite klargöranden.
SP säljer JT system!
Hänkar du på 3" ink Dp, måste du anpassa mjukavaran för att bästa skillnad.
Och JA, det är skillnad på steg 1 och 3!

Mvh

okej tack för svaren! Mvh

91 Inlägg
26 november 2008
Ähh det är ju bara kul att kapa i nya grejer:) Men som du säger säger så är det attans så mycket smidigare att köpa ett färdigt med kat, helt klart. ska kolla prisskillnaden: 7800:- med kat och 4100:- utan kat och då endast med 1 dämpare, ska man ha en dämpare till så får man lägga till 400:-. Men för 3700:- så känns det som att i a f jag hade köpt o svetsat dit en billigare kat, det beror ju helt på plånboken!
Mvh

148 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Ordningsmannen skrev:
Ähh det är ju bara kul att kapa i nya grejer:) Men som du säger säger så är det attans så mycket smidigare att köpa ett färdigt med kat, helt klart. ska kolla prisskillnaden: 7800:- med kat och 4100:- utan kat och då endast med 1 dämpare, ska man ha en dämpare till så får man lägga till 400:-. Men för 3700:- så känns det som att i a f jag hade köpt o svetsat dit en billigare kat, det beror ju helt på plånboken!
Mvh

Jo det är ju klart kanske, kanske blir billigare iaf, kanske man kan sätta ett ersättningsrör där den då blivande katten ska sitta, så kan man ju bara byta ut den vid besiktning? för stämmer det inte att bilar gå bättre utan katt? Framförallt blir man ju en rejäl miljöbov:P men ska luska lite i detta, återkommer senare om det blir något big_smile tack för dina svar! Mvh D

Sök