2962
Sök

Vad är det med folk och stavning??

Bilplåtslagare
324 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
Hur kan de komma sig att så många stavar som krattor. Tänker ni inte eller e de bara en massa dagdrömmare som sitter och "myttar" bakom sin dator. Såna som i själva verket inte har någon bil utan bara låtsas. Få ett slut på sådant skit! De går ju inte att vara seriös mot en sådan person...

SSS -12
3 217 Inlägg
4 mars 2006
Hehe, utlyser en del dubbelmoral i inledningsinlägget, men jag dömmer inte dig för det! smile

Det är mycket gramatiska- och stavfel på sidan, men det får man blunda för... Bara för att man råkar ha dyslexi, betyder inte att man inte kan någonting om sitt ämne!

Men sen är det olika hur man tolkar stavfel, som det du skrivit ovan: e, såna, de...

Slang är också stavfel beroende på hur man benämner det, men ibland får man blunda för besvären, eller alternativt om det besvärar så pass mycket, då får man helt enkelt låta bli att läsa det! Alla kan inte stava rätt, och använda rätt tecken... Men detta ska inte hindra någon att skriva i forumet!

"Såna som i själva verket inte har någon bil utan bara låtsas." - Denna del har inte med stavningen att göra...

Oavsett vad, du har delat med dig av din åsikt och jag har svarat med min! Hoppas alla har överseende med ett eller annat stavfel här, ingen är perfekt här, INGEN!

Det finns ju dem som inte skriver ett ord rätt, sen finns det även dem som aldrig skriver fel...

Klandra inte varandra, blir bäst så!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
4 mars 2006
Alla dessa särskrivningar är ju bara för mycket...

Kassa skåp till billigt pris!

"Ijenkligen"
788 Inlägg
4 mars 2006
FordEsci skrev:
Hur kan de komma sig att så många stavar som krattor. Tänker ni inte eller e de bara en massa dagdrömmare som sitter och "myttar" bakom sin dator. Såna som i själva verket inte har någon bil utan bara låtsas. Få ett slut på sådant skit! De går ju inte att vara seriös mot en sådan person...

jag håller med! många stavar så dåligt att det gör ont inombords

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

4 571 Inlägg
4 mars 2006
Det är ett bilforum ingen klubb för svenskalärare !

Tycker det är väldigt taskigt för det finns säkert folk ibland oss med dyslexi.
skulle ni klaga på folk i tex i rullstol bara för dom inte kan gå?

dyslexi är inget man rår för själv så SKÄRPNING tack!!

524 Inlägg
4 mars 2006
Men tror du att dom med dyslexi tar åt sej då,, de framgår ju ganska klart att han syftar på små fjortisar utan bilar här...

SSS -12
3 217 Inlägg
4 mars 2006
Visserligen, men rubriken menar mest på stavningen här!

Man ska aldrig anklaga någon som har dyslexi...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

4 571 Inlägg
4 mars 2006
GrebyAxel skrev:
Men tror du att dom med dyslexi tar åt sej då,, de framgår ju ganska klart att han syftar på små fjortisar utan bilar här...

vad jag tror har inget med saken att göra..

Och i inlägget ser jag inget om 14'isar. bara dagdrömmare näms och vad jag vet så kan man dagdrömma i alla åldrar.

28 Inlägg
4 mars 2006
Spelar roll kokosboll

*Täck mig jag ska byta fil*

blyfot
117 Inlägg
4 mars 2006
Orka bry sig hur någon stavar,huvudsaken är väl att man förstår smile

21 761 Inlägg
4 mars 2006
Det är ju det viktigaste, håller med helt. Men det finns gånger då åtminstone jag har fått läsa om flera gånger och grubbla en del för att förstå vad det egentligen står.

130 Inlägg
4 mars 2006
vadd skal du ha för kassa skåpen..

-=//[b-6]\\=-

12 086 Inlägg
4 mars 2006
Men hur många här på forumet är dyslektiker? Det kan ju inte vara för många, så de borde inte va något problem. Jag själv följer inte massa skrikta skrivregler som stor bokstav jämt och andra grammatiska regler. Använder ofta forkortningar (msn stavning) som lr, iaf iofs mm mm men de går ju att förstå.. men som en tidigare sa om alla särskrivningar, håller med det är alldelles för mkt sådant. och kan hålla med om att de inte är kul o läsa något i stort sätt oläsbart men är någon dyslektiker så känns de som man saknar grund för o klaga.
Senast redigerat av JapMax (5 mars 2006)

Satans Kung
467 Inlägg
4 mars 2006
Har folk inge betre for sig än att gnalla pa folks stavning!!!

Kasta inte fågel i en glashus...

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

65 Inlägg
4 mars 2006
Seriöst, ska man klaga på någon ska man inte vara lika dålig själv. Det är till att kasta sten i skyskrapor...

1 453 Inlägg
4 mars 2006
MM skrev:
vadd skal du ha för kassa skåpen..

Eller hur! Nu blev jag också intresserad...P.M:a tack!

251 Inlägg
5 mars 2006
va je tyche sa e ne inttna å bry se om bare man förstå va som stå..sen e ne ju bero ne på hårst man komm ifrån å vicken dialekt man prate..texten ovan har jag skrivit i min dialekt (jämtländska)

på svenska hade de stått typ så här vad jag tycker så är det inget att bry sig om bara man förstår vad som står i texten..sen beror det mycket på vart man kommer ifrån,vilken dialekt man pratar.

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a

279 Inlägg
5 mars 2006
håller med! lika som att man pratar olika så skriver man olika. man använder olika uttryck och sånt.

sen om man inte är så duktig på att stava så kanske man vill hjälpa andra, för man kan ju vara duktig för det. huvudsaken är ju att man förstår vad som står iaf. som man oftast gör. annars får man väl fråga dem i vad det står.

bränt gummi luktar kärlek

draminbil.nu
1 382 Inlägg
5 mars 2006
sorken skrev:
va je tyche sa e ne inttna å bry se om bare man förstå va som stå..sen e ne ju bero ne på hårst man komm ifrån å vicken dialekt man prate..texten ovan har jag skrivit i min dialekt (jämtländska)

på svenska hade de stått typ så här vad jag tycker så är det inget att bry sig om bara man förstår vad som står i texten..sen beror det mycket på vart man kommer ifrån,vilken dialekt man pratar.

Hehe så oförståeligt var det inte så det behövdes en förklarande text wink

FordEsci Ska du klaga på hur andra folk stavar så ser det lite seriösare ut om du hoppar över alla stavfel själv i texten!!!

524 Inlägg
5 mars 2006
Men grejen e ju den att om man ser en stor text med mycket fel samt särskrivningar så går det bara inte att ta den texten lika seriöst som andra.
Efter som de tydligen finns många "unga" här vad jag har hört/läst så utgår man ju från att de är en oseriös person utan kundskap som har skrivit en text med mycket fel i p.g.a. att man lär sej stavning och skrivregler på högstadiet...

Sök