2301
Sök

740 start problem

76 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Hej.
Har en Volvo 740 GL -88
Nu är det så att dom senaste månaderna hade den tjurat lite vid start (låter som den startar på 3 cylindrar) och skakar och har sig för att sedan efter en liten stund gå igång på den fjärde.

Men i morse när den skulle startas så kunde man seriöst inte höra skillnad på Volvon och en traktor.
Tror den endast startade på 2 cylindrar, gick max på 600-700 i varv och dog så fort man nuddade gasen.
Sen dog den helt en stund och gick ej att starta.
Prövade igen efter ca 30 sekunder och då hände samma sak med att den endast gick på 2 cylindrar osv.

Sen tog det ungefär 1 minut innan den gick som vanligt på alla 4 cylindrar.

Kan notera att jag stod stilla när detta hände och att det är värst när den stått ute under natten.

Någon som vet vad det kan vara? Topp-packningen?

MVH Jimmy

Random Hero
4 047 Inlägg
27 november 2008
låter lite mer som ett fel är trasigt ? nej men de är nog nåt eklektiskt?

Dog food lid. Backwards

76 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
jaha okej roll undrade lite mer spesifikt om det var någon som kände igen felet.. inte att jag ska börja leta igenom elsystemet.

Random Hero
4 047 Inlägg
27 november 2008
ahlen_j skrev:
jaha okej roll undrade lite mer spesifikt om det var någon som kände igen felet.. inte att jag ska börja leta igenom elsystemet.

kolla över tänddelarna, o bränslefiltret

Dog food lid. Backwards

344 Inlägg
27 november 2008
har du testat att byta tändstift? annars kan det vara tändkablar som e dåliga, sliten rotor eller dåligt fördelarlock

76 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
tändstiften är bytta för inte så länge sen.
ska kolla tändkablar, rotor och fördelarlocket! tack smile

113 Inlägg
27 november 2008
Felet är tempgivaren för insprutet, sitter under tredje insugsröret räknat framifrån, är rätt säker på att det är det.   roll

243 Inlägg
27 november 2008
M3LK3R skrev:
Felet är tempgivaren för insprutet, sitter under tredje insugsröret räknat framifrån, är rätt säker på att det är det.   roll

lägger mina pengar på de ja me

Sök