har kikat lite på min bakaxel och funderar på vad detta nr betyder volvo 1023668 3340-3 och jag e nyfiken på om det e en diffad axel eller ej..... skall ju finnas en bricka med ett nr men tror den e borttagen pga att dom målat upp den........
Hissa upp bilen å snurra på nått av hjulen..Snurrar dom åt samma håll så är de diff..Snurrar de ena åt motsatt håll då du snurrar så är de inte diff svårare än så är de inte
Hissa upp bilen å snurra på nått av hjulen..Snurrar dom åt samma håll så är de diff..Snurrar de ena åt motsatt håll då du snurrar så är de inte diff svårare än så är de inte
slung diffarna e lite knas för när jag snurrar på det ena hjulet om bilen e upphissad så snurrar det andra åt andra hållet
men burnar jag så ritar den på båda hjulen hur bra som helst
Herregud jag tror snart min hjärna exploderar, ALLA (nåja) bilar har differential, diffbroms heter DIFFBROMS och inte diffad eller diffat!!!! Fan fan fan faaaan!
Herregud jag tror snart min hjärna exploderar, ALLA (nåja) bilar har differential, diffbroms heter DIFFBROMS och inte diffad eller diffat!!!! Fan fan fan faaaan!
Sedan har vi ju diffspärr också.. vilket är (vad jag har förstått) vad folk oftast kallar "diffat"
Herregud jag tror snart min hjärna exploderar, ALLA (nåja) bilar har differential, diffbroms heter DIFFBROMS och inte diffad eller diffat!!!! Fan fan fan faaaan!
Sedan har vi ju diffspärr också.. vilket är (vad jag har förstått) vad folk oftast kallar "diffat"
Det 740 raggare kallar diffspärr är väll agadiff, ett bättre ord för det är tattardiff.
En "riktig" bil med diffspärr är väll en bil med ikopplingsbar sådan, då är det ju en diffbroms som går att låsa olika mycket som jag har fattat det (är absolut ingen expert på det, men jag mår fan dåligt när folk kallar diffbroms/spärr för diffad...)