En 95 ska inte behöva vara nylackad om den är i bra skick. En nylackad bil betyder ofta halvtaskiga rostlagningar som snyggas till med ny lack.
Kjolpaket o allt säker värdet i mina ögon, Vill inte ha sånt plast tjafs, sen finns det folk som tycker den är grym pga det.
Så det är helt upp till om du hittar en köpare som gillar den. För du begränsar ju köpare till bilintresserade grabbar som vill ha en saab. I orginal så kan köparen vara 20-70år. Nu 18-25.
Har en bekant som var på bilfirma med sin 9-5 för att köpa ny bil. Det var en 99a o blev erbjuder 9000kr i inbyte. Helt otroligt. Säljmarknaden är fruktansvärt trög. Har varit i flera år. begmarknaden är översvämmad av bilar.
jo men min e nylackad, med kjolpaket och allt, höjer det inte värdet en krona menar du?
För det första så har du inte orginal kjolpaket, större kundkrets på orginal, nylackad behöver inte vara till nån fördel.. många som har nylackade bilar men ser ut som skit för det bara för de har snålat och valt nån amatör som lackat den.. Sen som du såg så länkade jag till 2st 9-3 som låg under 40k och är betydligt bättre och nyare bil än 900, dels hade dom mycket mindre miltal. Över 25k tror jag inte du får, inte om man tittar på vad det finns för bilar, men testa du.
40tusen e väl lite för mkt men 20 e bra pris svenska bilar finns de gott om:P så de e skit svårt att sälja... jag har en kompis som säljer en galant för 35tusen gått ca: 15000mil års modell 1997-1998 de har ej gått så bra
haha , sorry men en saab 900 för 40 lakan e nog rena rama drömpriset iom att 900 är en missbildad 9-3 i mina ögon iaf, nu vill jag inte att du ska ta åt dig , vill inte verka elak.
men man får inte så mkt mer bara för en "stylad bil" kan snarare vara tvärtom ! folk är rädda för bilar som blivit pillade med !
När jag sökte på www.bilpriser.se på din bil så fick jag följande resultat;
Bilpriser Privat Ny värdering Saab 900 2.0T 5dr (185hk) -95 (169 mån / 24000 mil) Värderingsålder 169 mån, värdeminskningsstartdatum 1994-11-07 Vald bil Fabrikat Saab Modell 900 2.0T 5dr (185hk) 1:a dat. i trafik 1994-11-07 Mil 24000 På denna modell med angiven ålder och mil är skick och kondition helt avgörande för värdet. Troligtvis ligger värdet mellan 0-15000kr men är bilen i ett utomordentligt gott skick kan värdet vara högre.
Tänk på att det kanske är lite fel tid att lägga ut bilen. Julklappstider du vet. Folk blir mer sugna att ha en bil till försommaren. På hösten är det renoveringsobjekt som går bäst.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Nä inga 10 gånger här inte. Det är ju ganska precis ett varv runt jorden. Ett varv runt jorden är 24,906 miles läste jag mig till och detta blir 39849mil.
Nä inga 10 gånger här inte. Det är ju ganska precis ett varv runt jorden. Ett varv runt jorden är 24,906 miles läste jag mig till och detta blir 39849mil.
den har ju också gått jorden runt
10 gånger...
Ekvatorns omkrets (40 076,592 km) dvs 4007,6mil runt jorden fågelvägen.
Dvs KimVsWorld har rätt, när han säger att den NÄSTAN har gått 10varv runt jorden.
Mvh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (30 november 2008)
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
har inte kvar orginal grejjerna! och tänker inte byta ut de heller, hur skulle de se ut, me nylackad bil, och sätta på gammla matta delar, nejdu , kjolpaketet sitter som gjutet!
som sagt spara den till våren om du vill ha 5000 mera. Men som sagt att sälja bil nu e som att sälja hö till en bonde...Det är as trögmarknad finns sen finns det 120 000 beg bilar i sverige! Kolla på bilpriser.se och värdera din bil.. sen lägga på 5000 kr för allt du gjort med den. Du behöver bara 1 köpare för att sälja den! men runt Men annars är nog 30 000kr för den bilen riktigt bra. För priset börjar från 7000-45000kr... Svårt att lägga sig på 40000 då då måste du ha det lilla extra.
Ev. göra om bilen till orginal ta ut ljudet och sälj bilen för 25000 sen sälj allt annat separat. Finns alternativ. Hadde den vart en aero eller monte carlo ediition så kunde du ha fått mera. För min känns det som en enkel bil med lite på häng ingen extra trustning...