3344
Sök

740 turbo växellådsproblem

204 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#1
hejsan alla garagare!
har lite problem med växellådan nu, när man startar bilen å så så går det hur bra som helst men sen när man trycker ner kopplingen så går det inte att lägga i växlarna. men om man stänger av bilen så går det hur lätt som helst att lägga i växlarna. och om du lägger i en växel å startar så driver bilen frammåt när man släpper bromsen precis som på en automatare. ngn som vet vad problemet kan vara?
mvh Fredrik

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 november 2008
#2
745tic skrev:
hejsan alla garagare!
har lite problem med växellådan nu, när man startar bilen å så så går det hur bra som helst men sen när man trycker ner kopplingen så går det inte att lägga i växlarna. men om man stänger av bilen så går det hur lätt som helst att lägga i växlarna. och om du lägger i en växel å startar så driver bilen frammåt när man släpper bromsen precis som på en automatare. ngn som vet vad problemet kan vara?
mvh Fredrik
Har du spänt kopplingen nåt nyligen.?

204 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#3
hur menar du med spänt?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 november 2008
#4
745tic skrev:
hur menar du med spänt?
Kom på nu att du kanske har hydraulisk koppling..annars mena jag spänt viren.!

blacken
30 november 2008
#5
Kopplar den ur som den ska??..

Pan
30 november 2008
#6
hur menar du med spänt?
Pillat med kopplingsvarjern. Ta en kik under och kolla vajern. För det sitter väl inte hydraliskkoppling på 740n?

EDIT åsfall kolla slavcylindern sitter på vxlådan kan vara den som är kass.

MVh
Senast redigerat av Pan (30 november 2008)

204 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#7
ja det sitter en hydrakoppling på. ny kopplingsslang och nya hjälpcylinder sitter på:)

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

204 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#8
nää asso den driver fast kopplingen e nertryckt:(

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 november 2008
#9
745tic skrev:
nää asso den driver fast kopplingen e nertryckt:(
AHA...lufta den...!

204 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#10
har luftat den, finns garranterat ingen luft kvar i systemet.

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 november 2008
#11
745tic skrev:
har luftat den, finns garranterat ingen luft kvar i systemet.
nåt annat som du bytt eller glömt då....? om du e hundra på luftningen..kan vara lite lurig den ibland..

204 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#12
nää har tänkt hela helgen på vad det skulle va men har itne kommit på ngt.  jag e rätt 100 på luftningen för har luftat den 3 - 4 gånger nu å det kommer ingen mer luft:/ man kanske får riva ner hela lådan igen om man har otur lr vad tror du ?sad

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 november 2008
#13
745tic skrev:
nää har tänkt hela helgen på vad det skulle va men har itne kommit på ngt.  jag e rätt 100 på luftningen för har luftat den 3 - 4 gånger nu å det kommer ingen mer luft:/ man kanske får riva ner hela lådan igen om man har otur lr vad tror du ?sad
Varför böt du cylinder å slang etc. från början då.?

204 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#14
jag hade inge slang från börjar eftersom jag konventerade en automat till manuell låda. och den gammla hjälpcylindern läckte så tyckte det va lika bra att köpa en ny smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 november 2008
#15
745tic skrev:
jag hade inge slang från börjar eftersom jag konventerade en automat till manuell låda. och den gammla hjälpcylindern läckte så tyckte det va lika bra att köpa en ny smile
OK...så då har den aldrig funkat me andra ord...går de att justera nåt därnere då..?

204 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#16
nää det kan man ju säga att det itne gjort:P  nää inte vad jag kan se heller:S men polaren sa att man kunde testa bygga upp med brickor på hjälpcylindersarmen så att man trycker bak kopplingsarmen mer. sulle man kunna testa det lr vad tror du ?smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 november 2008
#17
745tic skrev:
nää det kan man ju säga att det itne gjort:P  nää inte vad jag kan se heller:S men polaren sa att man kunde testa bygga upp med brickor på hjälpcylindersarmen så att man trycker bak kopplingsarmen mer. sulle man kunna testa det lr vad tror du ?smile
genom att jag inte ser så..kan jag inte säga du kan ju prova låter väl bra...

204 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#18
hehe jo jag tycker oxå de:P men ska testa imorrn och om det itne funkar så hör jag väl av mig tongue

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

204 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
#19
jag prövade  men den ligger typ fortfarande på. men kan det va så att lamellplatten sitter åt fel håll?:S

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
1 december 2008
#20
Hur mycket vätska hade du i bromsvätskebehållaren när du luftade? måste vara i stort sett ända upp till locket, annars drar den in luft.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.


Sök