3332
Sök

855 svartryker efter topplockspackningsbyte...

14 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Tja!
Frågar för min pappas del... han har en volvo 855 som han nyss har bytt topplockspackning på. Men nu svartryker den så han bytte lamdan igår men den fortsätter o ryka som sjutton.. Plus att bilen kan vara chippad då katalysatorn är bortplockad och bilen typ bluddrar på tomgången och är piggaren än normalt. Bilen har inte körts efter topplockspacningsbytet utan mest stått på tomgång. efter topplockspackningbytet vitrökte bilen och efter en provtur svartrykte bilen.

Tacksam för hjälp!

M.v.h Madde

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 november 2008
Chevy_ skrev:
Tja!
Frågar för min pappas del... han har en volvo 855 som han nyss har bytt topplockspackning på. Men nu svartryker den så han bytte lamdan igår men den fortsätter o ryka som sjutton.. Plus att bilen kan vara chippad då katalysatorn är bortplockad och bilen typ bluddrar på tomgången och är piggaren än normalt. Bilen har inte körts efter topplockspacningsbytet utan mest stått på tomgång. efter topplockspackningbytet vitrökte bilen och efter en provtur svartrykte bilen.

Tacksam för hjälp!

M.v.h Madde

Vitrök tyder på vatten....men e toppen planad eller..?

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
30 november 2008
det kan inte så vara så att ventilsätena eller va de heter är slitna? kan inte så mkt om 850is så bara en gissning men har en aning big_smile kommer nog fler svar smile lycka till

~Andy~

435 Inlägg
30 november 2008
jag har vart med å bytt toppen på den. de som gjordes va att först byta vattenpumpen då den skurit.blev inge bättre så toppen lyftes av å dit med en ny topplockspackning å monterades ihop utan att göra nåt åt toppen förutom en rengöring

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
30 november 2008
oppe_tallbarr skrev:
jag har vart med å bytt toppen på den. de som gjordes va att först byta vattenpumpen då den skurit.blev inge bättre så toppen lyftes av å dit med en ny topplockspackning å monterades ihop utan att göra nåt åt toppen förutom en rengöring

There's your problem (mest troligt, dock ej säkert) ! varför man planar toppar vid packnings byte är inte bara för att dom är skeva, utan mest för att få en så ren anliggningsyta på packningen som möjligt..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
435 Inlägg
30 november 2008
volvo_dude skrev:
svart rök är iaf för fet bränsleblanding

jo men vad kan va trasigt då den får för fet blanding? blev även svårstartad när han körde den

Sök